2014-03-24, 14:28
Medlem
Tetrapluras avatar
Hej.

Som rubriken lyder undrar jag om det finns något program som lurar, eller skapar en imitation, av operativsystemet, så att två stycken kan sitta vid en dator, fast det upplevs som att var och en sitter vid sin egen dator.

Typ att jag surfar på nätet, med eget tangentbord samt mus, samtidigt som min polare spelar nått dataspel, med sitt tangentbord samt mus, på samma dator! Är det praktiskt möjligt?

Hoppas jag formulerat mig någorlunda så att det blir begripligt!

Tack!
Citera
2014-03-24, 14:35
Medlem
Strychnos avatar
Det finns säkerligen, men det är nog billigare att köpa en dator till istället.
Citera
2014-03-24, 14:35
Medlem
Ja det är praktiskt möjlig
Citera
2014-03-24, 14:42
Medlem
Irrelevantnames avatar
Nej. Detta är inte möjligt om ni bara har EN dator??
Har ni TVÅ datorer kan ni använda en dator tillsammans med terminal services (googla).

EDIT: Det gick visst med nått program. Här har en tolvåring kirrat det.
https://www.youtube.com/watch?v=OEHZ7COohTU
Senast redigerad av Irrelevantname 2014-03-24 kl. 14:45.
Citera
2014-03-24, 15:13
Medlem
teamforce2s avatar
Lättaste är väl skaffa två skärmar, Sen tanka ett av alla program som kan splitta på tangentbord och mus. Så kan m1,t1 använda den ena skärmen och m2,t2 använda den andra.
Citera
2014-03-24, 15:16
Medlem
Tetrapluras avatar
Wha, det skall prövas det här. Min polare har nämligen en data för 21.ooo:-, preatty awesome stuff, medan jag sitter på en lodig lapptopp för drygt 3.ooo:- Så tanken slog mig igår om det inte gick att dual gama, typ.

Men hur fungerar terminal service? Ska googla nu, men om någon snabbt och enkelt kan förklara! Kan jag spela mer krävande spel på min skit dator via terminal service?
Citera
2014-03-25, 18:44
Medlem
två olika tangentbord räcker om man bara ska spela mot varandra på två skärmar och ha gemensam dator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in