Psycho har tre av dom bästa vändningarna någonsin, allt i samma film. Den skakade om publiken rätt rejält när den kom 1960. Den nyfikne kan läsa om dom i spoilern nedan, även om jag antar och hoppas att alla redan sett filmen.
Många amerikanska kvinnor började lukta svett på jobbet efter att ha sett filmen. Nån som kan räkna ut varför?
Duschscenen såklart.. folk vågade inte duscha efter att ha sett knivmordet.
Vändningarna i filmen är:
1- Att storstjärnan Janet Leigh mördas brutalt en bit in i filmen, totalt ovanligt grepp på den här tiden att det mest kända namnen plöstligt dör.
2 - Upptäckten att "mother" inte lever utan är ett skelett.
3 - Kort efter att skelettet hittats får man veta vem "mother" egentligen är...
De vågade inte nyttja duschen?
Fan vad smart jag är!!
Donnie Darko ÄR verkligen förvirrande i slutet. Första gången uppfattade jag inte riktigt allt. Men vet nu att i stort sett hela filmen faller på plats när man ser frank stiga ur bilen och bli skjuten i slutet.
Kaxig din gamla stöt?
Vi??
Tja..you and whose army?
Om du ser mer än en film varannat år skulle du förstå hur värdelös och urvattnad den där repliken är. Men visst, var den senaste filmen du såg en gammal trött 80-talare med Steven Seagal kan jag förstå om du tycker den är tuff.
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
Såg på film medans du ännu inte fick se tecknade pärlor..
så du förutsåg twisten i the village?
Håller verkligen med om Psycho...
Var en liten grabb när jag såg den, och inte fan hade jag förstått allt i den innan det. Galet chockerande, och förmodligen det första svart-vita jag njöt av.