2014-04-02, 21:01
Medlem
hejjjsan123s avatar
God kväll. Går det att installera en piratkopia av officepaketet, om datorn redan har en "utvärderingsversion" installerad vid köp? Det jag kallar utvärderingsversion, är alltså "Pröva en månad gratis-och köp sedan".

Ska jag avinstallera den versionen först?
Kommer datorn känna av att jag installerar en ny version och slå larm?
Andra synpunkter?
Citera
2014-04-02, 21:06
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejjjsan123
God kväll. Går det att installera en piratkopia av officepaketet, om datorn redan har en "utvärderingsversion" installerad vid köp? Det jag kallar utvärderingsversion, är alltså "Pröva en månad gratis-och köp sedan".

Ska jag avinstallera den versionen först?
Kommer datorn känna av att jag installerar en ny version och slå larm?
Andra synpunkter?

Avinstallera den versionen som kom med datorn och följ installationsanvisningarna för kopian slaviskt.
Citera
2014-04-02, 21:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kan du vända på kakan och göra denna utväderingsversionen till en fullversion istället?
Citera
2014-04-02, 21:20
Medlem
hejjjsan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Avinstallera den versionen som kom med datorn och följ installationsanvisningarna för kopian slaviskt.

Tack! Misstänker det lätt blir fel.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kan du vända på kakan och göra denna utväderingsversionen till en fullversion istället?

Jo, men kompisen vill inte betala för något hon använder så sällan.
Citera
2014-04-02, 21:22
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:

Borde ju gå, men då behöver människan ha en nyckel som stämmer för just den versionen. Enklare när hen nu fått tag på en version att köra med den, istället för att joxa med att hitta nycklar. Särskilt om personen, som det verkar, inte är så haj på datorer.

my five.
Citera
2014-04-02, 21:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad jag menade var att man kan göra denna utväderingversion till en fullversion med hjälp av crack. Men dock så behandlar man inte detta ämne här. Man finner detta under Fildelningsforumet.

Har du/ni samma version och utgåva så är detta inga problem. Då slipper du göra en ominstallation samt hämta hem alla uppdateringar.
Citera
2014-04-02, 21:27
Medlem
hejjjsan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Borde ju gå, men då behöver människan ha en nyckel som stämmer för just den versionen. Enklare när hen nu fått tag på en version att köra med den, istället för att joxa med att hitta nycklar. Särskilt om personen, som det verkar, inte är så haj på datorer.

my five.

Inte så haj, stämmer!

Citat:
Vad jag menade var att man kan göra denna utväderingversion till en fullversion med hjälp av crack. Men dock så behandlar man inte detta ämne här. Man finner detta under Fildelningsforumet.

Har du/ni samma version och utgåva så är detta inga problem. Då slipper du göra en ominstallation samt hämta hem alla uppdateringar.

Låter ju vettigt, ska kolla upp det. Är det inte för svårt är det ju ett alternativ.

Tack för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in