Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-04-08, 18:41
Medlem
Jag har sparat många webbsidor som ikoner på skrivbordet eller i mappar, men när jag skriver i olika sökord på finder hittar jag inga webbsidor alls?
Citera
2014-04-08, 18:51
Medlem
Frågan är om du har sparat sidorna eller bara länken till sidorna?
Citera
2014-04-08, 19:13
Medlem
Vad menar du med att spara sidorna? Från det avlånga fönstret i safari där man skriver in adressen, har jag dragit adressen med musen till skrivbordet så det blivit en ikon av webbsidan. Har lagt hundratals av dessa ikoner i mappar och nu önskar jag hitta dem.
Citera
2014-04-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin-JG
Vad menar du med att spara sidorna? Från det avlånga fönstret i safari där man skriver in adressen, har jag dragit adressen med musen till skrivbordet så det blivit en ikon av webbsidan. Har lagt hundratals av dessa ikoner i mappar och nu önskar jag hitta dem.
Då har du bara sparat länken. Ikonerna är i själva verket bara en fil med en adress.

Vill du spara en sida så får du i menyn välja "Arkiv" -> "Spara som..." eller kortkommandot + S.

Där väljer du "Webbarkiv" (sparar hela sidan med tillhörande bilder) eller "Sidkälla" (sparar bara själva koden).

Väljer du att spara hela sidan så kommer tillhörande bilder och filer att hamna i en mapp med samma namn som filen
Citera
2014-04-08, 20:01
Medlem
Ok. Med andra ord så får jag kolla igenom alla mappar för att hitta den specifika webbsidan.
Citera
2014-04-08, 21:08
Medlem
ei96byods avatar
Om du dragit ut adressen från safari så har du fått en fil med filtillägget .webloc
Sök på .webloc med spotlight så får du upp en lista på alla länkar du har sparat på detta sätt. Sortera sedan på namn, datum, eller vad du vill. Då borde det bli enklare att hitta den adress du vill åt.

Någon speciell anledning till att du gör på detta sätt istället för att skapa bokmärken till sidorna i safari?
Citera
2014-04-08, 23:41
Medlem
Har bara tyckt att det var enkelt att dra adressen till skrivbordet. Men ska göra som ni föreslår i fortsättningen. Bra att man kan trycka webloc. det hjälper en hel del i finnandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in