2015-11-08, 18:12
Medlem
wendelinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarnTure
TA är kanske världens sämsta instrument
Inte om man kan TA bra. Vad baserar du detta på? Egna erfarenheter?
Citera
2015-11-08, 18:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendelinen
Inte om man kan TA bra. Vad baserar du detta på? Egna erfarenheter?

Förlitar du dig på TA enbart är du illa ute. Du måste använda minst 99% FA och kanske max 1% TA om det står och väger i ditt beslut.

Man kan inte titta på enbart TA för att förstå hur en aktie rör sig och kommer röra sig i den närmaste framtiden.

I det korta perspektivet är det faktiskt oftast slumpen som avgör och inte TA, även om vissa får för sig det.
Citera
2015-11-09, 00:37
Medlem
wendelinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Förlitar du dig på TA enbart är du illa ute. Du måste använda minst 99% FA och kanske max 1% TA om det står och väger i ditt beslut.

Man kan inte titta på enbart TA för att förstå hur en aktie rör sig och kommer röra sig i den närmaste framtiden.

I det korta perspektivet är det faktiskt oftast slumpen som avgör och inte TA, även om vissa får för sig det.
Sa inte enbart TA. Fundamenta ska man alltid ha med sig, men TA är otroligt bra för att studera trendlinje för att hitta vågor för swing etc. Att säga att TA är dåligt, är inte rätt. Då vet inte personen i fråga hur mycket man kan använda sig utan.
Citera
2015-11-09, 08:21
Medlem
alienfin, nu är vi kompanjoner!

Jag köpte nämligen anoto i fredags

Klart det kommer att gå uppåt. Jag är fortfarande skeptisk hur anoto ska börja tjäna pengar på riktigt, men de närmsta månaderna kvittar det nog för en massa Pm kommer ändå dra upp kursen...
Citera
2015-11-09, 08:59
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
alienfin, nu är vi kompanjoner!

Jag köpte nämligen anoto i fredags

Klart det kommer att gå uppåt. Jag är fortfarande skeptisk hur anoto ska börja tjäna pengar på riktigt, men de närmsta månaderna kvittar det nog för en massa Pm kommer ändå dra upp kursen...
Hehe välkommen.. Det kommer bli fina månader framåt. Fast jag tror mer långsiktigt än så..
Citera
2015-11-09, 09:07
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Hehe välkommen.. Det kommer bli fina månader framåt. Fast jag tror mer långsiktigt än så..

Jag tror det är extremt farligt att förlita sig långsiktligt på investeringar inom IT och digitala branschen. Med långsiktligt menar jag 2-3 år eller längre. Ett företag kan ha monopol på en lösning nu men utvecklingen går så fort så snart är det unika en i mängden.
Citera
2015-11-09, 09:16
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag tror det är extremt farligt att förlita sig långsiktligt på investeringar inom IT och digitala branschen. Med långsiktligt menar jag 2-3 år eller längre. Ett företag kan ha monopol på en lösning nu men utvecklingen går så fort så snart är det unika en i mängden.
Så är det ju men Anoto har skyddat sitt område starkt med patenten och har såklart nya ess i ärmen..
Citera
2015-11-09, 11:08
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Så är det ju men Anoto har skyddat sitt område starkt med patenten och har såklart nya ess i ärmen..

Ja, det har du faktiskt rätt i. Kommer ihåg nu att de arbetat rätt hårt för att hålla i patenten. Sitter med en liten andel aktier med GAV på 1,45 (doh!) köpte innan den började gå ned så får se om det blir positivt snart!
Citera
2015-11-09, 11:26
Medlem
Läs denna och njut ni som redan köpt aktier, ni andra får passa på nu om ni inte vill inte in mycket dyrare snart!

http://www.redeye.se/aktiebloggen/anoto/anoto-digital-writing-wall
Citera
2015-11-09, 11:51
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungcoopa
Läs denna och njut ni som redan köpt aktier, ni andra får passa på nu om ni inte vill inte in mycket dyrare snart!

http://www.redeye.se/aktiebloggen/anoto/anoto-digital-writing-wall
Citat:
Spekulativt köp [...] aktien kan gå bra de närmaste månaderna.
Mycket fundamenta där.
Citera
2015-11-09, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Mycket fundamenta där.

Usel Fundamenta med ett 4 års avtal med HP
Citera
2015-11-09, 14:00
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chipez
Usel Fundamenta med ett 4 års avtal med HP
Som för vilket företagets vd inte ens förmår uppskatta effekterna av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in