Citat:
Ursprungligen postat av
ahmetinejat
Är inte en sån fitta. Tack för ditt svar det var skönt för min del att läsa.
Det var inte meningen att framställa det som att du skulle göra det enbart för att jävlas.
Det var mer att det kommer se ut så för alla som skall ta ställning i målet. Det är lätt att som vanlig person ta ställning till något som man själv varit med om, eller någon bekant, eller, bara något som en random okunnig stackare "delar" på facebook.
Men när det kommer till saker som faktiskt påverkar någons liv i den mån en dom i ett brottmål faktiskt gör så måste man fria hellre än fälla.
Det är lätt att förstå varför om man ponerar att omständigheterna var tvärtom.
Nämligen att en idiot faktiskt drar en bra historia för att fälla dig för något eftersom han egentligen inte gillar dina skosnören och därför anmäler dig för olaga hot eftersom han vet att du har en vass kniv hemma. Då vill man absolut att principen skall finnas där och säga "Nehedu, det här är inte Sovjet, här kräver vi bevis."

(Jag vet inte överdrivet mycket om Sovjets rättssystem så jag ska inte snacka för mycket skit om det, men jag misstänker att det till vissa delar var tvivelaktigt).
Edit: Jag insåg nu att det nog är så att det är du som är den tilltalade i detta fallet och att du därför inte behöver föreställa dig det jag skrev ovan eftersom det är sant.
Jag antar därför att du är oskyldig och målsägande helt enkelt hatar dina skosnören. Case closed!