2014-03-14, 20:46
Medlem
Alltså om vi leker med tanken. Det kanske ligger lite i det som Babianmamman säger.

Kärnfamiljer håller ju på att lösas upp idag. Om det nu är porren/alkoholen/dejtingsajter/desperate housewives/aftonbladet/feminismen "u name it" som ligger bakom detta så vill jag erminnas om att jag läst nånstans om att det ligger på agendan att lösa upp kärnfamiljer. Tror det var i samband med nån text om konspirationsterorier eller nåt. Om nu detta är sant vet varken ni eller jag. Men om man ska anta det så håller ju moralen som krävs för tvåsamhet bland väldigt många att tvina bort, eller om det beror på ekonomi och globalisering, vi blir tvungna att flytta land och rike för att hitta jobb etc.
Allt har blivit sexualiserat idag. Det som var tabu för 20-30 år sedan är normaliserat idag, tyvärr.
Även fast jag själv tycker det låter som en hemsk tanke att detta skulle bli aktuellt, så tror jag att det helt enkelt inte är så svårt att föra oss i den riktningen om vi börjar se detta fenomen i serier, läser om det i tidningar mm.
Citera
2014-03-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Om man sitter och runkar till gangbang porr kan man inte säga att man inte skulle tända på det IRL. Då skulle man inte runka till det från första början. Det är som att säga att man sitter och runkar till bög porr men är inte intresserad av bög sex IRL.

Alla beta män tänder på cuckold det är genetiskt.

Nej nu missförstod du mig. Det jag menade var att det inte är alla som gillar gangbangporr och cuckolding för den delen.
Citera
2014-03-14, 20:51
Medlem
Citat:
De paren är födda senast på 1970-talet. Där kan en man som är oattraktiv få en oattraktiv kvinna. Men om du tittar på oattraktiva män födda på 1980 och 1990-talet så är de super incel.

Det tror jag med. Tack vare porren. Eller varför inte ta ett större begrepp; datorn.
Citera
2014-03-14, 20:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Det gäller för åtminstone både 70- och 80-talister. Vad skulle vara annorlunda med generationen 90-talister? Utveckla!

Jag är född på 1980-talet och vad jag har sett så är inceldom mycket mer utbrett än bland äldre generationer.
Citera
2014-03-14, 20:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delfintanke
Nej nu missförstod du mig. Det jag menade var att det inte är alla som gillar gangbangporr och cuckolding för den delen.

Majoriteten av alla beta-män.
Citera
2014-03-14, 20:58
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Om man sitter och runkar till gangbang porr kan man inte säga att man inte skulle tända på det IRL. Då skulle man inte runka till det från första början. Det är som att säga att man sitter och runkar till bög porr men är inte intresserad av bög sex IRL.

Alla beta män tänder på cuckold det är genetiskt.

Jag tror nog att man kan tända på gangbang i teorin [film], men ogilla det i praktiken. Verkligheten skiljer sig rejält från filmens värld, det vet alla som knullat i grupp med åskådare.

Det skulle vara intressant att veta din definition på en beta-man, då jag är tämligen övertygad om att de flesta sådana inte alls tänder på cuckold-temat.
Citera
2014-03-14, 20:58
Medlem
Citat:
Jag är född på 1980-talet och vad jag har sett så är inceldom mycket mer utbrett än bland äldre generationer.

Om nu polyandry skulle implementeras i vårt samhälle, skulle du kunna börja leva ett i ett sånt förhållande då och på så sätt säkra din plats, dvs pga att två eller flera män är beroende av dig. Till skillnad från hur du lever nu att du har säkrat din plats genom att din man lovat till gud att leva med dig.

Vilket skulle du föredra?
Citera
2014-03-14, 21:00
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Jag tror nog att man kan tända på gangbang i teorin [film], men ogilla det i praktiken. Verkligheten skiljer sig rejält från filmens värld, det vet alla som knullat i grupp med åskådare.

Det skulle vara intressant att veta din definition på en beta-man, då jag är tämligen övertygad om att de flesta sådana inte alls tänder på cuckold-temat.

En man som inte är aggressiv.
Citera
2014-03-14, 21:00
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delfintanke
Om nu polyandry skulle implementeras i vårt samhälle, skulle du kunna börja leva ett i ett sånt förhållande då och på så sätt säkra din plats, dvs pga att två eller flera män är beroende av dig. Till skillnad från hur du lever nu att du har säkrat din plats genom att din man lovat till gud att leva med dig.

Vilket skulle du föredra?

Nej jag skulle aldrig leva så.
Citera
2014-03-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
?? Du är den sista jag trodde propagerande för thai-"massage" som en lösning?

Asså, jag tycker att det är att ta i att skulle propagera för thaimassage. Jag har inte blivit såååå FB-modifierad. Givetvis tycker jag ju att män helst av allt inte skulle kasta sin moral med sänke ner i Mälaren utan välja att leva i celibat i stället.

Men babianen, som för övrigt har någonform av personlighetsklyvning, vill ju prompt hävda hur mycket män skulle tjäna på det hela både ekonomiskt och sexuellt/socialt. Jag ville bara exemplifiera att så inte är fallet. Dvs om inte killarna ger som lööööve to eachother.
Citera
2014-03-16, 11:30
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oinone

Asså, jag tycker att det är att ta i att skulle propagera för thaimassage. Jag har inte blivit såååå FB-modifierad. Givetvis tycker jag ju att män helst av allt inte skulle kasta sin moral med sänke ner i Mälaren utan välja att leva i celibat i stället.

Men babianen, som för övrigt har någonform av personlighetsklyvning, vill ju prompt hävda hur mycket män skulle tjäna på det hela både ekonomiskt och sexuellt/socialt. Jag ville bara exemplifiera att så inte är fallet. Dvs om inte killarna ger som lööööve to eachother.

haha, jo jag fattade det väl nästan men var bara lite kul att se dig argumentera så, lite flachbackiserad måste du ju blivit?

Ärligt talat är min övertygelse att celibat inte är en hållbar lösning! Men samtidigt tror jag de flesta män som har det svårt väljer att leva i celibat och inte kasta sin moral i Mälaren.

Men strikt ekonomiskt kan man väl eventuellt tänka sig att Babianens förslag funkar? Dessutom kan man dela en kvinna på 2 st. Men de flesta kvinnor och män är helt enkelt inte intresserade känslomässigt av sådana här förhållanden.
Citera
2014-03-16, 16:03
Medlem
LawlessDarknesss avatar
Jag tror att en del kvinnor hade nappat. Idag är dom otrogna, så varför inte gifta sig med flera män? Tänk om dom kan övertala några tofflar att gifta sig med henne. Då hade hon ju kunnat leva ett liv i lyx med massa gåvor och skit. Tro mig, det här kommer den svenska kvinnan att gå igång på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in