2014-02-18, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Intressant inlägg. Det var dock just den fysiska närheten jag syftade på!
Den fysiska närheten gör inte så mycket nytta om känslor inte är iblandade. Att exempelvis tvinga till sig närhet av en människa eller ett djur funkar inte.
Citera
2014-02-18, 01:36
Medlem
skalman1973s avatar
Broken heart syndrome rör sig i utkanterna av det du efterfrågar äldre människor som levt länge tillsammans kan utveckla det när partnern plötsligt dör
Citera
2014-02-18, 04:09
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Den fysiska närheten gör inte så mycket nytta om känslor inte är iblandade. Att exempelvis tvinga till sig närhet av en människa eller ett djur funkar inte.

Kan de känslorna fejkas så bra att mottagaren tror att det är äkta känslor och att den personen då blir välmående, eller har hjärnan en finkalibrig sensor för sådana känslor?
Citera
2014-02-18, 07:49
Medlem
Den korrekta medicinska termen är sensorisk deprivation.
Citera
2014-02-18, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Kan de känslorna fejkas så bra att mottagaren tror att det är äkta känslor och att den personen då blir välmående, eller har hjärnan en finkalibrig sensor för sådana känslor?
Det skulle nog kunna fejkas, men sann äkta kärlek ger nog ändå bättre effekt skulle jag tro.
Citera
2014-02-18, 22:55
Medlem
Jag minns nu att botemedlet var att läkaren lät någon klappa patienten för att göra hen frisk... Ringer det en klocka någonstans?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in