2014-07-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skiffer
Vad jag minns kunde man pressa SU25 till 14km höjd, dock utan vapen och uppenbarligen till risk för piloten.

Varför genskjuta? Missilerna på SU25 är dugliga från 12km avstånd, och i reportaget pratar dom enbart om SU25's närvaro med 3 km från MH17. Det vore intressant att få höra din tolkning av det publicerade radarmaterialet. Menar du att det är ren och skär falsifikation?

Ja det vill jag påstå eftersom det sedan länge är bevisat att MH17 blev träffad av en rysktillverkad SAM från separatisternas område.

Hur många teorier är ni uppe i nu?

TEORIER FRÅN USA/EUROPA
1. Ryssland/separatisterna sköt ner MH17.

TEORIER FRÅN RYSSLAND
1. Ukraina sköt ner MH17 med SAM.
2. Ukraina sköt ner MH17 med Su-25.
3. MH17 var lastat med lik tömda på blod.
4. Putin var det tilltänkta målet.
5. Ukraina skuggade planet med Su-25 men sköt ner det med en SAM.
6. Separatisterna sköt ner Su-25an efter att den sköt ner MH17.

Du ser inget mönster?

Vad kommer härnäst? UFO sköt ner MH17?

Jag förstår också förvirringen som uppstår hos er när självaste Strelkov går ut och postar ett inlägg på Vkontakte och hävdar att man skjutit ner ett ukrainskt An-26 och sedan tar bort inlägget när man inser vilket jävla klantigt misstag man gjort.
2014-07-21, 21:01
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Detta är det smarta med den ryska presskonferensen i dag, man svamlar dels om Su-25, dels om ukrainska Buk som hux flux skall vara grupperat inne på separatistområde (hur fan det skulle gå till). Detta innebär att så fort någon överbevisar något om den ena teorin kan man gå till nästa, och så växla igen vid lämpligt tillfälle.

Ryssarna är verkligen mästare på sånt här, och jag måste säga jag är imponerad. Först Putins tal om att "det bör inte pekas finger och försöka vinnas politiska poäng", och nästa dag pekar man ut Ukraina....

Ja, KGB i sitt esse. Funkar nog utmärkt på hans kreatur där hemma, iaf de flesta. De är vana att svälja allt makten slevar i dom, speciellt om det handlar om hat mot andra folk.

Jag tror Putin kör på nu, han har redan misslyckats med så mycket så han kommer inte sluta förrän någon stoppar honom, typ någon med insyn i finanserna som ser kassakistan tömmas och vägrar se sitt land skuldsättas genom detta patetiska sjuka stöd till terrorister som till och med skjuter ner civila flygplan utöver mord, kidnappningar, plundrin, personrån, tortyr, utpressning... Visserligen är sådant vardagsmat hos maffian i Kreml!
2014-07-21, 21:02
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Detta är det smarta med den ryska presskonferensen i dag, man svamlar dels om Su-25, dels om ukrainska Buk som hux flux skall vara grupperat inne på separatistområde (hur fan det skulle gå till). Detta innebär att så fort någon överbevisar något om den ena teorin kan man gå till nästa, och så växla igen vid lämpligt tillfälle.

Ryssarna är verkligen mästare på sånt här, och jag måste säga jag är imponerad. Först Putins tal om att "det bör inte pekas finger och försöka vinnas politiska poäng", och nästa dag pekar man ut Ukraina....

Nu skall väl i ärlighetens namn sägas att ryssarna hävdar att BUK-system tagit position bredvid separatisternas område!

Har studerat den sista satellitbilden som här avses, på den uppges vad jag kan tolka koordinatorerna för fotot i både y- och x-axel, samt i longitud och latitud.

Detta borde väl vara en smal sak att kolla upp och jämföra med amerikanarnas foton från samma dag? Dessutom uppger dom att deras satellit passerade mitt under den onda gärningen!

Källa: rt.com/news/174412-malaysia-plane-russia-ukraine/
Senast redigerad av naturtvål 2014-07-21 kl. 21:06.
2014-07-21, 21:03
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Ja det vill jag påstå eftersom det sedan länge är bevisat att MH17 blev träffad av en rysktillverkad SAM från separatisternas område.

Vill du dela med dig av de bevisen? Uttalanden från partiska politiker räknas inte som bevis.
2014-07-21, 21:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Här publicerar ryssarna sina satellitbilder på de urkrainska BUK- förbandets olika förflyttningar, ända tills det stationerades invid området för nedskjutningen av det Malaysiska passagerarplanet NH17!

Källa: http://rt.com/news/174412-malaysia-plane-russia-ukraine/
Jisses vad ryssarna har klippt och klistrat.

Undrar ryssarna som sköt ned planet straffas internt.
2014-07-21, 21:08
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
[We] would like to get an explanation as to why the military jet was flying along a civil aviation corridor at almost the same time and at the same level as a passenger plane,” he stated.

“The SU-25 fighter jet can gain an altitude of 10km, according to its specification,” he added. “It’s equipped with air-to-air R-60 missiles that can hit a target at a distance up to 12km, up to 5km for sure.”

(Min fetning ovan)

Dvs fullständigt felaktigt, enligt Sukhois egen produkspecifikation:

http://www.sukhoi.org/eng/planes/military/su25k/lth/

Så har det aktuella planet en taktisk maxhöjd på 7 000 möh, utan extern vapenlast.

Dessutom en max flyghastighet på 950 km/h även detta utan extern vapenlast, vilket gör det fullständigt omöjligt för flygplanstypen att genomföra ett anfall med jaktrobot mot ett passagerarflygplan av typ 777 som flyger i marschfart (dvs ca 900 km/h).

Ryssarna har så bråttom att få ut desinformation att de uppenbarligen inte ens klarar av att göra grundläggande faktakollar.
Senast redigerad av DaEzz 2014-07-21 kl. 21:29.
2014-07-21, 21:12
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Jag beundrar verkligen inte ryskt psyops! Visst kan de ställa till med förvirring. Men de kan bara fördröja sanningen ifrån att komma fram. Förvirring kanske, i bästa fall, köper dem en smula tid. Dessutom kan ju svaga själar här som här i denna Flashback tråd bli imponerade, men nackdelarna med den ryska strategin är enorma.

De förlorar trovärdighet i precis hela världen.

De retar upp folk i största allmänhet.

De retar inte minst upp västerländska politiker som får det ännu lättare att öka på sanktionerna.

P.g.a. allt detta så känner sig grannarna till Ryssland ännu mer oroliga, och de grannar till Ryssland som ännu inte är medlemmar i NATO drivs till det.

Jag beundrar möjligtvis den ryska psyops vad gäller kvantitet, men vad gäller kvalité så är det verkligen urusla! Och med detta mått så måste jag beundra USA ännu mera då amerikanska ståndpunkter och värderingar sprids, inte bara framgångsrikt genom nyhetsmedia i stora delar av världen, därför att dessa ståndpunkter och värderingar, oftast, men absolut inte alltid, är av en helt annan kvalité än de ryska.

Men det mest fantastiska är att filmindustri och nästan all annan masskommunikation, förutom internet, indirekt sprider dessa ståndpunkter och värderingar och når kanske en ännu större publik än nyhetsmedierna. Detta är givetvis på gott och ont. Så finns det t.ex. gott om filmer som sprider demokratiska värderingar och frihetsideal, men tyvärr också, kanske ännu flera, hjärndöda actionfilmer och thrillers
2014-07-21, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Självfallet så är det viktig att kropparna förs hem, varav den stor majoriteten är nederländska. Det skulle du säkert själv tycka om du haft en anhörig ombord.

"Alltså SU-25:an är bara ett stickspår".

Men det tycker man alltså inte i Moskva, där man gått ut extremt hårt med denna senaste, i vanlig ordning, klantiga försök till psyops. Men Visst, du har alldeles rätt för den ryska psyopsen består som vanligt just av sidospår, falska sådana!

Frågan blir då varför du lägger ned så mycket debattmöda på ett falskt ryskt stickspår?

1. Visst är det så, men man måste ju också skicka rätt kropp till rätt plats eller hur? - dvs. identifiera personen eller åtminstone nationaliteten (vilket i det här fallet nog är enklare avseende Malaysier, av skäl som är så enkla att förklara att de inte behöver nämnas). I övrigt så finns ju sedan krigsrisken.

2. SU-25an kan ju lika gärna vara en mig-29a tex. Trots allt har Ukraina köpt runt 80 mig-29or varvid runt 25 sägs återstå, oaktat hur många som sålts vidare eller slaktats för reservdelar.

3. Haha, man kan ana lite maskirovka i det hela -> med flera påföljande slutsatser som resultat.
2014-07-21, 21:44
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Visst är det så, men man måste ju också skicka rätt kropp till rätt plats eller hur? - dvs. identifiera personen eller åtminstone nationaliteten (vilket i det här fallet nog är enklare avseende Malaysier, av skäl som är så enkla att förklara att de inte behöver nämnas). I övrigt så finns ju sedan krigsrisken.

Först så identifierar man vilka kroppar som är holländare, sedan identifierar man övriga kroppar för att kunna skicka hem dem till deras respektive hemländer. Kropparna är säkert ganska förruttnade och har dessutom utsatts för diverse djurangrepp, men DNA analys borde kunna lösa problemet.

Malaysia är intresserad av att kropparna tas om hand så fort som möjligt, av följande skäl:

1. Flygbolaget är Malaysiskt

2. Det finns Malaysier ibland de mördade

3. Islam föreskriver en så snabb begravning som möjligt.

Citat:
2. SU-25an kan ju lika gärna vara en mig-29a tex. Trots allt har Ukraina köpt runt 80 mig-29or varvid runt 25 sägs återstå, oaktat hur många som sålts vidare eller slaktats för reservdelar.

Alltså ytterligare en hypotes som motsäger de andra. (Läs mitt inlägg om Occham´s rakkniv.)

Citat:
3. Haha, man kan ana lite maskirovka i det hela -> med flera påföljande slutsatser som resultat.

Var av min slutsats är att den ryska maskirovka:n, (vilseledningen) är genomfalsk och därmed också väldigt oskicklig. Vilket vi, i Sverige, borde vara tacksamma för, vid ett ev. ryskt angrepp/anfall mot Sverige.
2014-07-21, 21:56
Medlem
Kadeks avatar
Intressant med det ukrainska flygplanet. Kan Moskva ha lagt upp det så här:

1. När lådorna och vraket inspekteras kommer det att fastställas att separatisterna sköt ner det vilket Putler mycket väl vet om.
2. Ryssarna kommer då att hävda att terroristerna siktade på det ukrainska flygplanet men träffade det civila.
2014-07-21, 22:28
Medlem
Skiffers avatar
Citat:

Vem har bevisat vad? Nu handlar det väl snarare om att undersökningar pågår, med dessa offentliggjorda radar och sattelitbilder som en del av underlagsmaterialet. Om dessa är falsifikationer som du påstår, kanske du kan förklara vad du grundar detta på? Ryska försvaret vädjar också till USA att offentliggöra sina satellitbilder -- låter det rimligt?

Citat:
Hur många teorier är ni uppe i nu?

Förutom teorier från privatpersoner, som det kan finnas hur många som helst av, är vi just nu i stadiet av att samla fakta så att man slipper spekulera grundlöst. Det finns ingen officiell teori.

Citat:
TEORIER FRÅN RYSSLAND
1. Ukraina sköt ner MH17 med SAM.
2. Ukraina sköt ner MH17 med Su-25.

Nja, dom hade SU-25or i luften och aktiverade BUK enheter i området; för den sakens skull behöver dom inte ha varit direkt inblandade. Det enda intressanta är att Ukrainska regeringen har bestridit dessa observationer.

Citat:
3. MH17 var lastat med lik tömda på blod.

Obekräftade hörsägen som egentligen har väldigt lite att göra med vem som sköt ner planet.

Citat:
4. Putin var det tilltänkta målet.

Tabloida observationer som egentligen har väldigt lite att göra med vem som sköt ner planet.

Citat:
5. Ukraina skuggade planet med Su-25 men sköt ner det med en SAM.
6. Separatisterna sköt ner Su-25an efter att den sköt ner MH17.

Finns också 7. Separatisterna sköt ner MH17 i tron om att det var ett prioritetsmål för att det eskorterades av två SU25.

Citat:
Du ser inget mönster?

Vad kommer härnäst? UFO sköt ner MH17?

Har du någon information om ett UFO i området under MH17 krisen?

Citat:
Jag förstår också förvirringen som uppstår hos er när självaste Strelkov går ut och postar ett inlägg på Vkontakte och hävdar att man skjutit ner ett ukrainskt An-26 och sedan tar bort inlägget när man inser vilket jävla klantigt misstag man gjort.

Sen påstod ju Strelkov själv i våras att han inte använder sociala medier och att officiella utlåtanden från han på nätet ska granskas kritiskt. Missar man sådana fakta förstår jag att det kan bli förvirrande.
2014-07-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
(Min fetning ovan)

Dvs fullständigt felaktigt, enligt Sukhois egen produkspecifikation:

http://www.sukhoi.org/eng/planes/military/su25k/lth/

Så har det aktuella planet en taktisk maxhöjd på 7 000 möh, utan extern vapenlast.

Dessutom en max flyghastighet på 950 km/h även detta utan extern vapenlast, vilket gör det fullständigt omöjligt för flygplanstypen att genomföra ett anfall med jaktrobot mot ett passagerarflygplan av typ 777 som flyger i marschfart (dvs ca 900 km/h).

Ryssarna har så bråttom att få ut desinformation att de uppenbarligen inte ens klarar av att göra grundläggande faktakollar.
Yepp, skall man ljuga så skall man göra det med besked och ha ordentlig på fötterna annars blir det kvarsittning och dumstrut. Just nu målar Putin för fullt och närmar sig det klassiska hörnet. Men för omvärlden gäller nog nu att hålla terroristerna på gott humör tills offren kommit ut ur området. Sedan kan armen dundra på så terrorn får ett slut och civilbefolkningen kan andas ut och återgå till vardagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in