2014-03-15, 00:34
Medlem
Nu är det så att en kille jag under några månader haft rätt bra kontakt med slutade helt plötsligt svara lika mycket som vanligt, alltså nu högst en gång om dagen, läser alltid men svarar sällan, så jag blev rätt sur på honom och började skriva jättemycket för att han skulle svara, nu skrev han att jag är polisanmäld för detta.
Är det något man verkligen kan få ett straff för ?

Har även blivit uppringd av dolt nummer som sagt att det var en polis som sedan började babbla om typ detta, då jag tyckte det lät som denna killens kompis och jag då trodde detta var ett skämt la jag på utan att säga något, visste inte att han anmält då.

Vet fortfarande inte säkert om jag faktiskt är anmäld eller om det var en riktigt polis som ringde mig och vad denne isåfall ville säga. Vad jag hört brukar man bara få veta via brev att man är anmäld och nu går jag hela tiden och oroar mig för detta, någon som kan ge mig lite svar?
Citera
2014-03-15, 00:36
Medlem
Liberaliss avatar
Nej.

Och att falsk uppge sig vara myndighetsperson innebär föregivande av allmän ställning.
Citera
2014-03-15, 02:47
Medlem
bjornebarns avatar
Rent juridiskt kan det röra sig om ofredande, men, rätta mig om jag har fel, då krävs det att man har förstått att man faktiskt ofredar personen ifråga, tex genom att han har bett en sluta.
Citera
2014-03-15, 09:06
Medlem
franges avatar
Hur som helst, inse och acceptera att han inte vill ha med dig att göra. Låt honom vara och lämna honom ifred. Vill han ha med dig att göra - så hör han av sig.
Citera
2014-03-15, 09:18
Medlem
killen30s avatar
Ja om nu det är så, vad tror du kommer hända eg? Tror polisen har annat att stå i än att jaga efter hormonstinna tonåringar som tjatar... Lägg ner oron kring detta, samt lägg ner killen som är en idiot..
Citera
2014-03-15, 10:59
Medlem
snelpolaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Rent juridiskt kan det röra sig om ofredande, men, rätta mig om jag har fel, då krävs det att man har förstått att man faktiskt ofredar personen ifråga, tex genom att han har bett en sluta.

Ja, det stämmer.

Det framgår inte vad TS skrivit och i vilken omfattning hon skickat mass-sms:en. Det är väl dock sannolikt att hon inte gjort sig skyldig till något brott.
Citera
2014-03-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelpolak
Ja, det stämmer.

Det framgår inte vad TS skrivit och i vilken omfattning hon skickat mass-sms:en. Det är väl dock sannolikt att hon inte gjort sig skyldig till något brott.

Han har inte bett mig sluta egentligen, dock har han vid något tillfälle kallat mig dryg.
Citera
2014-03-15, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hur som helst, inse och acceptera att han inte vill ha med dig att göra. Låt honom vara och lämna honom ifred. Vill han ha med dig att göra - så hör han av sig.
Har blockat honom så kan inte skriva till honom igen, hade inte velat heller, inte så desperat att jag fortsätter bry mig om killar som säger att de polisanmält mig
Citera
2014-03-15, 14:58
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Tips till nästa gång, ta polismannens namn och station, be därefter att få ringa tillbaka. Du ringer då det nummer som går till växeln för polisen och ber att få prata med personen.

Om han/hon inte finns, ja då är det fake.
Citera
2014-03-15, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Tips till nästa gång, ta polismannens namn och station, be därefter att få ringa tillbaka. Du ringer då det nummer som går till växeln för polisen och ber att få prata med personen.

Om han/hon inte finns, ja då är det fake.
Han sa namn och station när han presenterade sig, kommer dock inte ihåg namnet, men nu i efterhand känns det som att det faktiskt skulle kunna vara en polis som ringde..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in