2014-03-26, 13:25
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Klyschan "det är samhällets fel" tycker jag passar bra.
Men man måste då vara medveten om att samhället är vi!
Det daltas för mycket. Ungar har bara rättigheter men inga skyldigheter. Uttrycket "kränka" har blivit urvattnat. "Tonårsrevolten" har fått en för hög status. Tjafspellen med attityd är kultur- och mediahjälte och på film är man tuff och slängd i käften.
Citera
2014-03-26, 13:53
Medlem
smisk är det bästa, det behöver inte vara hårt. Men det blir symboliskt.

Jag minns hur jag storgrät när farsan gav mig pisk, även fast att han slog väldigt löst. (jag lärde mig dock)
Citera
2014-04-01, 02:57
Medlem
Trenden blir allt större och större att käfta i mot sina föräldrar tyvärr. Problemet är också att dom försöker bli vuxna alldeles för fort och röka o dricka alkohol och andra saker. Vafan barn ska väl va barn. Men ja vad ska man säga nästa generation kommer va fucked.
Citera
2014-04-01, 06:52
Medlem
Richie Apriles avatar
Sunt av ungarna att ifrågasätta auktoriteter och jävlas med surgubbar, precis som de gjort i alla tider och flyttat den mänskliga utvecklingen framåt. Den dag de slutar busa och börjar lyda alla prussiluskor är det ute med oss.

Som vanligt är det nyblivna vuxna som är bittra över att det inte räcker med att bli myndig för att yngre ska lyda helt utan ifrågasättande.

Jag var själv en sån unge, som många andra då och nu, som blev skiträdd när en okänd vuxen skrek åt en.
Ni som delar denna bakgrund med mig, minns ni inte den första gången som ni såg en jämnårig, istället för att bli stel och röd i ansiktet, svarade tillbaka mot gubben? Minns ni inte hur hela ens värld vändes upp och ner när ni insåg att vuxnas ord inte behövde vara lag, att det gick att ifrågasätta auktoriteter?
Så för all del, fortsätt skälla ut ungarna så att fler av de som rättat sig in i ledet börjar ifrågasätta maktstrukturer baserade på styrka och skrämseltaktik.

Däremot finns nog ett problem med vuxna som inte respekterar barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in