Citat:
Det är klart att det finns alla möjliga varianter. Vad jag talar om är stränder som ligger centralt mitt i en större semesterort och som innan den ukrainska ockupationstiden räknades som allmänna stränder. Officiellt var de allmänna även under ukrainskt styre och låg på kommunal mark, men korrupta lokalpolitiker tillät maffialigor att ta betalt för inträdet. Det var helt enkelt någon som satte upp en skylt med en prislista och började ta betalt, trots att det var allmän mark, och mutade sig fria från ingripande av polisen. Det ofoget försvann direkt efter Krims återförening med Ryssland, då lagar och förordningar började efterlevas.Hon påstod alltså inte att alla stränder blivit privatiserade och avstängda på Krim av Ukraina utan en hel del, för att sedan öppnas upp när det blev ryskt. Det låter inte som du tror hon menade så att alla var privatiserade, men många, men det är ju en annan figur som tolkar det så.
Han tycks tro att allmänheten/ortsborna i ett samhälle uppskattar privatiserade och avspärrade stränder där de bor. Det tror inte jag och om något, tvärt om. Det finns nog en del krimbor som vill ta sig ett bad ibland.
Sådant här att privatisera badstränder och spärra av dem är ju helt normalt i många länder, ju fattigare och råkapitalistiska med stora klasskillnader de är.
I Sverige är sådant inte uppskattat och tydligen inte heller av ryssar.
Han tycks tro att allmänheten/ortsborna i ett samhälle uppskattar privatiserade och avspärrade stränder där de bor. Det tror inte jag och om något, tvärt om. Det finns nog en del krimbor som vill ta sig ett bad ibland.
Sådant här att privatisera badstränder och spärra av dem är ju helt normalt i många länder, ju fattigare och råkapitalistiska med stora klasskillnader de är.
I Sverige är sådant inte uppskattat och tydligen inte heller av ryssar.
Det finns såklart andra stränder som är privat ägda eller tillhör statliga sanatorier och bara är avsedda för de som har en "putevka". Där jag badar som mest finns det i närheten många sanatorier som är för sommarläger för barn, och då släpper de inte in vem som helst på den stranden, för att barnen skall vara under uppsikt. Inget konstigt med det, men fitz-hume kan säkert förvränga även det till något ondskefullt ryzzkt.
hem. "Enbart lagliga" metoder kommer att tillgripas, dock.