Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-04-06, 14:57
Medlem
När jag skriver in ett sökord i Safari kommer inte Google utan nåt som heter "search.genieo.com" upp och verkar vara någon sorts sökmotor. Andra använder datorn men ingen vet nåt. Hur får man bort fanskapet? Jag är inget datorsnille direkt.
Citera
2014-04-06, 16:06
Medlem
ganglere2s avatar
Något litet tilläggsprogram som har installerats. Trodde att sådant mest hände under win. Är det ungefär som i Firefox så gå in på "tillägg" och titta där.
Citera
2014-04-06, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Något litet tilläggsprogram som har installerats. Trodde att sådant mest hände under win. Är det ungefär som i Firefox så gå in på "tillägg" och titta där.

Oj, tack, men jag fattar inget, är ju inte bra på det här. När jag går in på Safari-tillägg får jag upp en websida med tips på vad jag ytterligare kan installera...
Har googlat lite på det här med Genieo och det verkar vara nåt virusliknande jävelskap som fyller datorn med annonser o skit o tar över, HJÄÄÄLP mig fort!
Citera
2014-04-06, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulort
Oj, tack, men jag fattar inget, är ju inte bra på det här. När jag går in på Safari-tillägg får jag upp en websida med tips på vad jag ytterligare kan installera...
Har googlat lite på det här med Genieo och det verkar vara nåt virusliknande jävelskap som fyller datorn med annonser o skit o tar över, HJÄÄÄLP mig fort!

NU gick det, instruktioner fanns på Genieos egen sida...
Citera
2014-04-06, 19:30
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulort
NU gick det, instruktioner fanns på Genieos egen sida...

Fick annat att göra så jag hann inte svara.
Bra att det gick iaf.
Citera
2015-05-12, 14:44
Medlem
Santadunks avatar
Fått det på Firefox och blir typ orolig va är de ens för något? skadligt på nått vis?
kollade hemsidan är de säkert att ta bort den via deras egna hemsida verkligen dÅ?
Citera
2015-05-12, 15:05
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Fått det på Firefox och blir typ orolig va är de ens för något? skadligt på nått vis?
kollade hemsidan är de säkert att ta bort den via deras egna hemsida verkligen dÅ?

Skadligt är det inte, mer irriterande. Använd AdwareMedic för att ta bort det: http://www.adwaremedic.com/index.php
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in