2014-04-11, 22:42
Medlem
hejsan jag tänkte berätta lite om mig, jag är 21 år och har missbrukat tramadol i ett långt tag med pauser på 1-2 dagar nångång, tänkte berätta hur jag blev fast i det och hur det är nu, när jag var 17 år gjorde jag ett apotekrån, då vi fick med oss en massa tram från apoteket så börjar jag käka det, visst åkte jag fast för själva brottet men när jag släpptes ut fanns en jävla massa piller kvar.
då jag börja missbruka de mer o mer så räckte inte vanliga dosen för att jag ska känna av kicken, jag har fortsätt med högre och högre doser, jag var uppe i 2200 mg om dagen för 1 vecka sen men nu har jag sänkt mig till 1500 mg på några dagar, jag har inte förändrats i utseendet eller något jag e fortfarande samma gamla vanliga men jag har verkligen tröttnat på att leva med tramadol, varje morgon vaknar jag upp ur sängen med abstinens, varje kväll oroar jag mig för hur jag ska fixa dosen imorgon.
det jag vill komma fram till är vad tycker ni jag borde göra ? jag har redan gått till doktorn och dom gav mig en sjuk nedtrappning då jag var missbrukare och sa ärligt hur mkt jag tog per dag så gav hon mig utskrivet 1800 mg om dagen jag kunde själv gå ut o hämta boxen och jag kunde själv äta upp dom till allt var slut, till sist så blev apotekarna misstänksamma då jag fick ut för mkt boxar och läkaren slutade ge mig då fick jag köpa på gatan igen, jag behöver hjälp men jag vet inte vad jag ska göra
Citera
2014-04-11, 23:20
Medlem
DuSomTroddes avatar
Du har lösningen framför ögonen men du är för lat för att inse den

Sluta med piller helt. Trappa inte ner eller något, bara lägg av. Din kropp kommer hata dig i ungefär 2 månader sen kommer det bli bättre. Det kommer inte bli fantastiskt, inte pärleporten-fint och guilligull men det kommer bli bättre. Med tid och om du bara tänker lite så kommer ditt missbruk vara över inom relativt kort tid. Om du kan vara ren i ett halvår så är det positivt.
Citera
2014-04-11, 23:25
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuSomTrodde
Du har lösningen framför ögonen men du är för lat för att inse den

Sluta med piller helt. Trappa inte ner eller något, bara lägg av. Din kropp kommer hata dig i ungefär 2 månader sen kommer det bli bättre. Det kommer inte bli fantastiskt, inte pärleporten-fint och guilligull men det kommer bli bättre. Med tid och om du bara tänker lite så kommer ditt missbruk vara över inom relativt kort tid. Om du kan vara ren i ett halvår så är det positivt.
Om han har ätit så höga doser som han beskriver under så pass lång tid, så ska han absolut INTE klippa rakt av! Det kan vara fysiskt farligt med tanke på hur Tramadol påverkar Seratoninproduktionen i kroppen. Jag är fel person för att beskriva detta, för jag kan det inte alls bra, men jag vet att just Tramadolmissbruk är ungefär som ett benzomissbruk på något sätt, och dessa missbruk skall alltid trappas ner innan man klipper det sista, men det ska alltid undvikas att gå cold turkey!
Citera
2014-04-12, 00:20
Medlem
jag vet att jag bara kan sluta tvärt men det är svårt. men tiden börjar rinna jag borde sluta nu innan jag hamnar i alldeles för stora skulder, jag käkar för 400 kronor dagligen, borde jag lämna in mig i nått hem eller tror ni jag klarar av att stänga in mig i mitt rum och ba ligga o dö i några veckor ? men vad borde jag tänka på medans jag har avtädning, det är så lätt att falla dit..
Citera
2014-04-12, 00:35
Medlem
nonentityno1s avatar
Trappa ut i en vecka eller två och sysselsätt dig, CT är aldrig bra. Runka , städa, promenera whatever och ÄT som fan!!
Frågan är bara om du vill sluta eller är du du ekonomiskt ansträngd?

Anyhoo så lycka till med vad du bestämmer dig för
Citera
2014-04-12, 00:38
Medlem
uh-huhs avatar
Kommer du sluta tvätt så kommer du ha så ont i din kropp att du vill ta självmord bättre att trappa ner med 50mg mindre per dag till du är nere på 0
Citera
2014-04-12, 01:28
Medlem
Testa gå till AN
Citera
2014-04-12, 01:52
Medlem
jag har olika skäl till att jag vill sluta, bland annat mitt ekonomiska skäl och för att jag e trött på de nu, det är inget liv så som jag lever nu jag vill kunna må bra utan sånt!
Citera
2014-04-12, 03:46
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladbuffe
jag har olika skäl till att jag vill sluta, bland annat mitt ekonomiska skäl och för att jag e trött på de nu, det är inget liv så som jag lever nu jag vill kunna må bra utan sånt!
Bra!
Det ekonomiska är visserligen ett bra skäl till att sluta, men att du själv har insikten att det här inte är det liv du vill leva och att du nu behöver syntetiska preparat för att känna normal glädje, är skitbra!

Det låter på dig som om du vill göra det här för din egen skull, och inte för någon annan, och det är också en bra inställning. Som förälder är det förståeligt att man vill ordna upp sitt liv för sina barns skull tex, men åter igen så är det absolut bäst när du gör det för din egen skull!

Det här kommer du greja!!
Citera
2014-04-13, 00:07
Medlem
Arbetarbroders avatar
Topic editerad
//mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto