Citat:
Ursprungligen postat av
Sius
Att alla de media/invandrinskritiska sidorna tillsammans med statliga SVT, SR, statstödda SvD etc använde Disqus kan inte ha vara en tillfällighet. Det gick ju att spåra en användares kommentering tvärs över. Jag tror researchgruppen förstörde mycket för det upplägget. SR hade ju ett eget system men valde Disqus t.ex i samband med att de fick många kritiska kommentarer. Fria tider och avpixlat har fortfarande Disqus och datan skickas direkt till en server i usa. Helt otroligt. Ingen självbevarelsedrift alls.
Intressant. Har inte tänkt på det på det sättet. Själv har jag funderat på varför Disqus
inte stämde Bonniers under kalifornisk lag. Bonniers finansierade Expo-nätverket att hacka och lämna ut disqusanvändare. Bonniers/Exprssen har brutit Disqus användaravtal - Sådan verksamhet är ju oerhört menlig för Disqus som företag. Bonniers har en stor verksamhet i USA (
www.bonniersinc.com) och det är ju faktiskt kalifornisk lag som gäller i det här fallet. Inte svensk.
Expo-nätverket (Piscatus, Researchgruppen, Expo och Seppuku) har ju öppet erbjudit hackare 50 000 för att komma över FB användarregister. Detta tror jag bara är en skenmanöver. FB är redan hackat av denna grupp är min teori.