2014-02-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebelle
Är Illuminati ursprungligen från Tyskland eller vad hände nu?
Nepp, Bayern. Men det spred sig ganska långt när de var aktiva. Tyskland, Frankrike, England och många fler.

Edit, sorry menade Ja. Ingolstadt som är en stad i delstaten Bayern i Tyskland. Det var där de grundades.
Citera
2014-02-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skraparigraven
Frågan är inte ifall man kan lita på google, frågan är ifall man kan lita på personerna som har skrivit articklarna som google länkar till.

Citat:
Nepp, Bayern. Men det spred sig ganska långt när de var aktiva. Tyskland, Frankrike, England och många fler.

Edit, sorry menade Ja. Ingolstadt som är en stad i delstaten Bayern i Tyskland. Det var där de grundades.

Det var ju de jag menade, men det lät fräsigare å säga "google" + att alla vet väl att google är en sökbas så de är ju inte googles ansvar vad som kommer upp på länkarna?

Men man kan ju också fråga sig själv, äre värt att lite på personerna som skrivit trådarna på flashback? Till exempel, du svarade att de var från Tyskland - tack, men jag vill ha en källa på att Illuminati inte är "det vakande ögat" eller att de har något att göra med 1$ sedeln.
Citera
2014-02-04, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebelle
Det var ju de jag menade, men det lät fräsigare å säga "google" + att alla vet väl att google är en sökbas så de är ju inte googles ansvar vad som kommer upp på länkarna?

Men man kan ju också fråga sig själv, äre värt att lite på personerna som skrivit trådarna på flashback? Till exempel, du svarade att de var från Tyskland - tack, men jag vill ha en källa på att Illuminati inte är "det vakande ögat" eller att de har något att göra med 1$ sedeln.
Det vakande ögat är igentligen en gammal Egyptisk tro. Det var symbolen för Solen. Som spred ljus och skyddade människan från den farliga natten. Kristendomen och Judendomen (som är en sekt på Soldyrkan) tog sedan den här symbolen och satte mannen på solens plats (Jesus och Moses). Ifall du går till en något äldre kyrka och tittar upp på altaret så ser du triangeln med det allseende ögat där uppe omfamnat med solstrålar.

Och det är även anledningen till att ögat finns på 1$ sedeln. USA är mycket kristna och använder även dom inom Kristendomen det allseende ögat (solen).

Men sedan säger jag inte att det Inte är några som försöker ta över världen. Jag tror verkligen att det finns en grupp människor där ute, högt uppsatta män, som vill ta över ekonomin och förslava människorna. Jag vet bara till 1000% att det inte är Illuminati, utan det är bara en vilse ledning.
Citera
2014-02-04, 13:59
Medlem
Citat:
Det vakande ögat är igentligen en gammal Egyptisk tro. Det var symbolen för Solen. Som spred ljus och skyddade människan från den farliga natten. Kristendomen och Judendomen (som är en sekt på Soldyrkan) tog sedan den här symbolen och satte mannen på solens plats (Jesus och Moses). Ifall du går till en något äldre kyrka och tittar upp på altaret så ser du triangeln med det allseende ögat där uppe omfamnat med solstrålar.

Och det är även anledningen till att ögat finns på 1$ sedeln. USA är mycket kristna och använder även dom inom Kristendomen det allseende ögat (solen).

Men sedan säger jag inte att det Inte är några som försöker ta över världen. Jag tror verkligen att det finns en grupp människor där ute, högt uppsatta män, som vill ta över ekonomin och förslava människorna. Jag vet bara till 1000% att det inte är Illuminati, utan det är bara en vilse ledning.

Jag tror du blandar ihop ihop Horus Öga med det Allsende ögat, horus öga användes som symbol för gudomligt beskydd och vaksamhet medans det allseende ögat snarare symboliserar att gud vakar över oss (ibland så används en triangel runt ögat för att symbolisera treenigheten.
Citera
2014-02-04, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirRasmus
Jag tror du blandar ihop ihop Horus Öga med det Allsende ögat, horus öga användes som symbol för gudomligt beskydd och vaksamhet medans det allseende ögat snarare symboliserar att gud vakar över oss (ibland så används en triangel runt ögat för att symbolisera treenigheten.
Ja precis, det är det jag menar! Är dock samma sak vad jag har förstått.

Edit: Inte symbolen alltså men symboliken.
Citera
2014-02-18, 11:06
Medlem
Jungles avatar
kan förstå att man inte tror på allt om Illuminati, mycket är bull men tror man inte på NWO så är man ju bara dum eller blind.

Tror ni inte så börja att kolla in ekonomin, det finns ju flera som rapporterat korruptionen på världsbanken och att den den amerikanska "Federal reserve bank" inte ägs av USA befolkning utan de rika familjerna som styr och kungafamiljerna (UK).

Finns så mycket info om detta att man kan inte tro något annat när man läst på.
Citera
2014-02-20, 07:08
Medlem
Cudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
kan förstå att man inte tror på allt om Illuminati, mycket är bull men tror man inte på NWO så är man ju bara dum eller blind.

Tror ni inte så börja att kolla in ekonomin, det finns ju flera som rapporterat korruptionen på världsbanken och att den den amerikanska "Federal reserve bank" inte ägs av USA befolkning utan de rika familjerna som styr och kungafamiljerna (UK).

EXAKT!
Citera
2014-02-20, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle

Du kunde inte nämna att dessa människor har judisk härkomst?

Det hela blir jävligt mycket mer relevant istället för att kriga mot någon vanföreställning där man målar upp ansiktslösa människor i rockar som bränner barn på altare.
Citera
2014-02-20, 17:38
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dageby
Du kunde inte nämna att dessa människor har judisk härkomst?

Det hela blir jävligt mycket mer relevant istället för att kriga mot någon vanföreställning där man målar upp ansiktslösa människor i rockar som bränner barn på altare.

Alla är ju inte "judar" (kallar inte dem för judar), fast MÅNGA är.

Jag har inte skrivit något om barn som bränns på altare
Citera
2014-02-21, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ja jag kan inte förstå det.. Medias Illuminati symbol de använder för att folk ska köpa mer är att det är Satanism. Att musikstjärnor har sålt sin själ till satan och bla bla. För mig blir det bara face palm efter face palm. Jag är Ateist, och även ifall jag tror att det kan finnas något, så tror jag inte det är något man kan beskriva med ord och absolut inget som vill göra en illa. Men många av mina vänner är också Ateister och de tror på det här. De är dock även mer insatta i populär musik och jag är fortfarande såld på gamla Black Sabbath och Jimi Hendrix låtar, men mina vänner är i alla fall helt hysteriska ibland. De liksom "Ahh, de är satanister!" och så fortsätter de kolla på skiten. Och när jag ser det så är det bara en anorektisk, ful, bortskämd jävla snorvalp som klär av sig naken för att få mer views och gör 666 och trianglar med handen. Sedan så har de mage att kalla sig för Illuminati.

1. 666 med handen och Trianglar är inte Illuminatis symboler. Utan deras symbol är en uggla med en bok uppslagen med blanka sidor för "De ska skriva historia".

2. 666 symbolen med handen är inte någon slump. Synagogor och Kyrkor är de som har byggd upp det språk vi använder oss av idag och de tog 666 Från handens symbol och stämplade den som djävulens verktyg för det var tack vare händerna som vi åt från "Frukten från trädet utav vetenskap".

Jag är faktiskt en som står på Illuminati's sida. Och nu pratar jag inte om barnsligheterna i media. Utan den orginella gruppen på 1700- talet. Jag har läst vad de ville åstadkomma och det är ju vad väldigt många vill idag. Bland annat inget kungastyre och att kyrkan inte ska få ha någon makt över huvud taget. Tror många står för dessa saker. Kan då inte förstå varför så många är rädda för dem, då de Inte Är Satanister Utan Ateister! Som vanligt ser vi media trycka på folks knappar för att få oss mer intresserade att köpa vad de vill att vi ska köpa.

Så vad tror ni? Tror ni fortfarande att medias illuminati är verkligt? Och att Katie Perry snart kommer ta våra själar... Eller tror ni att Illuminati (de riktiga) igentligen är de bra killarna? Som sagt, de hade bra ideer som vi nu har börjat använda oss av.. Sedan är det ju att "Den som vinner kriget skriver historian". Och kyrkan och staten vann över de orginella frimurarna, så det är klart då att de kallade dom för satanister. Varför skulle de inte göra det? Få folk att inte våga kolla upp vad de stod för. Sedan vet vi att kyrkan förr i tiden såg Ateister som Satanister då de inte trodde på någon gud, förr var det svårt för troende att se skillnad på icke troende och Satanister av någon underlig anledning...

Och en sak till bara för er som fortfarande tror på medias Illuminati: Vet ni vem Aleister Crowley var? Han ägnade hela sitt liv till att studera magi, satanism och occultism. Och denna galning, Aleister, kunde inte sälja sin själ till satan, han visste hur man kunde öppna dörrarna till helvettet (enligt han själv) men inte hur man sålde själen. Så (ifall jag får fråga),, vart lärde sig då Eminem och Katie Perry hur man sålde sin själ till satan? Grävde Eminem upp en massa gravar och slaktade en get samtidigt som han sjöng "Tipping Toes" baklänges eller? Ni måste ju förstå att dethär bara är bull shit?!

Du har rätt i mycket du säger.
Vi vet att samhället har brister, och det är vår rättighet att påpeka det. Jag tror Meritocracy kan vara nästa steg. Gå med i deras facebookgrupp.
http://meritocracyparty.org/

Och läs igenom armageddon Conspiracy hemsida. Detta är the new order. Illuminati. Det är vi som skapar framtiden.

http://armageddonconspiracy.co.uk/

http://www.youtube.com/watch?v=k-7CeMoulbw
Senast redigerad av jeanclaudevandamme 2014-02-21 kl. 22:56.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in