2014-02-03, 23:18
Medlem
Datejusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Rekommenderar ändå en i ull.

Tweed ar ull. Tweed ar bara den speciella tillverkningstekniken som ger plagget dess utmarkande textur.
Citera
2014-02-04, 09:37
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Om du inte förstår vad jag menar föreslår jag att du tar en sväng på stan och kontrollerar vad som visas upp om du ber att få se på en tweedkavaj och en kavaj av ren ull.

Problematiken som uppstår då är ju att TS inte alls får vad han är ute efter, TS är ju uppenbarligen ute efter något grövre material. Du tycks inte veta vad du talar om.
Citera
2014-02-12, 16:29
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
Tweed är en vävmetod, inte ett material. Ull är ett material. Tweed innehåller ull(om det inte är någon billig skit som innehåller delar av plast).

Jag vet och det blir uppenbart om du kollar mina länkar i tidigare inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Datejust
Tweed ar ull. Tweed ar bara den speciella tillverkningstekniken som ger plagget dess utmarkande textur.

Jag vet och det blir uppenbart om du kollar mina länkar i tidigare inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av AndrewBernard
Problematiken som uppstår då är ju att TS inte alls får vad han är ute efter, TS är ju uppenbarligen ute efter något grövre material. Du tycks inte veta vad du talar om.

Du har uppenbart inte läst hela tråden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tweed_%28cloth%29
Citera
2014-02-12, 20:01
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Du har uppenbart inte läst hela tråden.

Jag förstår inte riktigt vad du vill bevisa med detta men att skriva "Rekommenderar ändå en i ull" när någon påpekar att det finns tweed av olika slag är lite som att säga att man ändå rekommenderar en bil med fyra hjul när någon säger att det finns olika typer av däck med olika typer av egenskaper.

Vidare förstår jag inte varför du sätter dig på tvären då jag, till en början, bara påpekade att det finns olika tweed som kan passa bättre och sämre till olika temperaturer.

Jag förstår det som att du faktiskt inte menar att TS skulle gå till en affär och fråga efter en ullkavaj nu så här i efterhand, då hade han ju troligtvis inte fått vad han söker.

Eftersom TS tycks ha lämnat tråden, jag känner att jag har sagt mitt samt att du inte alls är samarbetsvillig lämnar jag nu denna diskussionen.

Over and out.
Citera
2015-06-05, 21:28
Medlem
Axells avatar
Ta bort!
Senast redigerad av Axell 2015-06-05 kl. 21:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in