2014-04-01, 21:11
Medlem
Jag kan inte påstå att jag försvarar en sådan här handling på ett barn ABSOLUT INTE det är vidriga anklagelser så jag hoppas för den sakens skull att det är sant för i vilket fall som helst så är hans liv förstört i vilket fall oavsett om han är skyldig eller inte.
För flickans skull att är det sant så är det vidrigt att hon behövt genomgå detta och kan samtidigt undra varför mamman inte satte stopp för detta då hon redan innan dom blev kontaktfamilj misstänkte att bo bar kär i gm riktigt illa!

Hur det än är så är det riktigt tragiskt
Citera
2014-04-01, 21:21
Medlem
Zoows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkmaster
Jag kan inte påstå att jag försvarar en sådan här handling på ett barn ABSOLUT INTE det är vidriga anklagelser så jag hoppas för den sakens skull att det är sant för i vilket fall som helst så är hans liv förstört i vilket fall oavsett om han är skyldig eller inte.
För flickans skull att är det sant så är det vidrigt att hon behövt genomgå detta och kan samtidigt undra varför mamman inte satte stopp för detta då hon redan innan dom blev kontaktfamilj misstänkte att bo bar kär i gm riktigt illa!

Hur det än är så är det riktigt tragiskt
Håller med dig. Redan innan dom blev kontaktfamilj så konstaterades det att deras relation inte var bra. Något som inte stämde. Skolan och moder var medveten om det. ÄNDÅ blev GM kontaktfamilj till BO.
Citera
2014-04-01, 21:45
Medlem
Nu har jag inte hunnit läsa domen. Men man får hoppas att hon inte lyckats få honom dömd för något sånt här, genom att skapa fake-konto i Kents namn och därigenom sen haft olämpliga konversationer med "Kent" .. Vore ju otroligt tragiskt…

Citat:
Ursprungligen postat av runkmaster
Jag hade svårt att tro det!
Jag vet à tt hon anklagat andra just därav så hade/har jag svårt att tro det fortfarande. DNA analys där fanns bara flickans DNA på bilden där de skurit ur soffan ja där sitter de 2 fläckarna väldigt konstigt för att ha kommit till i ett samlag.
Men nu är han dömd så då är det sant? Jag säger inte att det inte hänt men nja att hon skaffat Facebook konton i Kents och även ett av vittnenas namn och haft konversationer med sig själv.
Jag ville att sanningen skulle komma fram och jag hoppas verkligen att den gjort det.
Senast redigerad av saramalinjosefine 2014-04-01 kl. 21:48.
Citera
2014-04-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saramalinjosefine
Nu har jag inte hunnit läsa domen. Men man får hoppas att hon inte lyckats få honom dömd för något sånt här, genom att skapa fake-konto i Kents namn och därigenom sen haft olämpliga konversationer med "Kent" .. Vore ju otroligt tragiskt…

Nä inte bara något annat än det jag vet måste dom ju ha annars skulle dom ju aldrig kunna fälla hoppas jag men jag vet att bo fört konversationer mellan sig själv och ena vittnet bara det att det var genom ett fejk konto som bo gjort men det är rapporterat till fb iaf från den som kontot utger sig att vara från.
Borde ju bli en överklagan eftersom att gm nekar helt?
Mamman visste tydligen även om att dildon skulle köpas då gm och hans fru ringt och hört med bo's mamma om det var okej då bo önskat sig en.
Citera
2014-04-02, 00:53
Medlem
Men är det någon av er här som verkligen har läst domen??? Måste fråga med tanke på de kommentarer som ges här. Tingsrätten har helt gått på bo's berättelse. De anger skärmdumpar från bo's dator samt vissa återskapade sms som stöd för bo's berättelse. Sen anser de att bo's berättelse är mer trovärdig än gm's. Bo erkänner att hon varit kär i gm, varit svartsjuk, skickat massor av sms. Gm kan inte ge någon rimlig förklaring till varför han inte reagerat eller agerat på att bo skickat nakenbilder till honom, eller att han fått massvis med sms. Inte vet jag men om jag varit kontaktperson till en tonåring som börjat smsa mig i massvis eller har haft kontroll på var jag befinner mig så skulle jag nog ha satt stopp på det. Och har tonåringen sen skickat nakenbilder så skulle jag definitivt satt stopp. Men vi är väl alla olika. Men det är nog också här som tingsrätten gör sin bedömning att gm's historia inte är trovärdig. Det finns fler saker i domen som ger en förklaring till hur tingsrätten gjort sin bedömning.

När det gäller våldtäkt/övergrepp på tonåringar mellan 15-18 år och det inte finns DNA som binder en gärningsman så är det tingsrätten som måste bedöma trovärdigheten i målsägarens berättelse då den ofta ställs ord mot ord mot gärningsmannens.

I det här fallet...om det nu är rätt eller fel...så har tingsrätten genom den utredning som föreligger åtal, de förhör med bo, gm och vittnen samt de återskapade filer på bilder, sms och skärmdumpar, sekret i soffa som tingsrätten anser styrker bo's berättelse, helt gått på bo's linje och funnit henne mer trovärdig än gm plus att han som stödperson brustit i gränssättning i hur man agerar som en vuxen förebild. Just denna brist i gränssättning är väl det enda som det finns klara bevis för.

Men som sagt, det här är tingsrättens bedömning. Den verkliga sanningen får vi aldrig reda på.
Citera
2014-04-02, 19:35
Medlem
Zoows avatar
Här är FUP:en: http://minfil.org/u3e1fbbab3/FUP_Kenth_Dahlstr_m.zip
Citera
2014-04-06, 17:12
Medlem
Tyst det blivit här då. Nu när fupen kommit så borde det ju vara fler diskussioner eller?
Hörde nyss att överklagan ska vara på gång i alla fall!
Citera
2014-04-11, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoow
Här är FUP:en: http://minfil.org/u3e1fbbab3/FUP_Kenth_Dahlstr_m.zip

Hur kunde du få ut FUP - tidigare i tråden har flera (även du?) skrivit att den var hemligstämplad...

Släpps den i det fall den misstänkte GM har blivit dömd?
Citera
2014-04-11, 15:28
Medlem
Zoows avatar
Tingsrätten gjorde fel från början och ville inte släppa den.
Citera
2014-04-11, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Hur kunde du få ut FUP - tidigare i tråden har flera (även du?) skrivit att den var hemligstämplad...

Släpps den i det fall den misstänkte GM har blivit dömd?

FUP har gått att fått ut sen lång tillbaka. Men den är fortfarande sekretessbelagd i vissa delar. Ca 150-200 sidor med sms, foton m.m. är inte med i den offentliga delen av FUP.
Citera
2014-07-15, 20:55
Medlem
Minimois avatar
Hovrätten skärpte straffet. Här är deras dom:

http://minfil.org/DaLffab8b9/KentDahlstr_m_HovR.pdf

Mannen har överklagat till HD...
Citera
2014-07-15, 23:43
Medlem
Zoows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Hovrätten skärpte straffet. Här är deras dom:

http://minfil.org/DaLffab8b9/KentDahlstr_m_HovR.pdf

Mannen har överklagat till HD...
Tack!!

Hur stora är chanserna att HD tar upp fallet? Vad krävs för att HD ska ta upp fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in