Jävlar vad han var glad och nervös. Väldigt fint med Alan Turing hyllningen. Känslosamt tal med personlig touch. Självmords referensen var otroligt stark. Riktigt starkt tal i sig. Detta gillade jag verkligen,hör till kvällens bästa. 8/10
Best Picture
American Sniper – Clint Eastwood, Robert Lorenz, Andrew Lazar, Bradley Cooper, and Peter Morgan
Birdman (or The Unexpected Virtue of Ignorance) – Alejandro González Iñárritu, John Lesher, and James W. Skotchdopole
Boyhood – Richard Linklater and Cathleen Sutherland
The Grand Budapest Hotel – Wes Anderson, Scott Rudin, Steven Rales, and Jeremy Dawson
The Imitation Game – Nora Grossman, Ido Ostrowsky, and Teddy Schwarzman
Selma – Christian Colson, Oprah Winfrey, Dede Gardner, and Jeremy Kleiner
The Theory of Everything – Tim Bevan, Eric Fellner, Lisa Bruce, and Anthony McCarten Whiplash – Jason Blum, Helen Estabrook, and David Lancaster
Best Directing Wes Anderson – The Grand Budapest Hotel
Alejandro González Iñárritu – Birdman (or The Unexpected Virtue of Ignorance)
Richard Linklater – Boyhood
Bennett Miller – Foxcatcher
Morten Tyldum – The Imitation Game
Best Actor
Steve Carell – Foxcatcher as John Eleuthère du Pont
Bradley Cooper – American Sniper as Chris Kyle
Benedict Cumberbatch – The Imitation Game as Alan Turing Michael Keaton – Birdman (or The Unexpected Virtue of Ignorance) as Riggan Thomson / Birdman
Eddie Redmayne – The Theory of Everything as Stephen Hawking
tippade så här förut har haft 5/6 rätt så ska bli spännande om dessa också blir rätt
Med tanke på ett par skrällar så kan de 4 sista skrälla till ordentligt. Regi och Bästa Film står mellan Birdman och Boyhood. Regi hoppas jag går till Boyhood och Bästa Film hoppas jag går till Birdman. Men torr att Boyhood kan ta film.
Tror på Redmayne i manliga huvudroll men fan vad glad jag blir om Keaton tar det.