Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 07:45
  #3421
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jaha då förstår jag, när jag tänker efter kanske det är jag som druckit för mycket pilsnerdricka

Min tanke var att vid en eventuell försäljning kanske vi får ett bud på 8:-/ aktie vi lär ju i alla fall inte få 40:-/aktie.

Många verkar välkomna ett uppköp men min fråga är om det är så jävla bra.

Jag gick in i det här med förhoppningar om betydligt större avkastning än att dubbla pengarna. Jag skulle tycka det var lite snopet och inte alls vara nöjd med 8:-

Vilka nivåer vill ni andra se för att tycka att ett bud är ok?

Under 45kr skulle jag inte vilja släppa iaf. Var inte ens nära att trycka på knappen vid 15kr haha.
Citera
2018-06-23, 22:29
  #3422
Medlem
Anoto är ett av de förhoppningsbolag som aldrig riktigt verkar lyfta. De bränner av miljon efter miljon av investerarpengar. När lågkonjunkturen väl kommer viker försäljningen igen. Visst finns det enstaka aktier som FING som tar fart efter år av förluster men man har mycket bättre chans att tjäna pengar om man köper bolag som har stabila positiva kassaflöden.

Stay away!
Citera
2018-06-26, 09:02
  #3423
Medlem
Nu verkar någon på Placeras forum tro att HP lever, trots att Won själv på årsmötet förklarade att HP är dött. Han kunde inte alls förstå hur någon trodde den dealen var vid liv.
Citera
2018-06-26, 09:29
  #3424
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Nu verkar någon på Placeras forum tro att HP lever, trots att Won själv på årsmötet förklarade att HP är dött. Han kunde inte alls förstå hur någon trodde den dealen var vid liv.

Den dealen ja,Anoto är garanterat öppna för nya. Kul att man fortsätter och grotta i möjligheterna från HP:s sida iaf.
Citera
2018-06-26, 09:39
  #3425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Den dealen ja,Anoto är garanterat öppna för nya. Kul att man fortsätter och grotta i möjligheterna från HP:s sida iaf.
Enligt min kontakt från årsmötet menade Won att HP är dött. Varit länge.
Citera
2018-06-26, 10:03
  #3426
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Enligt min kontakt från årsmötet menade Won att HP är dött. Varit länge.

HP lever i allra högsta grad vad din kontakt nu än säger. De forskar och utvecklar teknik vidare och Anotos Dot Pattern är med i vissa av dem,sen om det blir nått är en annan femma men möjligheten finns där. Inget vi är beroende av dock då bolaget har mkt annat på gång.
Citera
2018-06-28, 17:06
  #3427
Medlem
alienfins avatar
Funderar på vilket som drar först,Anotos eller bahtens kurs? Ligger rätt lika just nu,Anoto leder med ett hårstrå 😁
Citera
2018-06-28, 21:04
  #3428
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Funderar på vilket som drar först,Anotos eller bahtens kurs? Ligger rätt lika just nu,Anoto leder med ett hårstrå 😁
ja med över 80% back på 3 år ser nog bahten bättre ut hahaha ,men du mår nog ändå
Citera
2018-06-28, 22:45
  #3429
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
ja med över 80% back på 3 år ser nog bahten bättre ut hahaha ,men du mår nog ändå

Jo tack jag mår finfint,inga 80% back här inte
Synd bara att bahten e lite kass för håller på och bygger ut där nere just nu,Anoto får jäsa till sig i några år till minst,blir nog fin avkastning på aktierna man fyllt på dessa nivåer
Citera
2018-06-29, 16:58
  #3430
Medlem
gärningsmans avatar
Snaaaaaaart lyfter raketen!

(Sagt 2010)
Citera
2018-06-30, 14:07
  #3431
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Jo tack jag mår finfint,inga 80% back här inte
Synd bara att bahten e lite kass för håller på och bygger ut där nere just nu,Anoto får jäsa till sig i några år till minst,blir nog fin avkastning på aktierna man fyllt på dessa nivåer

Av ren nyfikenhet, hur stor % är Anoto av din portfölj?
Citera
2018-06-30, 18:29
  #3432
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Av ren nyfikenhet, hur stor % är Anoto av din portfölj?

I rena aktier 100%,sparar bara i aktiefonder månadsvis i övrigt för följer inte marknaden och lär inte slå indexet på 20 år ändå. Bara att se hur det gått för smarta storbolagsinvesterare med bla HM,Ericsson och Telia
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback