Citat:
Ursprungligen postat av
Vobbler
Förvisso en gammal tråd som har fått nytt liv, men zink är otroligt viktigt. Men det är ännu viktigare vilken form man tar. Zink är den mineral som är svårast för kroppen att ta upp och använda, helst när det gäller kosttillskott. Zinkbisglycinat är helt överlägsen. Zink bunden till aminosyran glycin och patenterad av mästarna av mineraler; "Albion Minerals."
Själv kör jag med Solgar "Chelated Zinc", men Life-butiken har också en prisvärd variant av just den sorten. En vecka med den och kuken står som ett hammarskaft. Kosttillskott som faktiskt funkar.

Hittade häromdagen min gamla star nutrition zinkförpackning som jag köpte för ett år sedan, utgångsdatumet är november 2018. Den innehåller zinkpidolat och zinkaspartat. Har börjat köra med den igen hur som helst, orkar inte kolla upp hur bra dessa zinkformer är men vad säger du?
Citat:
Ursprungligen postat av
pr0ph3t
Personligen tycker jag att jag sover bättre och djupare när jag tagit ZMA. Och sömnen gör nog mer för träningen än den eventuella testo-höjningen det medför.
Ja, jag har kört med zinkpidolat/zinkaspartat i några dagar nu (25 mg elementärt zink), och sovit bra på det, typ runt 7 timmar. Ska testa att högdosera och öka dosen till 75-100 mg zink om dagen; zink ska tydligen vara bra mot aromatisering i högre doser.