2014-03-12, 19:06
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Playmobil, Lego, Dino Riders, Commodore 64....

Var man ute så var det krig eller dunkgömme.
Citera
2014-03-12, 19:23
Medlem
shrimpflavors avatar
Lego, playmobil, GI joe (action force som dom kallades i europa).
Leka krig var alltid kul.

Brukade även leka nåt som vi kallade för tjejerna mot killarna. Det gick ut på att man skulle fånga en person av det motsatta könet som man då skulle pussa och smeka på olika ställen..
Citera
2014-03-12, 19:39
Medlem
Med barbiedockor, gosedjur, dator-spel, sällskapsspel, ute i skogen mycket, pulka m.m. underbart var det.
Citera
2014-03-12, 20:35
Medlem
Två tegelstenar, en röd och en gul.
Div vapen kemikalier icke att förglömma.

Jag saknar den tiden
Citera
2014-03-12, 20:51
Medlem
foshobros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Jag hade en ansenlig samling med starwarsfigurer, de där som var riktigt små. Hade ett gäng "baser" som var huvuden på kända karaktärer utåt men som innehöll miljöer från filmerna inuti. Riktigt fina minnen från dom där!

Sådana lekte jag också med! Fast jag hade inte Star Wars, utan det var några monsterhuvuden ist.
Annars var det mycket Transformers, Biker Mices och TURTLES!
Fast roligast hade jag i naturen. Försöka välta stora döda träd var en favorit. Man gungade dom fram och tillbaka tills dom small av. Ibland gick dom av på ett par meter upp i stället för nere vid marken och då fick man lägga benen på ryggen för att undvika att bli mosad
Citera
2014-03-12, 20:56
Medlem
OculusAquilaes avatar
Jag lekte mycket med lego, playmobil, kaplastavar, starwars-figurer och leksaker från Krabat. Sen var jag ute otroligt mycket på gården/skogen/parken. Sen såg jag en del på tv också

Saknar fan de åren. Skulle göra allt för att återuppleva dagis genom mellanstadiet igen.
Citera
2014-03-12, 21:46
Medlem
Fapmaster1337s avatar
Spelade en massa fotboll, sen en massa lego också.
Citera
2014-03-12, 21:54
Medlem
Fujoshis avatar
Barbie, gosedjur, tv-spel, fiska, cykla. Måla och rita var min favorit.
Citera
2014-03-12, 22:38
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acidiferous
Hahahahaha! Igenkänningsfaktorn är total!

I övrigt byggdes det mycket kojor, eldades många telefonkataloger, klättade på allt som gick att klättras på, Lego, tälja flöjtar och... ja... Härliga minnen!

Edit: Röda vita rosen var väl nåt med att ett lag gömde nåt och fick man tag på någon från laget som gömt så fick man plåga dom till att berätta? Jag vill minnas att man hånglade stenhårt med motståndarelagets tjejer som "straff" för att få fram var objektet var gömt.

Jag kan ha fel då det var längesen men fyll gärna på/kommentera!
Nu när du skrev så, så fick jag lite flashbacks. Eftersom jag var yngst bland kamraterna så var dom inte lika hårda mot mig, men jag minns att någon jävel nöp mig i armen och frågade "var är den"?
Citera
2014-03-12, 22:38
Medlem
Kul tråd.

Bygga fördämningar, sjukt underskattat nöje bland dagens android-barn. Se en liten bäck växa till en (i mina barnögon) mindre sjö. Krävde hårt arbete med spade och stenkånkande.

Elda diverse. Började ofta med lite gräs och pinnar. Sen kom någon på att det fanns ett bildäck liggandes nånstans. Cool svart rök.
Därefter filosoferades över eventuella händelseförlopp som skulle utspela sig om diesel kokades över brasan. Ganska ointressant ändå tills någon petade på kastrullen och branden uppgraderades till okontrollerad.
Den gången undveks brandkåren. Men den dagen minns jag som en av de bästa.
Negerbollsbaket, som föregick utforskningen av vår förmåga att starta och släcka bränder, var även det mycket lyckat.

Tillgång till gassvets och gammal dynamitstubin gav upphov till en hel del roligheter, demolering och tinnitus.

80cc crossmotorcyklar, polisfri landsbygd och dödsförakt var också kul.

Det var däremot inget av ovanstående som matchade att ställa klockradion på 03:30 en morgon i maj och cykla ner till sjön för att fånga stora fiskar , abborre och gädda. Innan man åkte till skolan.

Jag känner mig otroligt lyckligt lottad att ha växt upp på landet.
Citera
2014-03-13, 03:01
Medlem
Heman-gubbar, Action force och skjutvapen.
Citera
2014-03-13, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlockaSkiten
Heman-gubbar, Action force och skjutvapen.

Försökte göra egna hemmagjorda bomber också, men det blev mest rökgranater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in