Citat:
Ursprungligen postat av
ellabellak
Gällande nya pennor och ny mjukvara är det bara att läsa anotos tidigare redovsiningar. Samma visa och samma utfall, dvs inget. Så det betyder inget alls.
Gällande avtal som du nämner är det samma visa där. Betyder inget alls om man tittar på anotos historia och då pratar jag om närtid.
Det som betyder något är revisionsberättelsen. Givetvis den jag åsyftar när jag pratar om revisorns brasklapp vilket jag är säker på att du vet men som vanligt skall det försöka läggas rökridå.
Ett par exempel.
Upplysning av särskild betydelse
Sistnämnda är allt annat än ett uttalande om styrka.
Att marknaden värderar anoto till 200 miljoner säger det mesta.
Du pratade mycket om adna innan. Hur ser du på det nu? Nämns adna överhuvudtaget i årsrapporten?
Gällande Kait, vad hände med utvärderingen på svenska skolan? Och samarbetet med Sana labs, vad hände där?
Mkt bra att du tar upp risk och riskhantering, alla börsnoterade bolag tar nog upp dessa bitar i sina rapporter. Kan ju lägga till din text som du glömde kanske avsiktligt där om riskhantering från bolaget så ser det inte lika illa ut längre fast helt klart är det stor risk i Anoto.
"Koncernens affärsutsikter är starka och kapitalanskaffning för att kunna finansiera tillväxt i KAIT är inom räckhåll.
Koncernledningen gör bedömningen att 2021 kommer att bli ett starkt återhämtningsår från ett sämre 2020. Sammanfattningsvis
anser koncernledningen att sannolikheten för likviditetsbrist i Anoto är låg under den kommande tolvmånadersperioden."
Jag tror även att Rotheasay har koll på dom bitarna innan dom gick och blev storägare i bolaget.
Till dina övriga frågor som vi redan gått igenom och du har glömt el förträngt vännen.
ADNA har man lagt på is för tillfället då man ser en större potential för mer närliggande intäkter i KAIT.
Sana Labs är borta ur leken sen länge. Man behöver helt inte deras AI teknik då man utvecklat en egen och då är det ju dumt att dela pengarna med dom,eller hur? Nu har man som sagt en styrka på 30pers som arbetar med att utveckla mjukvaran vidare.
VRG kan vi anta att den har utgått föe tillfället men vad gör det när man har foten inne i betydligt större marknader. Såsom USA,Mellanöstern,Asien.
Marknaden styr börsvärdet och ja,de värderar inte Anoto högre än såhär idag. Så fungerar börspsykologin och sen kan jag tycka att kursen är rätt hårt manipulerad sen att tag men vi får se om man lyckas vända på skutan igen. Potential finns så det räcker och blir över iaf i utbildningsmarknaden.
Sådär, ska vi ta om frågorna om sana och bla bla bla om ett halvår igen? 🤣🤣🤣