Citat:
Ursprungligen postat av
okini2
Tack för svaren!. Jag fick ett brev i idag där mina senaste köp står. Det står också bara att jag ska sätta in pengar så snarast som möjligt men ingenting om någon deadline eller liknande. Hur ska jag tolka detta?

Att jag bara kan vänta till 25:e eller att jag har jävligt bråttom? Tycker ni det är smart att ta något lån eller liknande? Den enda inkomsten jag har just nu är CSN på 2820 kr. Får väl fan sälja någonting.
Och ytterligare en fråga! Jag har ju en del sparpengar insatta på ett tillväxt konto av nått slag som är låst till jag tror våren 2015. Vad händer med de pengarna ifall jag blir av med kontot?
Möjligheten finns att du åker på ytterligare 100.- i avgift om du inte betalar in det snabbt, men förmodligen så är det ingen fara alls att vänta tills den 25:e. Du kommer inte att bli av med kontot för en sådan liten engångsgrej, den saken är säker.
Dina sparpengar finns ju dessutom på ett helt annat konto, så även om du skulle bli av med det första kontot så påverkar ju det inte ditt sparkonto.
Men varför ringer du inte banken och ber dom föra över från ditt sparkonto för att täcka ditt minus? Även om sparkontot är "spärrat", så tror jag banken kan göra så. I bland för dom även över pengar från konton för att täcka minus utan ens att konsultera en.
Till personen ovan: Nej, han kommer heller inte att bli av med sitt kort för den här smågrejen. Det ska ganska mycket strul till innan dom drar in ens kort.