2014-03-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Vilken strain rekommenderar ni för utomhusodling om man vill få en stor skörd?
Samt när är det lugnt att ta ut sina plantor, 1:a maj borde inte vara för tidigt?
Kör på danska utesorter såsom royal nepal, thypoon mm, hört att det ska vara lätt att komma upp i 200g/planta. Finns att köpa på cannaseeds.dk
Citera
2014-03-26, 11:45
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokedawg420
Kör på danska utesorter såsom royal nepal, thypoon mm, hört att det ska vara lätt att komma upp i 200g/planta. Finns att köpa på cannaseeds.dk
Glömde nämna att mina krav är att dom är feminiserade och autoblommande. Vilket inget av Tanskas frön är.
Citera
2014-03-26, 13:56
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Glömde nämna att mina krav är att dom är feminiserade och autoblommande. Vilket inget av Tanskas frön är.
Däremot är de bättre än de flesta autos, dåligt val. Visst ditt eget val men varför välja när du kan köra både och. Gör en liten spot med Royal Nepal och resten med mögelkänsliga dvärgar.
Citera
2014-03-26, 14:06
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Däremot är de bättre än de flesta autos, dåligt val. Visst ditt eget val men varför välja när du kan köra både och. Gör en liten spot med Royal Nepal och resten med mögelkänsliga dvärgar.
Hade man haft åker för sig själv kunde men väl släng lite 100 frön lite här och där och hoppas på det bästa. Men jag har ju tänkt att förvegga inne. Blir så jävla tråkigt att slänga bort hanar, slöseri med resurser helt enkelt.
Senast redigerad av Big.Bang 2014-03-26 kl. 14:10.
Citera
2014-03-26, 14:11
Medlem
Citat:
Hade man haft åker för sig själv kunde men väl släng lite 100 frön lite här och där och hoppas på det bästa. Men jag har ju tänkt att förvegga inne. Blir så jävla tråkigt att slänga bort hannar, slöseri med resurser helt enkelt.
Fast om du tänker efter lite så får du ju ca 10x mer i yield än en auto så det år ju sjukt mycket mer värt .. Tycker du ska mixa till det lite mellan autos och semis
Citera
2014-03-26, 14:36
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokedawg420
Fast om du tänker efter lite så får du ju ca 10x mer i yield än en auto så det år ju sjukt mycket mer värt .. Tycker du ska mixa till det lite mellan autos och semis
Ok, vad tycker du om följande:
Auto: AK47 Norden Seeds
Semi Auto: Nepal Tanska

Hur mycket jord/planta för Nepal? De blir väl ganska stora om jag förstått det rätt.
Citera
2014-03-26, 14:38
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Hade man haft åker för sig själv kunde men väl släng lite 100 frön lite här och där och hoppas på det bästa. Men jag har ju tänkt att förvegga inne. Blir så jävla tråkigt att slänga bort hanar, slöseri med resurser helt enkelt.
Nja inte många rätt där. Du fixar en bädd för fem (160L) planterar 10-12 st och rycker svaga och hanar. Vart är det jobbiga eller slöseriet i det?
Går bra att vegga dom i mjölkkartonger inne. Djupa och smala och ger fina rötter. Bara klippa upp sen när du ska plantera.
Citera
2014-03-26, 14:43
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Nja inte många rätt där. Du fixar en bädd för fem (160L) planterar 10-12 st och rycker svaga och hanar. Vart är det jobbiga eller slöseriet i det?
Går bra att vegga dom i mjölkkartonger inne. Djupa och smala och ger fina rötter. Bara klippa upp sen när du ska plantera.
Okej låter bra. Så du rekommenderar alltså cirka 30 liter jord/planta för de semi auto strains?
Citera
2014-03-26, 14:48
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Okej låter bra. Så du rekommenderar alltså cirka 30 liter jord/planta för de semi auto strains?
något ditåt inte mindre ivf. 50/50 p-jord / koskit på påse. 4x40L på granngården för 150kr.
Citera
2014-03-26, 14:49
Medlem
Citat:
Ok, vad tycker du om följande:
Auto: AK47 Norden Seeds
Semi Auto: Nepal Tanska

Hur mycket jord/planta för Nepal? De blir väl ganska stora om jag förstått det rätt.
Det tycker jag låter bra! Som 10L skrev ca 160 liter till 15st nepal, sedan rycker du bara hanarna. Köp 2 påsar p-jord och 2 påsar kogödsel så blir det nog perfa!
Citera
2014-03-26, 14:51
Medlem
Citat:
något ditåt inte mindre ivf. 50/50 p-jord / koskit på påse. 4x40L på granngården för 150kr.
Kan du säga vad det är för märke på gödslet och p-jorden är du sjyst?
Citera
2014-03-26, 15:35
Medlem
generalvits avatar
Fungerar det att ta koskit som ligger i en hög om man har? Grannen har kossor och tror inte han märker om man tar en påse eller två
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in