2014-04-06, 01:06
Medlem
Quid pro quos avatar
Om man skall komma åt Aschlet så är väl det säkraste kortet att ansätta honom för något han gjorde vid en motsvarande ålder som Hulten är i.

Vad gjorde han i USA som fick honom att lämna med svansen mellan benen, det där med frisyren låter som en rökridå? Att han sedan var med i vänsterextrema grupper är tveksamt i sig eftersom dessa är kända för hyllandet av våldsamma metoder värre än något näthat.
En person som var vänsterextremist i sin ungdom kan inte ställa sig på någon piedestal betraktandes andras ungdomssynder.

En möjlig angreppspunkt är när han ägnade sig åt att sparka på bilar som inte respekterade honom vid övergångsställen. Hulten verkade inte gilla exhibitionistiska människor som vältrar sig i självömkan i sociala medier och använde sig av en som han tyckte proportionerlig mängd verbalt våld som offret upplevde som hotfullt och kränkande. På samma sätt använde sig Aschlet av IRL-våld som bilisterna måste ha uppfattat som hotfullt och kränkande för att de betedde sig på ett sätt som inte vann hans gillande.

Alltså har TV3-trollet reagerat analogt med ett verklighetsvåld som motsvarar det mått av internetvåld som Hult använde. Vad någon har förtjänat eller inte är likgiltigt, det var hatandet han angrep. Vad "offren" har för delaktighet i sitt eget lidande utreder han inte i programmet.
Citera
2014-04-06, 02:23
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Om man skall komma åt Aschlet så är väl det säkraste kortet att ansätta honom för något han gjorde vid en motsvarande ålder som Hulten är i.

Aschberg är född 1952. Vi har en preskriberingstid på 10 år för det mesta...

Aschberg var i Hults ålder någonstans mellan 1972 och 1982 misstänker jag. Det kommer nog bli svårt tyvärr.
Citera
2014-04-06, 03:12
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersBrejvik
Efter att ha gett sig ut med bollträ och sportmössa, så har denna fjant gått för långt enligt mig.

Jag blir extremkränkt av att du ROBERT (Vet nog att du och dina kriminella stjärtgossar i mysgruppen eller vad fan ni kallar er läser här), förstör termen troll, jag ägnade många timmar åt att trolla för 8-10 år sen. Jag hotade ingen, jag hatade ingen, utom kanske några som började med att rikta sitt hat mot mig. Var ganska menlöst "hat" dessa fick tillbaka, typ "håll käften" och liknande.

Jag surfade in på forum för att retas med dessa som hängde där, för att få reaktioner, för att få ett gott skratt en tråkig vardagskväll innan jag skulle sova.

Det du kallar troll är inga troll din dumma jävel. (Oj nu hatade jag dig)

Det enda riktiga troll (jag med flera) och dina "troll" har gemenast var att jag oftast inte skrev under eget namn, vilket inte dem övriga medlemmar gjorde heller.

Nu tycker jag att vi som hänger på denna toalett, trollar sönder denna där fjanten. Nu ska vi visa dig ROBERT, hur heligt gammalt trollande går till.

Innan du och din "kompis" Mårten-gås, hotar mig med skadestånd för att ha förtalat dina kompisar i din lilla mysklubb. Så var ett inte ett fegt kräk och dölj deras tidigare domar. Vågar du leva som du lär? Eller hycklar du?

Nån som vet om jag kan anmäla Robert för nåt? Han har ju kränkt mig och massa andra med att

1 Missbruka termen troll. (Känner mig kränkt osv, funderar ta livet av mig)
2 Att kalla oss bidragstagare, vilket klassförakt du har, la du ner klasskampen?
3 Han har säkert ett och annat lik i garderoben, dra fram dom i ljuset nu gott folk.

Jag utgår från att TS är en ung sparvel.. Roberts tillvägagångssätt över näthat är bra på ett sätt, dåligt på ett annat..

Visst försöker han köra på "Aschberg" stämpeln vilket innebär att vara så hård som möjligt inom rimligt tvivel samt att leverera så mycket moral panik som möjligt, han är trots allt anställd på tv4.

Men något de flesta själar här inte förstår är att det ni gör är olagligt, det handlar inte längre om yttrandefrihet.

Vad jag föreslår är att alla ni som tror att ni har så jävla rätt gör lite research och tar ställning därefter.

Vill även påpeka att jag inte tillhör något vänsterparti, varken något högerparti heller för den delen.
Citera
2014-04-06, 06:16
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Aschberg är född 1952. Vi har en preskriberingstid på 10 år för det mesta...

Aschberg var i Hults ålder någonstans mellan 1972 och 1982 misstänker jag. Det kommer nog bli svårt tyvärr.

Nej, det finns ingen orsak att tro att det går att få honom fälld i domstol för detta. Däremot kan man möjligen förstöra hans trovärdighet bland den neutralare delen av befolkningen genom att rikta in sig på hans bristfälliga moral. Han försöker spela någon slags etikens och sanningens förkämpe och det bör han inte få komma undan med.
Han är sannolikt ruttnare och mer moraliskt korrupt än de han hänger ut och gör det endast för pengar och inte av övertygelse.
Citera
2014-04-06, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Jag utgår från att TS är en ung sparvel.. Roberts tillvägagångssätt över näthat är bra på ett sätt, dåligt på ett annat..

Visst försöker han köra på "Aschberg" stämpeln vilket innebär att vara så hård som möjligt inom rimligt tvivel samt att leverera så mycket moral panik som möjligt, han är trots allt anställd på tv4.

Men något de flesta själar här inte förstår är att det ni gör är olagligt, det handlar inte längre om yttrandefrihet.

Vad jag föreslår är att alla ni som tror att ni har så jävla rätt gör lite research och tar ställning därefter.

Vill även påpeka att jag inte tillhör något vänsterparti, varken något högerparti heller för den delen.

Hur skall vi ställa oss till din trovärdighet när det inte ens vet vilken kanal Arselberg jobbar för.
Citera
Emerains avatar

Moderatormeddelande

Postat av Emerain 2014-04-06, 10:07
Medlem
Välkomna till Juridik.
Kommentarer och diskussioner om modereringar och flyttningar av tråden får ni ta via pm med en moderator i Juridik. Tycker ni ett inlägg bryter mot någon regel får ni rapportera det, inte skriva om det i tråden.

Inlägg som är trams och off topic belönas som vanligt med varningar. Håll koll på regelverket.

//moderator
2014-04-06, 17:46
Moderator
Gordon Blixts avatar
Drösvis med OT raderat. De av er som vill diskutera Aschbergs begåvning, vad ni tycker om näthat eller TV-programmet "Trolljägarna", etc, har gått vilse. Den som inte håller sig till juridiken, och närmare bestämt frågan om TS kan anmäla Aschberg för något, riskerar varning för OT. Don't say we didn't warn you.

/Mod
Citera
2014-04-06, 23:52
Medlem
Megadeths avatar
Varför inte bara strunta i vad han säger? Han är en gammal gubbe som sitter och gapar sig hes i en media värld som han tycker är jätteviktig. Jag är medelålders gubbe som dragit ut sladden till min tv för flera år sedan. Även kopplat ur radion.

Jag finner mer ro i att göra på så vis. Allt i nyheter av värde finns ju faktiskt på nätet att finna. Och då menar jag inte expressen eller aftonbladet.

Kolla alltid upp vem och vilka politiska partier som står bakom det du läser.

Att Robert Ash som han heter gapar på sedvanligt maner tycker jag vi struntar i. Tv folket med all dessa propaganda kommer med tiden att dö ut av sig självt.
Citera
2014-04-07, 00:19
Medlem
Vindlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
Starta en facebookgrupp som heter Aschberg hatar där du lägger upp filmer där han gör just dethär. Bör inte va svårt att hitta hatiska meningar i allt material han är med i.

Detta tycker jag var det bästa förslaget! Ta saker ur sitt sammanhang, vrid till, jävlas för att jävlas och var ensidig, precis som kära Robert
Citera
2014-04-07, 10:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det kan ju vara en poäng att utreda hur sammankopplat "Trolljägarna" är med Expressens tidigare uthängningar tillsammans med Researchgruppen. Expressens chefredaktör är ju redan stämd för förtal & företaget Disqus, som blev hackade av Researchgruppen, har tagit kontakt med polis i USA & Sverige. Det finns nog goda skäl att tro att Aschberg skulle kunna dras in i dessa utredningar.

Aschberg, med sina täta band till Researchgruppen är nog den som egentligen ligger bakom det olagliga hackandet, som beställare & finansiär. Detta är intressant att gräva vidare i.
Citera
2014-04-07, 11:04
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det kan ju vara en poäng att utreda hur sammankopplat "Trolljägarna" är med Expressens tidigare uthängningar tillsammans med Researchgruppen. Expressens chefredaktör är ju redan stämd för förtal & företaget Disqus, som blev hackade av Researchgruppen, har tagit kontakt med polis i USA & Sverige. Det finns nog goda skäl att tro att Aschberg skulle kunna dras in i dessa utredningar.

Aschberg, med sina täta band till Researchgruppen är nog den som egentligen ligger bakom det olagliga hackandet, som beställare & finansiär. Detta är intressant att gräva vidare i.

Mycket troligt t o m. Aschbergs bror jobbar som bekant på Expressen.
Citera
2014-04-08, 11:06
Medlem
jaybones avatar
Tror det kan bli svårt att fäll honom för något brott. Skulle väll kanske vara förtal eller liknande. Antar att han har stenkoll på att metoden han hittar folk på är laglig, vore att skjuta sig själv i foten annars, årets skämt.

Dock att trolla honom vore att lura honom för att skapa en reaktion. Ungefär som att kontakta honom, säga att man är ett troll, bor i Skellefteå (ligger en bit från sthlm), säga att man kan tänka sig tala ut framför kameran. När han sedan har kört i flera timmar för en intervju så kan man sitta där och vara jättetråkig. Typ "ja jag skrev att jag höll på ett lag men det gör jag inte, håller på ett helt annat lag, så där höll jag på under några år pga min svåra uppväxt".

Det vore att använda hans metoder mot honom.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in