Flashback bygger pepparkakshus!
2014-04-17, 17:49
Medlem
LangVs avatar
Tjena gangsters. Har ett mycket irriterande problem på mina händer. Mitt Windows 7 fryser sig oförklarligt vid filmtittande (Youtube är extra utsatt), gaming (inget speciellt grafikkrävande) och ibland helt random. Fryser sig olika länge varje gång, och kan även vara utan krascher veckovis. Sitter på en gammal Asus laptop K50ID, 2.3 GHz processor, Geforce GT 320M.

Får Felmeddelande ibland efter krasch: http://imageshack.com/a/img834/4903/in5s.png

Har ominstallerat drivrutiner på grafikkortet, inget resultat. Har gått tillbaka till tidigare drivrutiner, samma skit.

Min fråga är väl egentligen; Finns det någon räddning för datorn/grafikkortet? Eller är det bara att slänga eländet?

Tack på förhand

P.S
Är mycket okunnig kring datorer så lekmannatermer anbefalles.
Citera
2014-04-17, 18:00
Medlem
Strychnos avatar
Pröva med att installera/uppdatera .net framework,
http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=17851
Senast redigerad av Strychno 2014-04-17 kl. 18:02.
Citera
2014-04-17, 23:13
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2014-04-18, 11:38
Medlem
LangVs avatar
En får tacke för svar, tyvärr är detta redan installerat och uppdaterat.
Citera
2014-04-18, 16:45
Medlem
Vid många fel i Windows måste man först avinstallera det man misstänker (har problem med) och ta bort kvarlämnade mappar. Annars blir orsaken kvar om man bara uppdaterar/installerar ovanpå den nuvarande.

Men inte en då så får man alltid bort allt. Enda sättet att utesluta alla fel i Windows är att ta bort och installera om allt. Antar att du inte känner för att slumpmässigt avinstallera och rensa bort saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in