2014-03-29, 23:16
Medlem
PrebenBoegballes avatar
Hej! Det är så att jag eventuellt ska få ta över en släktings städfirma då han ska gå i pension. Nu kanske detta verkar som en naiv och dum fråga, men jag vill bara klargöra att jag inte är så kunnig inom företagsekonomi och dylikt. Nu till frågan, hur bär man sig åt för att hitta någon som vill anställa företaget? Hur svårt är det? Finns det något slags bemanningsföretag för firmor eller liknande?

Kan inte fråga min släkting för tillfället.

Tack för svar!

Mvh
Citera
2014-03-29, 23:18
Medlem
Förmodligen har din släkting kontrakt hos företag som inte gått ut, är äl enbart dom som kan vara värt något om ni inte har maskienr dvs.
Citera
2014-03-29, 23:28
Medlem
PrebenBoegballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajo
Förmodligen har din släkting kontrakt hos företag som inte gått ut, är äl enbart dom som kan vara värt något om ni inte har maskienr dvs.

Firman har alla maskiner som behövs, men alla kontrakt har gått ut och det är även anledningen till arvet. Det jag undrar är hur man ska bära sig åt för att få ett kontrakt undertecknat?
Citera
2014-03-29, 23:35
Medlem
En bekant har startat upp ett städföretag. Efter han skaffa en bil och tryckte företagsnamn + nummer över hela sidan på bilen, så börja samtalen rulla in. både från mindre företag och privat personer.
Citera
2014-03-30, 00:00
Medlem
Du måste ju marknadsföra bolaget och är det redan etablerat är det ju bara att annonsera och erbjuda dina tjänster. Men då måste du givetvis vara kompetent och veta vad du pratar om när kunderna börjar ringa och kunna utföra arbetet enligt kundens önskemål.
Citera
2014-03-30, 08:59
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrebenBoegballe

Kan inte fråga min släkting för tillfället.
Det krävs en hel förberedelser och en helt del tid för att kunna genomföra ett lyckat generationsskifte vid ett företag, inte minst viktigt är att de nuvarande ägarna är involverade. Eftersom du inte vet vilka planer din släkting har så är det minsta man kan begära av dig är att du tar kontakt och anmäler ditt intresse.

Tyvärr är det så att man inte bygga ett städinperium på rena antaganden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in