2014-04-09, 23:20
Medlem
lazyasss avatar
Själv skulle jag sattsat på Kista sumpan hägersten kanske nacka. Men välj inte bromma bara grått och tråkigt där. Flytta till rinkeby känns som att vara på semester
Citera
2014-04-09, 23:29
Medlem
Kan varmt rekommendera Råcksta, satsas och byggs väldigt mkt nytt där nu. Kommer bli kanon när allt är klart. Lugnt område och nära till tuben. För 1.6 milj får du en nybyggd 2a för.
Citera
2014-04-10, 11:06
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazyass
Själv skulle jag sattsat på Kista sumpan hägersten kanske nacka. Men välj inte bromma bara grått och tråkigt där. Flytta till rinkeby känns som att vara på semester

En lgh på 50 kvm för 1,5 miljoner i sundbyberg hahha.hahajahavvVVVVvHahahahahHhH.
Citera
2014-04-10, 18:06
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazyass
Hur i helvete skulle jag kunna köpa en tvåa i sumpan för 1,5 miljoner?!
Ursäkta mig men tråden fylls ju bara av en massa jävla fantasier, sumpan, hornstull, liljeholmen, bor ni ens i den här staden eller är ni 80 år gamla?
Citera
2014-04-10, 20:56
Medlem
Yohos avatar
Hökarängen/Farsta/Farsta Strand. Blir nog knivigt med 1.5m men kan gå.
Citera
2014-04-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Jag funderar på att sälja min etta i en Stockholmsförort och istället uppgradera mig till en tvåa på minst 50 kvadrat och söker lite tips på områden, gärna söder om stan (men norr är inte omöjligt det heller)
Jag är väl ute efter det vanliga: hyfsat lugnt, bra kommunikationer, inte för brutalt långt in till stan och ett vettigt centrum.
Jag vet att omkring 1,5 miljoner inte är mycket att hänga i julgranen men hoppas på att ni kan komma med tips ändå!
Jag skulle nog satsa på ett område som idag har hyfsade kommunikationer men som i framtiden kommer att få ännu bättre kommunikationer
(spårbunden trafik, eftersom det är en långsiktig investering som garanterar permanent bra förbindelser, till skillnad från busslinjer som mer sannolikt kan komma att läggas ned).

Kunskapen bland de konkurrerande lägenhetsköparna/budgivarna kommer att öka (i takt med att det skrivs mer och mer om ny tunnelbana/tvärbana) plus att det blir mer och mer attraktivt ju närmare man kommer datumet då den nya spårbundna trafiken är färdig och kan utnyttjas.
Därför, om man vill prioritera en långsiktig värdeökning på sin lägenhet, alltså inte viktigast med jättebra nuvarande kommunikationer, kan det vara bra att köpa en lägenhet i ett sådant område långt innan de flesta har fattat att området kommer att öka i värde.

Två exempel på områden med hyfsat billiga bostadsrättslägenheter som nu kan vara intressanta enligt ovanstående resonemang:

Barkarby.
Har idag pendeltåg med 16 minuters restid till centralen, men kommer kanske också att få en tunnelbanestation.
(men jag vet inte om det finns något definitivt beslut om detta och när stationen i så fall kan invigas).

Helenelund.
Har idag pendeltåg med 14 minuters restid till centralen, men kommer också att få en spårväg station till en ny tvärbana som ska byggas med bl a Kista också som en station.
Enligt de senaste planerna ska tvärbanan / spårvägen vara färdig år 2020.
Eftersom du var ute efter ett vettigt centrum kan jag nämna att det är ca 15 minuters promenad från Helenelunds Centrum till Kista Galleria som på sin hemsida skryter om "Sveriges längsta öppettider från 10-21, sju dagar i veckan, 359 dagar om året."

Just nu finns det en tvåa i Barkarby och två tvåor i Helenelund som är utannonserade för under 1,5 miljoner på Booli:
http://www.booli.se/helenelund,barkarby/146,471/?order=desc&sort=price&objectType=l%C3%A4genhet&ma xPrice=1500000&rooms=2
Citera
2014-04-14, 18:24
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Jag funderar på att sälja min etta i en Stockholmsförort och istället uppgradera mig till en tvåa på minst 50 kvadrat och söker lite tips på områden, gärna söder om stan (men norr är inte omöjligt det heller)
Jag är väl ute efter det vanliga: hyfsat lugnt, bra kommunikationer, inte för brutalt långt in till stan och ett vettigt centrum.
Jag vet att omkring 1,5 miljoner inte är mycket att hänga i julgranen men hoppas på att ni kan komma med tips ändå!
Skärholmen med omnejd. Du får rätt mycket för de pengarna och har tunnelbanan inpå knuten. Tar ca 25 minuter till stan. Bra läge nära E4:an också om man vill ta bilen.
Citera
2014-04-15, 09:17
Medlem
Helenelund var inget dumt förslag, det skulle nog jag också kunna rekommendera. Det är nog ett område som kommer att gå upp mycket i värde, när man fixa till centrumet som är riktigt fult i nuläget och tvärbanan står klar. Nära till Sollentuna centerum, nära till Kista Galleria och om något år nära till Mall of Scandinavia.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in