2014-02-19, 00:06
Medlem
Sweeper80s avatar
En modig 11-årig grabb förbereder sig för att dö och gör det med en sådan enorm dignitet, att det får mig att undra - hur hade världen sett ut om några fler av oss hade varit litet grand mer modiga - som honom - och haft litet grand mer dignitet - som honom?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2562208/Mums-letting-Boy-battling-cancer-six-years-revealed-online-blog-family-heartbreaking-decision-stop-t reatment-prolong-life.html

...och hur hemskt är det inte när en 11-åring vet om när han ska dö?
Citera
2014-02-19, 00:58
Medlem
Jag tror barn har mycket lättare förhållningssätt till döden. Dessutom så hade den här ungen haft cancer halva sitt liv och är nog gaska trött på att leva som han gör. Tror inte barn i den åldern har samma ångest över det faktum att de ska dö än en vuxen människa. En 11 åring har knappt börjat sitt liv, och barn kan vara så tappra. Det är föräldrarna som har problemen, ångesten och paniken att förlora sitt barn, medan barn kan vara ganska coola när det gäller döden.
Citera
2014-02-19, 01:08
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraclecure
Jag tror barn har mycket lättare förhållningssätt till döden. Dessutom så hade den här ungen haft cancer halva sitt liv och är nog gaska trött på att leva som han gör. Tror inte barn i den åldern har samma ångest över det faktum att de ska dö än en vuxen människa. En 11 åring har knappt börjat sitt liv, och barn kan vara så tappra. Det är föräldrarna som har problemen, ångesten och paniken att förlora sitt barn, medan barn kan vara ganska coola när det gäller döden.

Jo, det är sant - känner man inte till så mycket annat... Kanske är det så att relationen till döden har en klockkurva - ökar med åren, till mitt i livet, för att sedan långsamt minska igen?
Citera
2014-03-20, 14:59
Medlem
Marre94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraclecure

Hehe, jag vet inte det, om jag vore 11 år och hade en dödlig sjukdom så hade jag förmodligen varit livrädd. Men denna lille kille är onekligen väldigt modig, må han vila i frid den dagen det inträffar!
Citera
2014-03-20, 15:11
Medlem
provocative77s avatar
Av de jag känt som dött har alla varit lugna inför döden.
Jag själv som inte fått ett besked att det är kört känner en panik så fort man tänker på att det en vacker dag ska ta slut.
Nu har alla jag känner varit minst 40 o uppåt bortsett från ett barn som bara fick bli två mån. Men alla har varit lugna.
Min spekulation är att vi accepterar döden när den blir oundviklig, oavsett vår ålder.
Citera
2014-03-26, 15:16
Medlem
Marre94s avatar
Ok det här är fan för tragiskt... KAN INGEN FÖRSÖKA HJÄLPA HONOM!? Det måste ju finnas något de kan göra... det är aldrig försent! Han är bara elva år för fan, läkare snälla gör något!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in