2014-02-03, 15:17
Avstngd
Melange5738s avatar
Har en win7 64bitars ultimate p min Toshiba laptop med AMD A8-3520M APU (4 krnor).

P sistone har ALLA musikspelare brjat hacka, speciellt nr jag kr Firefox samtidigt. Detta oavsett om jag lgger musikspelaren p hg priorietet eller ndrar affinitet s Firefox och musikspelaren kr p olika krnor.

Detta gller allts bde VLC, Winamp, Windows mediespelaren och givetvis Spotify.

r det ljudkortet som spkar? Har svrt fr att tro det d jag inte upplever problemet i Cubase (Focusrite Scarlet).
Citera
2014-02-03, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Har en win7 64bitars ultimate p min Toshiba laptop med AMD A8-3520M APU (4 krnor).

P sistone har ALLA musikspelare brjat hacka, speciellt nr jag kr Firefox samtidigt. Detta oavsett om jag lgger musikspelaren p hg priorietet eller ndrar affinitet s Firefox och musikspelaren kr p olika krnor.

Detta gller allts bde VLC, Winamp, Windows mediespelaren och givetvis Spotify.

r det ljudkortet som spkar? Har svrt fr att tro det d jag inte upplever problemet i Cubase (Focusrite Scarlet).

Spelarna som du lnkar har ett codex* som r tnkt fr high-end pcs, ladda ner classic media player, den har nmligen ett annat codex* som lser p ett annat stt. Fungerade prima fr mig p min gamla laptop! Lycka till
Citera
2014-02-03, 17:29
Avstngd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trick821
Spelarna som du lnkar har ett codex* som r tnkt fr high-end pcs, ladda ner classic media player, den har nmligen ett annat codex* som lser p ett annat stt. Fungerade prima fr mig p min gamla laptop! Lycka till

Fattar nd inte varfr det ska vara ngot problem. Min laptop r mindre n 2.5 r och det har aldrig varit ngra problem tidigare. Kr jag musik och firefox samtidigt s gr cpu:n aldrig ver 18%. Varfr har den brjat brka nu?
Citera
2014-02-03, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Fattar nd inte varfr det ska vara ngot problem. Min laptop r mindre n 2.5 r och det har aldrig varit ngra problem tidigare. Kr jag musik och firefox samtidigt s gr cpu:n aldrig ver 18%. Varfr har den brjat brka nu?

AMD grejer brukar bli segt efter ett tag, har dock ingen frklaring varfr! s har det knns fr mig iaf med mina 3 gamla AMD laptops.
Citera
2014-02-03, 18:14
Avstngd
Melange5738s avatar
Allts, jag kan kra Cubase med 100 vsti-spr samtidigt utan problem, men musikspelaren hackar. Jag har svrt att koppla det till processorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in