2014-03-14, 22:04
  #157
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefon
Trådlyft!

Det här hittade jag på Facebook-sidan "Insamling för hemlösa EU-migranter i Högdalen";


M*rina F*rhatović

Mitt namn är M*rina F*rhatovic och jag är dialogredaktör för SVT Debatt. Det innebär bland annat att jag jobbar med kommentarsfält på sidan. Under texter som den som delas här brukar diskussionen innehålla många myter om romer och tiggare och de står oemotsagda. Du som är engagerade i frågan, jag undrar om du har möjlighet att gå in i kommentarsfältet och komma med motargument som kan berika diskussionen. Just nu är det mycket kommentarer av typen: Detta är inte Sveriges problem och så vidare. Vi tycker att kommentarsfält är minst lika viktiga som texten och hoppas någon hos er kan hjälpa oss bredda debatten där.
Hälsningar, M*rina
http://debatt.svt.se/2014/03/13/accepterar-vi-kakstader-vinner-rumaniens-skamliga-politik/


Man raggar alltså debattörer från "den rätta sidan" till SVT debatt...

Dialogredaktör? WTF? Man menar alltså att man har en politisk kommisarie?
Citera
2014-03-14, 22:25
  #158
Medlem
hansl77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefon
Trådlyft!

Det här hittade jag på Facebook-sidan "Insamling för hemlösa EU-migranter i Högdalen";


M*rina F*rhatović

Mitt namn är M*rina F*rhatovic och jag är dialogredaktör för SVT Debatt. Det innebär bland annat att jag jobbar med kommentarsfält på sidan. Under texter som den som delas här brukar diskussionen innehålla många myter om romer och tiggare och de står oemotsagda. Du som är engagerade i frågan, jag undrar om du har möjlighet att gå in i kommentarsfältet och komma med motargument som kan berika diskussionen. Just nu är det mycket kommentarer av typen: Detta är inte Sveriges problem och så vidare. Vi tycker att kommentarsfält är minst lika viktiga som texten och hoppas någon hos er kan hjälpa oss bredda debatten där.
Hälsningar, M*rina
http://debatt.svt.se/2014/03/13/accepterar-vi-kakstader-vinner-rumaniens-skamliga-politik/


Man raggar alltså debattörer från "den rätta sidan" till SVT debatt...

Det borde få ett ljus att gå upp för alla rasister. Även ariska Sverige kan bli som snedögda Nordkorea.
Citera
2014-03-14, 23:20
  #159
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefon
Trådlyft!

Det här hittade jag på Facebook-sidan "Insamling för hemlösa EU-migranter i Högdalen";


M*rina F*rhatović

Mitt namn är M*rina F*rhatovic och jag är dialogredaktör för SVT Debatt. Det innebär bland annat att jag jobbar med kommentarsfält på sidan. Under texter som den som delas här brukar diskussionen innehålla många myter om romer och tiggare och de står oemotsagda. Du som är engagerade i frågan, jag undrar om du har möjlighet att gå in i kommentarsfältet och komma med motargument som kan berika diskussionen. Just nu är det mycket kommentarer av typen: Detta är inte Sveriges problem och så vidare. Vi tycker att kommentarsfält är minst lika viktiga som texten och hoppas någon hos er kan hjälpa oss bredda debatten där.
Hälsningar, M*rina
http://debatt.svt.se/2014/03/13/accepterar-vi-kakstader-vinner-rumaniens-skamliga-politik/


Man raggar alltså debattörer från "den rätta sidan" till SVT debatt...

Se på fan. Det förvånar mig föga, då dialogpolitruken blivit allt mer aggressiv i sin "moderering" och gärna tar ställning. Jag trodde en kvinna vid namn Malin var den ansvariga, har hon bytts ut eller har jag missuppfattat?

På senare tid har jag märkt en del fula knep, som att be om källa till ett icke önskvärt påpekande (invandrares del i brottstatistik etc) men radera ursprungsinlägget efter att en källa angivits så att en läsare inte vet vad de skall leta efter när de klickat sig fram till SCB eller BRÅ…

Har även sett dialogpolitruken vänta med att be om källa tills precis innan kommentarsfältet stänger. Ser inte bra ut när folk kommer hem från jobbet och läser - det första man tänker är naturligtvis "Jaså, vederbörande hade ingen källa" men sanningen är att det inte fanns tid att svara! Tror jag börjar förstå fördelarna med tidsramen, SVT. Bra jobbat…en variant är att dialogpolitruken skriver att hon inte hittat det som efterfrågas, och vips gick det inte att kommentera mer.

Exempel på härskarteknikerna:

Citat:
debattsvt.se
Gärna källor på den statistiken du tar upp.
/dialogredaktören
4 gilla

Heligko debattsvtse
Dom siffror jag redovisar här kommer från Tino Sanandajis blogg. Som i sin tur hämtat dom från SCB.
60 gilla

Susanna Svensson Heligko
http://www.tino.us/
10 gilla

debattsvtse Moderator Heligko
Lägg gärna in en länk till SCB. /dialogredaktören
1 gilla

equinox2000 debattsvtse
Jag tycker det räcker fuller väl med hänvisningen till Tino Sanandaji.

Det här luktar litet trakasseri från din sida!
66 gilla

debattsvtse Moderator equinox2000
Inte meningen att du ska känna dig trakasserad. Förstahandskällor är generellt mer trovärdiga. Men du bestämmer självklart själv hur trovärdig du vill vara. /dialogredaktören
1 gilla

Heligko debattsvtse
För den händelse du missat det så har jag lagt in en länk.
17 gilla

debattsvtse Moderator Heligko
Tack. Du har också fått ett svar. /dialogredaktören
1 gilla

Heligko debattsvtse
http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Publiceringskalender/Visa-detaljerad-information/?publobjid=19289+
12 gilla

debattsvtse Moderator Heligko
Tack. Hittar dock inget om andelen arbetslösa bland människor med utomeuropeisk bakgrund. /dialogredaktören
1 gilla

Och där gick det inte längre att kommentera.

Det tog mig två minuter att hitta följande:

Citat:
Utrikes födda förvärvsarbetar i betydligt mindre utsträckning än inrikes födda. År 2011 förvärvsarbetade 82 procent av de inrikes födda och 57 procent av de utrikes födda i åldrarna 20–64 år. Skill- naden mellan inrikes och utrikes födda kvinnor har ökat något de senaste fem åren och var 27 procentenheter år 2011. Skillnaden mellan inrikes och utrikes födda män ligger kvar på i princip samma nivå som för fem år sedan, 23 procentenheter.
Antalet förvärvsarbetande har ökat med 124 000 personer mellan 2006 och 2011. Antalet utrikes födda som förvärvsarbetar har ökat med 113 000 personer och antalet inrikes födda med 11 000. Det innebär att utrikes födda står för över 90 procent av ökningen i sysselsättning de senaste fem åren. Ökningen av antalet utrikes födda som förvärvsarbetar har inte lett till att förvärvsfrekvensen
14 Statistiska centralbyrån
Integration – en beskrivning av läget i Sverige Sammanfattning
bland utrikes födda ökat nämnvärt. Det beror på att antalet utrikes födda i befolkningen har ökat.
Precis som konstaterades i lägesrapporten för fem år sedan är det stora skillnader mellan olika grupper av utrikes födda (SCB, 2008). De som varit i Sverige en kort tid har den klart lägsta sysselsätt- ningen. Trots lång viselsetid är förvärvsfrekvensen lägre bland utrikes födda än bland inrikes födda. Studerar man olika födelse- regioner är det fortfarande utrikes födda från Afrika och Asien som har lägst förvärvsfrekvenser.
http://www.scb.se/Statistik/_Publikationer/LE0105_2013A01_BR_BE57BR1301.pdf

Behöver jag nämna att inlägg som påpekar dessa knep raderas?

Det senaste är även att lyfta fram ett inlägg som man "valt ut" och sätta det direkt under debattartikeln, med annorlunda bakgrund så det inte skall undgå att läsas först…jag misstänker att vi kommer få se just de kommentarer dialogpolitruken efterfrågar på fejan utvalda.

I går hade man "breddat debatten" med inlägg från Kommunistiska Partiet, som ovanstående replikskifte är hämtat från Det var off topic att påpeka att den ideologin stred mot SVTs värdegrund http://debatt.svt.se/2014/03/13/viktigt-att-protestera-mot-manniskoforaktet/
Citera
2014-03-14, 23:38
  #160
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Se på fan. Det förvånar mig föga, då dialogpolitruken blivit allt mer aggressiv i sin "moderering" och gärna tar ställning. Jag trodde en kvinna vid namn Malin var den ansvariga, har hon bytts ut eller har jag missuppfattat?


Det verkar som om M*rina ÄR dialogführern. Lite letande på Facebook ger följande;

https://www.facebook.com/groups/vitarummet/
Citat:

M*rina F*rhatović

Postar igen i egenskap av dialogredaktör. Vad tycker ni i frågan. Kommentera gärna under artikeln.

*länk till SVT*

Kanske är det så att Malin bara är en psedonym? Namnen är ju inte helt olika. M*rina passar onekligen in på SVT-anställd mall 1A med likes som Vänsterpartiet, Linje 17, Expo, Researchgruppen o yadayadayada i all oändlighet...

Fö. är gruppen Det vita rummet (länk ovan) fylld med självhatande, ängsliga människor som känner skuld för att de är vita.. FB-favoriter som Natalia Kazmierska och Tobias Hübinette är flitiga kommentatorer.
__________________
Senast redigerad av Telefon 2014-03-14 kl. 23:44.
Citera
2014-03-15, 00:39
  #161
Bannlyst
Mycket bra gräv i tråden.. snälla.. ta skärmdumpar från allt intressant ni hittar på Facebook och lägg upp här i tråden.. dels om något skulle tas bort..(så att det finns sparat) men även för oss som inte har Facebook och inte kan se detta (då man måste vara inloggad för att kunna se)..
Citera
2014-03-15, 00:47
  #162
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback
Mycket bra gräv i tråden.. snälla.. ta skärmdumpar från allt intressant ni hittar på Facebook och lägg upp här i tråden.. dels om något skulle tas bort..(så att det finns sparat) men även för oss som inte har Facebook och inte kan se detta (då man måste vara inloggad för att kunna se)..


Jovisst:

2 skärmdumpar från "Det vita rummet" där M.F påstår sig vara dialogredaktör på SVT.

http://www.imagebam.com/image/025252314332139
http://www.imagebam.com/image/fee8a3314332144
Citera
2014-03-15, 01:12
  #163
Medlem
Telefons avatar
Och lite av M.F's likes och grupper.. ger en fingervisning om hur hennes politiska åsikter ligger.

http://www.imagebam.com/image/e73740314334863
http://www.imagebam.com/image/bb2f5e314334867
http://www.imagebam.com/image/671e25314334869
http://www.imagebam.com/image/1d4e9e314334874
http://www.imagebam.com/image/03d43f314334876
http://www.imagebam.com/image/c3362a314334878
http://www.imagebam.com/image/6151c4314334880
http://www.imagebam.com/image/c9e5c1314334882
http://www.imagebam.com/image/e8f074314334885
Citera
2014-03-15, 03:41
  #164
Bannlyst
Mycket bra gräv..

Vi har nu bevisat att vänsterpartisten och muslimen och som gillar AFA/Researchgruppen, anställd på SVT för att vara "oberoende" dialogredaktör aktivt försöker hitta likasinnade som henne att argumentera i SVT:s kommentarsfält mot invandringskritiker..

Här kan man se att hon är anställd av SVT för att arbeta med SVT:s debattforum.
www.blogg.svt.se/debatt/om

Marina Ferhatovic Facebook
https://sv-se.facebook.com/marina.ferhatovic

Marina Ferhatovic twitter
https://twitter.com/MarinaGBG

Bostadsadress:
http://personer.eniro.se/p/marina+ferhatovic/4461391

På twitter stödjer hon alltså Vänsterpartiet, AFA/Researchgruppen (+andra suspekta organisationer)
http://www.imagebam.com/image/e73740314334863
http://www.imagebam.com/image/bb2f5e314334867
http://www.imagebam.com/image/671e25314334869
http://www.imagebam.com/image/1d4e9e314334874
http://www.imagebam.com/image/03d43f314334876
http://www.imagebam.com/image/c3362a314334878
http://www.imagebam.com/image/6151c4314334880
http://www.imagebam.com/image/c9e5c1314334882
http://www.imagebam.com/image/e8f074314334885

Samt om man tittar på andra grupper stödjer hon: "Jasenko Selimovic till Europaparlamentet" på tal om oberoende och SVT.. gärna vänsterpartiet.. men en muslim och bosnier går också bra även om han är folkpartist..

Kollar man alla grupper kan man sammanfatta iaf 70-90 % som antingen islamistiska och/eller extremvänstergrupper..

Marina Ferhatovic skriver ett inlägg i Facebookgruppen "Insamling för hemlösa EU-migranter i Högdalen".
https://sv-se.facebook.com/hogdalenmisar

"Mitt namn är Marina Ferhatovic och jag är dialogredaktör för SVT Debatt. Det innebär bland annat att jag jobbar med kommentarsfält på sidan. Under texter som den som delas här brukar diskussionen innehålla många myter om romer och tiggare och de står oemotsagda. Du som är engagerade i frågan, jag undrar om du har möjlighet att gå in i kommentarsfältet och komma med motargument som kan berika diskussionen. Just nu är det mycket kommentarer av typen: Detta är inte Sveriges problem och så vidare. Vi tycker att kommentarsfält är minst lika viktiga som texten och hoppas någon hos er kan hjälpa oss bredda debatten där.
Hälsningar, Marina"
http://debatt.svt.se/2014/03/13/accepterar-vi-kakstader-vinner-rumaniens-skamliga-politik/

------------

Vore bra med en skärmdump på hela det inlägget också.. jag kan tyvärr inte göra det pga jag inte har Facebook och pga man måste logga in.

Skärmdump så att man kan se början av hennes inlägg och att det faktiskt ägt rum.
http://www.ladda-upp.se/bilder/xbzyhuxvukndjd/

Vore även bra att skärmdumpa allt det hon har skrivit på Facebookgruppen "Vita Rummet"
https://www.facebook.com/groups/vitarummet/

----

Det är alltså dessa "oberoende" journalister regimen anställer för att sprida sin vidriga propaganda.. och sen ska vi tvångsbetala licensen.. aldrig i livet säger jag..
Citera
2014-03-15, 08:00
  #165
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Vilken överraskning
Bra grävt!
Citera
2014-03-15, 09:02
  #166
Medlem
En av de första dialogredaktörerna för Ring P1 hette M*lin D*hlb*rg, jag fick intrycket att det var en något utsatt position privat, kan ha fel? Man tog efter ett tag bort allt som kunde leda till identifiering.

Att ta pseudonymen Malin och gömma sig bakom den, när det är uppenbart att det kan tolkas som en identifierbar person är oförsvarbart. Hur många dialogredaktörer finns det inom statlig media? Det är dessutom en av huvudreglerna att man inte får utge sig för annan person. Vilken idiot.
Citera
2014-03-15, 09:57
  #167
Medlem
Lt.Takeyamas avatar
Intressant. Ännu ett bevis på hur vinklad och styrd den "öppna" debatten är på "oberoende" SVT. Ska bli spännande att följa denna tråd och vilka konsekvenser som kommer ur detta.
Citera
2014-03-15, 10:21
  #168
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Bra grävjobb - det uppskattas! Samtidigt är det föga förvånande att SVT domineras av den yttersta vänstern...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in