Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-27, 05:28
Medlem
HasseBanans avatar
Jag är (nykter) alkoholist och kan skriva under på dina observationer. Jag har alltid varit noga med att åtminstone ha ett rent hem, även om jag har misskött allting annat. För då fattar folk kanske att det finns en vilja till ett skötsamt liv, samt ser att man inte är någon skitgris, trots sin alkoholism. Har en gammal alkoholistvän som är mycket värre pedant än jag. Spiller man en droppe grogg eller öl på hans köksbord så går han i taket och man åker nästan på stryk. En kvinnlig alkoholist jag känner har också det där beteendet. Hon går runt och städar och håller efter sin lägenhet varje dag, ja när hon inte super så att säga

Finns dock säkert en djupare psykologi om varför alkoholister (inte alla ska tilläggas) tenderar att vara pedanter.
Citera
2014-09-27, 05:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Jaha, varför ser det ut som skit här då?

Ha ha, tack för det skrattet.
Citera
2014-09-27, 05:35
Medlem
memixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Observerat att alkoholister nästan alltid har väldigt pedantiskt städat hemma. Någon som vet vad det beror på? Är det för att alkoholisterna har en inre stress de behöver döva med alkohol? Att ett pedantisk städat hem tar bort inre stressen?

Sen finns det ju skräpnissarna också som inte dricker alkohol och det ser ut som kriget hemma... de är inte alkoholister...
utan försöker istället hitta sig själva i ett snäckskal a.k.a hippies...

Läser inte allt, orkar inte, allt handlar om att dom har ångest och det måste "se" fint ut, inget får märkas, (även om alla redan vet) så ska ingen ändå veta.. (för ingen vet ju)

Just därför är det så städat hemma hos VISSA alkisar, absolut inte alla men vissa har det beteendet.
Citera
2014-09-27, 05:36
Medlem
lagomtjocks avatar
De alkoholister du varit hemma hos är troligen bipolära/manodepressiva sådana.
Och när du gjort dina observationer av att de har extremt bra städat hemma är dom i den maniska fasen och har energi utav helvete och städar å grejar mest hela tiden.

Sen när de går in i depression så svinar de på mycket värre än folk i allmänhet.
Men då tvättar de sig knappt eller ens borstar tänderna och släpper inte in en enda jävel i lägenheten för det ser ut som en jävla svinstia där.

Många människor med psykiska sjukdomar döljer sitt tillstånd med diverse missbruk.
Själv är jag bara lite alkoholist och måttligt sjuk i huvudet men det ser fan ut som Jerusalems förstörelse hemma hos mig för det mesta.
Senast redigerad av lagomtjock 2014-09-27 kl. 05:39.
Citera
2014-09-27, 12:00
Medlem
ljusetssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Nja, då kanske vi behöver fakta som talar till mitt påståendes fördel att alkoholister har "tokstädat hemma". Det är ett ganska väl underbyggt påstående efter samtal jag haft med vårdanställda & hemtjänstpersonal. "Att gå hem till en alkoholist, det första som syns är att hemmet är extremt städat..." Låter enligt mig något oroväckande .
Vad beror det på psykologiskt? Oro, stress, förnekelse?

Jaha ja, och detta framställer du som fakta?
Hörsägen och fördomar skulle jag vilja påstå att det är du baserar din "vetenskap" på herr överproffesor i alkoholism.
Citera
2014-10-05, 00:07
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusetssvin
Jaha ja, och detta framställer du som fakta?
Hörsägen och fördomar skulle jag vilja påstå att det är du baserar din "vetenskap" på herr överproffesor i alkoholism.

Ok du kan det bättre än mig, herr Professor emeritus i alkoholism. Vetenskapsområdet för din del verkar ju bygga på fakta, empiri och vetenskap. Får väl se mig besegrad då...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in