2025-06-28, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag tycker det är lite märkligt att 70-75% av alla medlemmar på stora dejtingappar som Tinder och Bumble är män. Jag menar, varför är det inte tvärtom om det nu är män som inte vill ha kvinnor?

Verkar precis som om det är kvinnor som dragit sig undan.

Det som hänt är att männen av lägst kvalitet har gett upp och börjat gnälla på kvinnor. TS blir överlycklig över att hans önskan om att kvinnor ska ha det svårt har slagit in, men sanningen är att kvinnor fortfarande har det väldigt lätt. Det är därför vi kan ha skyhöga krav.
Man märker inte av att männen med lägst kvalitet hellre gnäller än raggar eftersom man har fullt upp med attraktiva killar.
Citera
2025-06-28, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Det som hänt är att männen av lägst kvalitet har gett upp och börjat gnälla på kvinnor. TS blir överlycklig över att hans önskan om att kvinnor ska ha det svårt har slagit in, men sanningen är att kvinnor fortfarande har det väldigt lätt. Det är därför vi kan ha skyhöga krav.
Man märker inte av att männen med lägst kvalitet hellre gnäller än raggar eftersom man har fullt upp med attraktiva killar.

Du har en solklar poäng.
Citera
2025-06-28, 10:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Jag håller med, men skulle vilja bemöta det här med "skyhöga krav". Jag tror inte att majoriteten kvinnor har skyhöga krav. Jag tror att tidigare generationers kvinnor hade alldeles för lågt ställda krav. Tidigare generationers kvinnors var mer ekonomiskt beroende av män och då räckte det med att han var "snäll, hade ett jobb och inte söp för mycket" typ. Sen skötte hon resten.

Nu är läget något helt annat. Kvinnor "kräver" idag att män tar mer ansvar och engagerar sig mer i relationen och eventuella barn. Vilket egentligen kan ses som bare minimum.

Många män har inte kunnat anpassa sig efter detta, ger upp och en del blir bittra och börjar "gnälla på kvinnor". Dessa män vill såklart skruva tillbaka klockan till när det räckte med att han hade ett jobb.
Senast redigerad av Jenny9 2025-06-28 kl. 10:14.
Citera
2025-06-28, 10:56
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag håller med, men skulle vilja bemöta det här med "skyhöga krav". Jag tror inte att majoriteten kvinnor har skyhöga krav. Jag tror att tidigare generationers kvinnor hade alldeles för lågt ställda krav. Tidigare generationers kvinnors var mer ekonomiskt beroende av män och då räckte det med att han var "snäll, hade ett jobb och inte söp för mycket" typ. Sen skötte hon resten.

Nu är läget något helt annat. Kvinnor "kräver" idag att män tar mer ansvar och engagerar sig mer i relationen och eventuella barn. Vilket egentligen kan ses som bare minimum.

Många män har inte kunnat anpassa sig efter detta, ger upp och en del blir bittra och börjar "gnälla på kvinnor". Dessa män vill såklart skruva tillbaka klockan till när det räckte med att han hade ett jobb.

Kvinnor anpassar sina krav efter den verklighet de lever i. Den moderna kvinnan är också ekonomiskt beroende av män men skillnaden är att finansieringen sker via välfärdsstaten och omfördelningspolitiken.

Om vi tog borta alla bidrag så skulle kvinnors krav gå tillbaka till någon som var "snäll, hade ett jobb och inte söp för mycket". Det skulle bli som det var förr när relationer byggdes på ett ömsesidigt beroende och tacksamhet för att man har varandra. Man visste att man inte skulle klara sig utan sin partner, och det gällde både kvinnor och män.

Det tragiska i detta är att den moderna kvinnan inte längre inser att hon är svag, ömtålig och beroende av sin omgivining för att klara sig. Hon vet att pappa staten alltid finns där, men det reflekteras inte över. Kort sagt så växer hon aldrig upp, hon är född som pappas flicka och vid myndighetsåldern så byter hon bara pappa till pappa staten, men hon växer aldrig upp och blir kvinna.

Om den naturliga ordningen fått råda så hade hon gått från att vara pappas flicka till att bli sin makes kvinna, och både män och kvinnor hade mått bättre.
Citera
2025-06-28, 11:19
Medlem
Citat:

Och utbudet är dessutom mycket större idag. En piga i Alingsås kunde inte sitta hemma och få kontakt med 100 tals sexiga killar i Göteborg. Så det är inte konstigt att kvinnor kan ha högre krav idag.

Det är ingen slump att TS tipsar om kvinnor från fattigare länder som går att köpas. Eftersom han och likasinnade inte har annat att erbjuda måste dom betala för att få uppmärksamhet. Dom attraktiva killarna däremot får det gratis.
Citera
2025-06-28, 11:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Och utbudet är dessutom mycket större idag. En piga i Alingsås kunde inte sitta hemma och få kontakt med 100 tals sexiga killar i Göteborg. Så det är inte konstigt att kvinnor kan ha högre krav idag.

Det är ingen slump att TS tipsar om kvinnor från fattigare länder som går att köpas. Eftersom han och likasinnade inte har annat att erbjuda måste dom betala för att få uppmärksamhet. Dom attraktiva killarna däremot får det gratis.

Sant.

Idag kan kvinnor (i demokratiska länder) styra bort från dysfunktionella män mycket lättare.
Senast redigerad av Jenny9 2025-06-28 kl. 11:43.
Citera
2025-06-28, 11:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Kvinnor anpassar sina krav efter den verklighet de lever i. Den moderna kvinnan är också ekonomiskt beroende av män men skillnaden är att finansieringen sker via välfärdsstaten och omfördelningspolitiken.

Ja idag får män betala för kvinnors arbete och insats, förr togs det för givet och var gratis. Kvinnors bidrag värderades inte så högt i det patriarkala samhället.

Citat:
Om vi tog borta alla bidrag så skulle kvinnors krav gå tillbaka till någon som var "snäll, hade ett jobb och inte söp för mycket". Det skulle bli som det var förr när relationer byggdes på ett ömsesidigt beroende och tacksamhet för att man har varandra. Man visste att man inte skulle klara sig utan sin partner, och det gällde både kvinnor och män.

Vilka bidrag?

Kvinnor var ekonomiskt beroende av enskilda män. Vilket visade sig vara en väldigt sårbar situation för många kvinnor och barn att befinna sig i.

Citat:
Det tragiska i detta är att den moderna kvinnan inte längre inser att hon är svag, ömtålig och beroende av sin omgivining för att klara sig. Hon vet att pappa staten alltid finns där, men det reflekteras inte över.

Kort sagt så växer hon aldrig upp, hon är född som pappas flicka och vid myndighetsåldern så byter hon bara pappa till pappa staten, men hon växer aldrig upp och blir kvinna.

Hellre att hela samhället hjälps åt och att man är beroende av samhället än godtyckligheten hos en enskild individ.

Så säger bittra kvinnor också, fast om män.

Citat:
Om den naturliga ordningen fått råda så hade hon gått från att vara pappas flicka till att bli sin makes kvinna, och både män och kvinnor hade mått bättre.

Troligen är inte detta den "naturliga ordningen" utan snarare ett uttryck i patriarkala samhällen för mäns behov av att hålla nere kvinnor.
Senast redigerad av Jenny9 2025-06-28 kl. 11:46.
Citera
2025-06-28, 11:59
Medlem
Citat:

Nej de får det inte gratis. De har betalat ett dyrt pris för att komma dit. Det är det som är skillnaden mellan "attraktiva" och "icke-attrakriva" män. Den senare gruppen är inte villiga att betala detta dyra pris, så de väljer det billigare alternativet istället.

Kvinnor har, som du demonstrerar tydligt här, ingen aning om det hårda jobb som krävs för att idag uppnå statusen av en "attraktiv" man. Men att kalla det för "gratis" är nog en ny nivå av ignorans...
Citera
2025-06-28, 12:00
Medlem
Citat:
Sant.

Idag kan kvinnor (i demokratiska länder) styra bort från dysfunktionella män mycket lättare.

Synd bara att de inte gör det då, trots att de kan.
Citera
2025-06-28, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej de får det inte gratis. De har betalat ett dyrt pris för att komma dit. Det är det som är skillnaden mellan "attraktiva" och "icke-attrakriva" män. Den senare gruppen är inte villiga att betala detta dyra pris, så de väljer det billigare alternativet istället.

Kvinnor har, som du demonstrerar tydligt här, ingen aning om det hårda jobb som krävs för att idag uppnå statusen av en "attraktiv" man. Men att kalla det för "gratis" är nog en ny nivå av ignorans...

Är det vad oattraktiva män intalar sig? Berätta vad mina kk har betalat, och för vad.
Citera
2025-06-28, 13:56
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Vilka bidrag?

Kvinnor var ekonomiskt beroende av enskilda män. Vilket visade sig vara en väldigt sårbar situation för många kvinnor och barn att befinna sig i.

Ta bort alla bidrag, vartenda ett. Studiebidrag, barnbidrag, sjukförsäkring bostadsbidrag, vab, rubbet. Låt skatterna finansiera den del av offentligheten som finns kvar. Rättsväsende, skola etc.. Men inga bidragsutbetalningar över huvud taget.

Du har en poäng att kvinnor var beroende av män för väldigt länge sedan när de inte hade samma möjligheter på arbetsmarknaden, men den tiden är sedan länge förbi. I dagsläget finns inga sådana hinder kvar och det finns ingen anledning att medelklassen ska betala bidrag till varandra (som av en händelse resulterar i att män är nettobetalare och kvinnor är nettomottagare).

Jag tror många kvinnor skulle klara sig bra på egen hand i ett sådant system men den absoluta majoriten skulle inte göra det, och skulle söka trygghet hos en manlig partner som tar över pappa statens roll. Mannen och kvinnan blir beroende av varandra, istället för det är som idag när båda är beroende av staten. Inte konstigt att vi har så många singelhushåll och skilsmässor, barnlöshet osv.

I fattigare länder sker parbildning på andra premisser för pappa staten kan inte försörja sina döttrar genom hela livet som man gör i Sverige, och flickorna tvingas som sig bör växa upp och klara sig själva genom att skaffa en man, vilket gör produktiva och resursstarka män mycket attraktiva, till skillnad från hur det ser ut i Sverige.
Citera
2025-06-28, 14:05
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Det är värre än så. Kolla upp "Briffaults lag".
Hoppet är givetvis en ny(rikare) snopp, helt i enlighet med "hypergami'n".

I resten av västvärlden kan de skilda ludren klaga över att ingen man(vit riddare) vill röra dem efter ca. 30 års ålder. Vissa tidigare och andra lite senare.
Här får de dränka sina sorger i kubikvis med sunkigt baginbox-vin, i tysthet...och börja beta av mängder med katter

Pricken över deras billiga hor-i, kan vara AI:ns intåg. Gissningsvis kommer de radikaliserade kvinnornas kvot-tjänster bli hysteriskt enkla att ersätta.

Håller med, livet är så mycket enklare leva utan dessa svenska kvinnor, vet inte riktigt vad dessa killar strävar efter heller då det är bara kolla på hur det ser ut i Sverige där det är ett fåtal som faktiskt kan upprätthålla sina äktenskap på sikt, är det värt chansa och bli en i mängden suckers som står där ensam med barn och skulder?

Nej tack.....ensam stark som det heter...

Min städare kommer från Sydamerika, hon ser helt ok ut men skillnaden hur man ser på mannen är helt annorlunda mot en svenska, jag frågade henne då det kom upp till diskussion med en annan om att man ville förbjuda att gå i bar överkropp i Spanien.
Jag frågade henne då hon är katolik och respekterar mannen från dom delarna i världen till skillnad mot här hemma, vad tycker du sa jag, hon svarade att kvinnor borde inte få gå med bar överkropp, det ser inte bra ut, dvs helt bar utan behå, medans en man tyckte hon var helt ok.

Ok men om mannen är en fet gammal gubbe, är det passande alltså? hon tyckte inte det gjorde något även om jag tyckte det kanske var opassande, hon svarade bara med att "det är en man, han får göra som han vill, det är en man"

Ok ni fattar, de har respekt för mannen, de har inte svenska kvinnan pga all indoktrinering av feminism och annan vänsterpolitisk smörja, man undrar ibland om de har respekt för sig själva.

Att de inte har respekt beror till stor del att svenska mannen gett vika och sålt sig själva, mycket har svenska mannen sig själv att skylla faktiskt
Senast redigerad av Prodelin 2025-06-28 kl. 14:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in