2014-09-30, 16:38
Medlem
m4tt145s avatar
Bra. Tyckte synd om Gistedt som fick gå, även om jag tyckte det var det bästa. Trevligt att det löste sig för hans del!
2014-09-30, 16:47
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Joel slipper riskera att gå och vänta på en lösning. Han får fortsatt förtroende i en SHL-klubb. Förhoppningsvis får han spela någon match och på så sätt visa att han håller eller inte håller på den här nivån.

För Brynäs är det en snabb och billig lösning, där man slipper binda upp sig.
En månads kontrakt skriker inte direkt förtroende. Sedan hade vi ju redan en målvakt på lån i Bengtsberg eller vad han hette.

Aja, bättre än inget antar jag. Hoppas han inte får spela.
2014-09-30, 17:26
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
En månads kontrakt skriker inte direkt förtroende. Sedan hade vi ju redan en målvakt på lån i Bengtsberg eller vad han hette.

Aja, bättre än inget antar jag. Hoppas han inte får spela.
Vad tycker du hade varit en bättre lösning då? Spela utan back-up?
2014-09-30, 17:44
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Vad tycker du hade varit en bättre lösning då? Spela utan back-up?
Bengtsberg står fortfarande som lån... Som jag sa.
2014-09-30, 17:51
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Bengtsberg står fortfarande som lån... Som jag sa.
På vilket sätt är en Division-1-målvakt bättre än en SHL-målvakt (Eller i alla fall allsvensk klass)?
2014-09-30, 18:21
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
På vilket sätt är en Division-1-målvakt bättre än en SHL-målvakt (Eller i alla fall allsvensk klass)?
Ja, det vet vi ju inte? Vi kan väl testa honom innan vi värvar kors och tvärs.

Skitsamma, det här gäller bara en månad förhoppningsvis. Han blir nog en strålande dörröppnare.
2014-09-30, 18:32
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:

Skitsamma, det här gäller bara en månad förhoppningsvis. Han blir nog en strålande dörröppnare.

Akta jinxen där att Starkbaum går sönder mot modo imorn
2014-09-30, 19:46
Medlem
von_Ss avatar
Riktigt dåligt agerat av Brynäs som ju i och med detta lägger hela skulden för den dåliga säsongsinledningen på blott 19-årige Jonas Johansson. Hur fan kan man ta in en ny reservmålvakt när det finns andra problem som är större? Eller vad säger du azdz?
2014-09-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Riktigt dåligt agerat av Brynäs som ju i och med detta lägger hela skulden för den dåliga säsongsinledningen på blott 19-årige Jonas Johansson. Hur fan kan man ta in en ny reservmålvakt när det finns andra problem som är större? Eller vad säger du azdz?
Ja vad fan ska jag säga tycker du? Gistedt förtjänar bättre än så här. I Brynäs kommer han knappast utvecklas ytterligare då han inte alls kan konkurrera ut Starky. Varken ni eller Brynäs vinner på detta.
2014-09-30, 20:15
Medlem
Stegens avatar
Citat:

Japp, Brynäs tränare behöver säkert Displaceds skarpa målvaktsöga för att avgöra om någon som spelar i Division-1 duger i SHL. De kan omöjligt märka sånt själva på träning och sånt.
2014-09-30, 20:21
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Japp, Brynäs tränare behöver säkert Displaceds skarpa målvaktsöga för att avgöra om någon som spelar i Division-1 duger i SHL. De kan omöjligt märka sånt själva på träning och sånt.
Nu tycker jag inte du visar så mycket respekt.
2014-09-30, 21:09
Medlem
Mikojans avatar
Kul om reservmålvakten som fick sparken för att Leksandsforwards är ineffektiva, gör en Cinderalla Man.

Han verkar ju haft en hyfsad karriär, så rätt tajming och han kan stå där som en oväntad målvaktshjälte. Större under har hänt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in