2014-03-29, 22:13
Medlem
Jyckees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym
Låter mest som att du är orolig över att också behöva flytta och inte bli torkad i röven längre.

Här har vi det!
Citera
2014-03-30, 00:57
Medlem
Livskris.

Kanske har han kommit till insikt att det liv han levt senaste 30 åren inte varit för honom, utan för andra, och nu när han närmar sig ålderns höst ser han sista chansen - de sista åren - att leva som han vill. Få lite lugn och ro ute i ensligheten verkar det som....
Citera
2014-03-30, 03:32
Medlem
Mjausers avatar
Ingen känner din gode far lika bra som du gör, alltså kan ingen här förmodligen ge dig ett korrekt svar.

Sätt dig ner och ta ett snack med honom, fråga varför han bestämmer sig för att göra som han gör just nu? Om något speciellt har hänt kanske?
Jag tror iof, att det går över efter ett tag, låter som en medelålderskris men vad vet jag.
Citera
2014-03-30, 11:19
Medlem
Jag tror att din pappa mår bra och kanske bara tröttnat på alla idioter/08or. Däremot tror jag att du int mår vidare bra, eller bara rädd för att behöva göra någåt själv? :/
Citera
2014-03-30, 17:16
Medlem
tjenaremannen123s avatar
Gissar på 50-årskris, låter som det iaf!
Sjuk i huvudet verkar han absolut inte vara så du kan nog vara lugn!
Citera
2014-03-30, 21:31
Medlem
Ja varför skulle det vara konstigt att vilja testa något nytt? Låter rätt sunt tycker jag. Om han är 55 borde du väl vara 20-25 och då är det väl rimligt att du skaffar studentlägenhet, flyttar ihop med kompisar e dyl?
Citera
2014-03-31, 19:58
Medlem
Flytta ut ur huset. Ta ett studielån. Problem solved.
Citera
2014-03-31, 21:33
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaremannen123
Gissar på 50-årskris, låter som det iaf!
Sjuk i huvudet verkar han absolut inte vara så du kan nog vara lugn!
50-årskris
Han har bara insett att enda sättet att få ungfan att lätta ur huset och skaffa sig ett eget liv så han och frugan kan börja leva den där "andra omgången" är just att flytta - till ett mindre hus, bort från bekvämlighetsavstånd från universitetet.

Utan unge att ta hand om får de råd med två bra bilar, långa semestrar och hotell eller ett litet extra (hemligt) kryp-in om de vill vara i stan (eller nån annan stad) när andan faller på ...

Ålderskris. Du är inte klok, han vill bara inte slösa bort deras andra ungdom på barnpassning...
Citera
2014-03-31, 22:21
Medlem
frassefrolics avatar
Låter faktiskt som att din far äntligen har tagit sitt förnuft till fånga och tänker göra något åt saken.
Citera
2014-04-01, 15:56
Medlem
Mr.Riddims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
50-årskris
Han har bara insett att enda sättet att få ungfan att lätta ur huset och skaffa sig ett eget liv så han och frugan kan börja leva den där "andra omgången" är just att flytta - till ett mindre hus, bort från bekvämlighetsavstånd från universitetet.

Utan unge att ta hand om får de råd med två bra bilar, långa semestrar och hotell eller ett litet extra (hemligt) kryp-in om de vill vara i stan (eller nån annan stad) när andan faller på ...

Ålderskris. Du är inte klok, han vill bara inte slösa bort deras andra ungdom på barnpassning...

AHHAHAHAHAHAHAHAH! Det är inte dig själv du pratar om?
Citera
2014-04-01, 22:58
Medlem
BubbleRabbits avatar
Skulle möjligheten finnas så hade jag med lämnat Stockholm ganska omgående. Det var kul tills man fyllde 25, men de senaste åren börjar mer och mer fyllas av drömmar om ett litet hus på landet och slippa alla stadsmänniskor som springer omkring som höns för att vara så inne som möjligt. Nej, din farsa har troligen vaknat upp snarare än blivit galen.
Citera
2014-04-02, 00:40
Medlem
han kanske kom till insikt att han inte vill gå i graven med sin sång inom sig? Många tappar bort sig när dom får barn och lägger all energi på ungen. Därför kan dom bli lite knäppa runt 50 för dom försöker bli sig själva igen nu när ungen är stor.

Stockholm är förövrigt skadligt att bo i. Massa människor men ingen mänsklig kontakt alls. Det bor 200 pers i samma hyreshus men folk hittar varandra på nätet. Nuf said.

Nu får du vara vuxen och vara rationell med farsan din.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in