Klipp från Placera
Proffs tyckarna sa; De tjänar inga pengar, NE efter NE... Vi tror inte på Tekniken osv...
Kineserna kommer att kopiera sensorerna och ta Över marknaden...
5000% senare typ 900% under 2015 och nu heter det Kursen är FÖR hög osv lol
Anoto är där FING va 2014 ... i och med Huawei genombrottet med Touchsensor Sep 2014
Apple öppnade upp, sedan flera Kinesiska, Japanska bolag, sedan Samsung All IN...
Låter det Bekant i Anoto? Microsoft, Apple, Samsung, HP you name it ALLA säger
att STYLUS pennor och Stora, små skärmar är framtiden...*
Då spelar det ingen roll vad Börspodden som handlar i TELIA (börsens tråkigaste aktie)
säger... Man ska inte kolla bakåt i företag som Anoto.... FRAMÅT, FRAMÅT, FRAMÅT
Experterna Hade total FEL angående FING och de har, kommer att Ha total FEL
när det gäller Anoto... Snart är det Riktiga genombrottet här och då kommer det
att gå fort.... Min riktkurs ligger på 5kr innan Jan 2017.... I Augusti 2014 sa jag*
att FING skulle stå i 500kr inom 2år... och försäljningen Skulle bli 2-3 miljd 2015
kursen va runt 45kr då och försäljningen 2014 va 233 Milj... Jag gjorde min kalkyl
efter vad jag såg i marknaden, vad som va på G...*
Räkna med att Pressen kommer att vara emot Anoto hela tiden... Det kommer
att vända när de stora vinsterna kommer och håller i sig minst 1 år.. Det funkar
så. Om man sitter och REKAR TELIA har man inte förmågan att se vad som
kommer att slå och vad som inte kommer att slå igenom på marknaden ...
ANOTO har lagt en grund nu under många år NU är det DAX att skörda och
skörda stort.... HP och andra styr så klart ALLT man får kommunicera till
marknaden.... TYSTNADEN talar FÖR ett Mega avtal....
Angående NE sa man i Q2 rapporten... "Vårt behov ar arbetskapital finansierades genom*
en riktad nyemission av aktier om 15 MSEK under Q2 genom ytterligare en riktad nyemission*
om 40 MSEK i juli månad. Kapital har låsts i komponenter, verktyg, testutrustning och*
pågående arbetet som kommer att täckas av NRE, vilket allt är nödvändigt för nya produkter*
och utökad tillverkning under andra kvartalet och därefter"
"Baserat på den större orderstocken och affärer som vi vunnit efter Q2 förväntar vi*
oss en betydlig tillväxt under andra halvåret, särskilt i Q4"
Ledningen anser att rörelsekapitalet per 1 juli i kombination med 40 MSEK som finansierades genom den riktade emissionen i juli, är tillräckligt för bolagets behov för de kommande tolv månaderna (sida 10)
Läs HELA Rapporten:*
http://anoto.com/media/89614/anoto-quarterly-report-se-q2_15_final.pdf
Om det blir en NE... Lär den bli offensiv.... dvs för att kunna säkra den uppskalade
produktionen inget annat.... Offensiva NE´s innebär att kursen GÅR UP