2014-02-23, 08:01
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Då kanske du skall ställa dig bredvid pajasen Stig Strand och ropa "DET FUNKAR FÖR MIG"

Ni kosttillskotthatare är bara avundsjuka för att ni inte har råd att köpa tillskotten, jantelagens svenne bananer som inte tål när någon annan får en fördel som de själva inte har.
Citera
2014-02-23, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Ni kosttillskotthatare är bara avundsjuka för att ni inte har råd att köpa tillskotten, jantelagens svenne bananer som inte tål när någon annan får en fördel som de själva inte har.

ha ha jag kunde nog köpa hela lagret av den skiten om jag ville, men då blev den jävla pajasen Stig Strand utan.
Citera
2014-02-23, 21:00
Bannlyst
Citat:
Då kanske du skall ställa dig bredvid pajasen Stig Strand och ropa "DET FUNKAR FÖR MIG"
Varför skulle jag det? Tror du det kommer vara svårt att påvisa att omega-3 har sådana effekter? Ta av dig skygglapparna och byt attityd. Du är inte först med att vilja skratta åt folk som inte gör som din utvalda vetenskapsman säger. Så vi är trötta på sånt. Men det förstår ju inte du, annars hade du aldrig skrivit som du gjort.
Senast redigerad av Alltidxx 2014-02-23 kl. 21:04.
Citera
2014-02-23, 22:19
Medlem
Man blir ju lite fundersam. Är det inte andra studien nu som säger att det är onödigt? Sen kanske det är onödigt för "vanligt folk" men bra för de som styrketränar hårt?
Citera
2014-02-23, 22:26
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Man blir ju lite fundersam. Är det inte andra studien nu som säger att det är onödigt? Sen kanske det är onödigt för "vanligt folk" men bra för de som styrketränar hårt?
Detta är ju något många verkar bortse. Bara för att det är onödigt för den vardagliga Svensson betyder inte per automatik att det är slöseri för folk som aktivt tränar.
Citera
2014-02-23, 22:30
Medlem
D3adMau5s avatar
Om du är en mus är omega-3 tillskott onödigt. Jag är ingen mus så jag fortsätter ta mina tillskott.
Citera
2014-02-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Detta är ju något många verkar bortse. Bara för att det är onödigt för den vardagliga Svensson betyder inte per automatik att det är slöseri för folk som aktivt tränar.
Precis. En person som aktivt tränar borde ju behöva större mängder av all näring i princip, något som kanske kan vara svårt att tillgodogöra sig genom att bara äta fisk o.sv.
Citera
2014-02-24, 20:30
Medlem
Citat:
Ja det har varit känt ganska länge att en normal människa behöver inte dessa tillskott.

Det blir bara tillskott i säljarens plånbok

Titta bara på den patetiske fan Stig Strand med sin Vitaproo "det funkar för mig" man vill nästan kräkas.
De med ADHD som känner effekt gör det pga placeboeffekten då?
Citera
2014-02-24, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
De med ADHD som känner effekt gör det pga placeboeffekten då?
Ja ungefär så du har helt rätt.
Det går lika bra med Läkerol om de inte vet att det är Läkerol.
Citera
2014-02-24, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Varför skulle jag det? Tror du det kommer vara svårt att påvisa att omega-3 har sådana effekter? Ta av dig skygglapparna och byt attityd. Du är inte först med att vilja skratta åt folk som inte gör som din utvalda vetenskapsman säger. Så vi är trötta på sånt. Men det förstår ju inte du, annars hade du aldrig skrivit som du gjort.

Homeopat (ej att förväxla med homofil) medicin har funnits i alla tider, den gemensamma effekten av dessa är placeboeffekten, det är nog därför pajasen Stig Strand blir så bra av dessa, plus en slant i plånboken också som skadestånd när han skämmer ut sig offentligt.

Placeboeffekten:http://sv.wikipedia.org/wiki/Placeboeffekt
Citera
2014-02-25, 06:10
Medlem
HomoNovuss avatar
Citat:
Homeopat (ej att förväxla med homofil) medicin har funnits i alla tider, den gemensamma effekten av dessa är placeboeffekten, det är nog därför pajasen Stig Strand blir så bra av dessa, plus en slant i plånboken också som skadestånd när han skämmer ut sig offentligt.

Placeboeffekten:http://sv.wikipedia.org/wiki/Placeboeffekt

Tror de flesta är bekanta med både vad en homeopat står för och vad placeboeffekten är men frågan var ju nu om Omega-3 skulle ha anti-inflammatoriska egenskaper vilket har styrkts i en hel del studier, specifikt EPA, DHA, α-Linolenic och n-3 Pufas. Däremot gäller deras anti-inflammatoriska egenskaper mest i fall som reumatism och inte för exempelvis IBS eller astma. Sitter du inne på fakta som tyder på annat får du gärna dela med dig
Citera
2014-02-25, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HomoNovus
Tror de flesta är bekanta med både vad en homeopat står för och vad placeboeffekten är men frågan var ju nu om Omega-3 skulle ha anti-inflammatoriska egenskaper vilket har styrkts i en hel del studier, specifikt EPA, DHA, α-Linolenic och n-3 Pufas. Däremot gäller deras anti-inflammatoriska egenskaper mest i fall som reumatism och inte för exempelvis IBS eller astma. Sitter du inne på fakta som tyder på annat får du gärna dela med dig

Tyvärr kan jag inte presentera någon fakta om att placebotabletter skulle han någon annan inverkan än psyket på de som sväljer dessa.
Det finns möjligtvis några helt okända hokuspokusläkare som ingen någonsin hört talas om som har gjort stora forskningsresultat och funnit att dessa är i klass med mänsklighetens räddning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in