2005-08-09, 10:42
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.dalademokraten.com/ArticlePages/200508/08/20050808123758_DD133/20050808123758_DD133.dbp.asp

"Fyra personer anhölls tidigt på måndagsmorgonen misstänkta för att ha sprängt en parkeringsautomat i centrum."

"De fyra gripna är två 18-åringar, en 23-åring och en 36-åring. De är från Falun och Borlänge.
Tidigare kända
Samtliga är kända av polisen sedan tidigare. Den äldste är en person som polisen kallar ”mästerrymmaren”. "

Vem är denna person som kallas för mästerrymmaren? Varför har han fått det epitetet?
Citera
2005-08-10, 22:25
Medlem
Svartliens avatar
"Mästerrymmaren" lyckades med bravaden att rymma ur en fönsterglugg på Faluns häkte. Fönstret i fråga finns på varje fångrum och uppmäter väl en sådär 20 cm på varje ledd. Helt bisarrt att nån kan smita genom dem. De går att beskåda på baksidan av polishuset, mot arbetsförmedlingen. Innan rymningen hade "Mästerrymmaren" smörjt in sig i olja varpå han slank igenom fönstret smidigt som en ål. På senare tid har han tydligen gjort en del liknande sanslösa rymmningar.

Detta har jag fått berättat för mig av en polisman.
Citera
2005-08-11, 09:56
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartlien
"Mästerrymmaren" lyckades med bravaden att rymma ur en fönsterglugg på Faluns häkte. Fönstret i fråga finns på varje fångrum och uppmäter väl en sådär 20 cm på varje ledd. Helt bisarrt att nån kan smita genom dem. De går att beskåda på baksidan av polishuset, mot arbetsförmedlingen. Innan rymningen hade "Mästerrymmaren" smörjt in sig i olja varpå han slank igenom fönstret smidigt som en ål. På senare tid har han tydligen gjort en del liknande sanslösa rymmningar.

Detta har jag fått berättat för mig av en polisman.

Tack för svaret. Han måste vara rätt så spinkig.Fast han lär ju inte vara någon mästerkriminell om han ägnar sig åt att spränga p-automater.
Citera
2005-08-11, 16:30
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Tack för svaret. Han måste vara rätt så spinkig.Fast han lär ju inte vara någon mästerkriminell om han ägnar sig åt att spränga p-automater.

Nej han är en småtjuv (mest bilstölder och inbrott) dock led han av klaustrofobi och skulle ut till varje pris
Snubben är närmare 40 och spränger parkeringsautomater med 18-åringar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in