2014-03-15, 11:05
Medlem
Sola solarium med solkräm? Funkar det? Jag menar motverkar att man blir bränd? Eller är det bättre att sola solarium utan solkräm?

Har aldrig solat solarium, men tänkte börja lite smått för att få lite färg till sommaren innan jag reser iväg (så jag inte ser ut som värsta blekisen).

Tacksam för svar!
Citera
2014-03-15, 11:12
Medlem
Faktum är att om du lyckas få en bra grundfärg utan att bränna dig så fungerar det som ett bra skydd när du reser utomlands. Risken är annars väldigt stor att din vinterbleka hy kommer åka på en rejäl bränna utomlands.
Citera
2014-03-15, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Faktum är att om du lyckas få en bra grundfärg utan att bränna dig så fungerar det som ett bra skydd när du reser utomlands. Risken är annars väldigt stor att din vinterbleka hy kommer åka på en rejäl bränna utomlands.

Men ska jag sola med solkräm i solariet eller inte?
Citera
2014-03-15, 11:39
Medlem
Nä kör på lägre effekt
Citera
2014-03-15, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpos
Men ska jag sola med solkräm i solariet eller inte?

Ja, vafan. Det funkar precis på samma sätt som med solen.
Citera
2014-03-15, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Ja, vafan. Det funkar precis på samma sätt som med solen.

Men är inte strålningen annorlunda i ett solarium i jämförelse med solen? Det är ju typ lampor eller något, vilket känns onaturligt... Åh jag vet inte om jag ska ha solkräm eller inte i solariumet!
Citera
2014-03-15, 12:53
Medlem
Nej,du behöver ingen solkräm i solariet,sola kortare tid i början bara.
Citera
2014-03-15, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpos
Men är inte strålningen annorlunda i ett solarium i jämförelse med solen? Det är ju typ lampor eller något, vilket känns onaturligt... Åh jag vet inte om jag ska ha solkräm eller inte i solariumet!

Äh, vafan. Människor måste komma över den här känslan att det är "onaturligt". Den sätter käppar i hjulet för en massa, inte minst teknologisk utveckling. Titta på USA, där det har varit trubbel för stamcellsforskningen. Man skulle även kunna lösa många kött-problem genom att i stor skala odla kött i laboratorium. Jag skulle till och med vara för att ljuga för befolkningen och säga att det är "riktigt kött", eftersom pöbeln är så anti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in