2014-04-05, 22:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Det bästa du kan göra är att länka dit du läser saker...
Absolut.

Gällande Thuresson, någon som hört något mer?
Fy fan om han går till FBK. Som att bli knivhuggen. KHL sure, att steg på vägen mot NHL.
2014-04-05, 22:51
Medlem
klockan123s avatar
Enligt MrMadhawk sparkar HV Gunnarsson och tar in Ersberg istället. Dåligt kan jag tycka att byta en ung målvakt mot en 30-plussare. Å andra sidan tror jag inte det kommer bli något särskilt av Gunnarsson heller och han har inte varit så jävla bra när han fått stå. Bättre att ha lite rutin tillhands när Wesslau långa perioder börjar spela som ett särskolebarn.
2014-04-05, 23:45
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Enligt MrMadhawk sparkar HV Gunnarsson och tar in Ersberg istället. Dåligt kan jag tycka att byta en ung målvakt mot en 30-plussare. Å andra sidan tror jag inte det kommer bli något särskilt av Gunnarsson heller och han har inte varit så jävla bra när han fått stå. Bättre att ha lite rutin tillhands när Wesslau långa perioder börjar spela som ett särskolebarn.
HV71 borde sparkat Wesslau istället, ojämn målvakt som förmodligen sett sina bästa dagar. HV satsar stora pengar på utespelare men snålar när det gäller målvakter, känns lite felprioriterat om man får tycka till.
2014-04-05, 23:54
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
HV71 borde sparkat Wesslau istället, ojämn målvakt som förmodligen sett sina bästa dagar. HV satsar stora pengar på utespelare men snålar när det gäller målvakter, känns lite felprioriterat om man får tycka till.
Helt rätt, alldeles för många lag slösar alldeles för mycket på målvakter.
2014-04-06, 00:01
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Helt rätt, alldeles för många lag slösar alldeles för mycket på målvakter.
Ja, för en bra målvakt är ju ganska oviktigt.. Eller?
Nämn ett lag i SHL som slösar på att ha onödigt dyra och bra målvakter, kan bara tänka mig Växjö men dom har ju råd.
2014-04-06, 00:16
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:

Fel väg att gå i mina ögon. Vem ska vara förstamålvakt? Kommer den andre finna sig i att ta rollen som backup? Hur blir det när det blir slutspel?

Ska man ha två jämnbra målvakter då ser jag hellre att man har två yngre som sporrar varandra än att man ska ha två st 30+ (räknar Wesslau dit fast han inte riktigt är där) målvakter.
2014-04-06, 10:00
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja, för en bra målvakt är ju ganska oviktigt.. Eller?
Nämn ett lag i SHL som slösar på att ha onödigt dyra och bra målvakter, kan bara tänka mig Växjö men dom har ju råd.
Jag kanske uttryckte mig lite slarvigt. Menar att alla målvakter är extremt överbetalda.
2014-04-06, 10:48
Medlem
Schnurvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jag kanske uttryckte mig lite slarvigt. Menar att alla målvakter är extremt överbetalda.

Känns väl lite som att målvakter är väl medvetna om hur viktiga de är, och kan därför kräva rätt mycket i lön... Engstrand till exempel har ju tackat nej till typ tre kontraktsförslag från LHC och vill dessutom ha KHL-klausul - är ju lite gulligt att han tror han har en chans i KHL efter det skitår han haft.
2014-04-06, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ersberg har haft sina chanser att gå tillbaka till HV71. Tycker det är dags att visa att det går inte tacka nej till oss i tusen år och sedan räkna med att få komma hem som åldring och trygga upp pensionen. Antingen kör vi på Gunnarsson eller så tar vi in Kokman. Ersberg kan gå till Örebro eller Växjö där hör den typen av karraktär hemma.
2014-04-06, 16:58
Medlem
Displaceds avatar
http://www.hockeysverige.se/2014/04/06/nhl-drommen-lever-for-thuresson-det-finns-intresse/

Citat:
Det har pratats om att Färjestad är intresserade av dig till nästa år. Hur mycket följer du med i skriverierna och störs du som spelare av att det är mycket rykten?
- Det är media som skriver upp allting och skapar rykten hit och dit. Det är klart att det är extra kul för media att rapportera om att FBK är intresserade när vi ska spela mot just dem i slutspelet, det skapar säkerligen extra intresse. Det känns som att mycket handlar om att få en att tappa fokus och det är mycket rykten som inte stämmer.
- Man hamnar lite i en tråkig sits där man helt plötsligt får höra från både fans och journalister om uppgifter som det över huvud taget kanske inte finns någon sanning i.

Blir onekligen väldigt pinsamt nu om han till slut går till FBK.
2014-04-06, 20:50
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://www.hockeysverige.se/2014/04/06/nhl-drommen-lever-for-thuresson-det-finns-intresse/

Blir onekligen väldigt pinsamt nu om han till slut går till FBK.

Citat:
Det har pratats om att Färjestad är intresserade av dig till nästa år. Hur mycket följer du med i skriverierna och störs du som spelare av att det är mycket rykten?
- Det är media som skriver upp allting och skapar rykten hit och dit. Det är klart att det är extra kul för media att rapportera om att FBK är intresserade när vi ska spela mot just dem i slutspelet, det skapar säkerligen extra intresse. Det känns som att mycket handlar om att få en att tappa fokus och det är mycket rykten som inte stämmer.
- Man hamnar lite i en tråkig sits där man helt plötsligt får höra från både fans och journalister om uppgifter som det över huvud taget kanske inte finns någon sanning i.

Väldigt tvetydigt svar dock. "kanske inte finns någon sanning i".
Orolig över Thure, hoppas att han stannar.
2014-04-06, 20:52
Medlem
VSVPs avatar
Detta har antagligen redan tagits upp, men:

http://shl.se/artikel/50894/

http://www.brynas.se/artikel/50888/

Vesterholmarna till Brynäs.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem