2014-02-10, 16:46
Medlem
Har blivit misstänkt för misshandel. Personen som anmält mig har en blogg där det beskrivs i detalj hur psykiskt sjuk denne är. När man läser bloggen blir man helt paff hur illa ställt det är, bland annat att personen är självskadebenägen, tungt medicinerad, manipulativ, saknar tids och verklighetsuppfattning mm.

Jag har skrivit ut bloggen, blev ca 30 a4 sidor. Är det bra bevismaterial? eller bryr sig rätten inte om sånt?

Enligt delgivningen ska personen fått en liten bula
Citera
2014-02-10, 16:51
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locusthorde

Vad var orsaken till att du slog personen ifråga?
Citera
2014-02-10, 17:04
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Har blivit misstänkt för misshandel. Personen som anmält mig har en blogg där det beskrivs i detalj hur psykiskt sjuk denne är. När man läser bloggen blir man helt paff hur illa ställt det är, bland annat att personen är självskadebenägen, tungt medicinerad, manipulativ, saknar tids och verklighetsuppfattning mm.

Jag har skrivit ut bloggen, blev ca 30 a4 sidor. Är det bra bevismaterial? eller bryr sig rätten inte om sånt?

Normalt sett brukar domstolarna vara oerhört restriktiva mot att låta en tilltalad ifrågasätta en målsägares trovärdighet utifrån sådant som inte är direkt relevant för gärningspåståendet. I det här fallet är det svårt att se direkt relevans till att målsägaren må ha psykiska problem och åtalet för misshandel. Vad hade du tänkt visa för domstolen med blogginläggen? Att personen har psykiska problem lär inte domstolen anse vara relevant.
Citera
2014-02-10, 17:07
Medlem
Tänkte mest på att det fanns självskadebeteende med i bilden
Citera
2014-02-10, 17:11
Medlem
Har du misshandlat honom då?
Citera
2014-02-10, 17:13
Medlem
Citat:
Tänkte mest på att det fanns självskadebeteende med i bilden

Vad har vederbörandes självskadebeteende att göra med att du är misstänkt för misshandel? Skulle det på något sätt vara förmildrande omständigheter att BO har ett självskadebeteende och du sen misshandlar honom? Eller menar du att du har nekat till misshandeln och försöker peka på att personen ifråga har åsamkat sig skadan på egen hand?

Har misshandeln hänt eller inte? Menar du att du är oskyldig?
Citera
2014-02-10, 17:24
Medlem
jag menar att jag är oskyldig och att personen ifråga har orsakat skadan själv eller haft en bula sen tidigare och säger att jag förfogat den
Citera
2014-02-10, 17:27
Medlem
Citat:
jag menar att jag är oskyldig och att personen ifråga har orsakat skadan själv eller haft en bula sen tidigare och säger att jag förfogat den

Då kan det såklart vara relevant med utdrag ur bloggen, men det är ju ändå märkligt att du som är helt oskyldig blir misstänkt för misshandel, det finns ju såklart mer till denna historia. Vad säger din advokat då? För en sån har du väl anlitat om du är oskyldig?
Citera
2014-02-10, 17:32
Medlem
personen i fråga är min sambo och jag misstänker att hon försöker svartmåla mig för att få vårdnaden om vår son
Citera
2014-02-10, 17:35
Medlem
har väntat en månad snart men inget förhör än
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här