Citat:
Ursprungligen postat av
löl
Lirade Hoi4 sedan release och två år fram.
Nu har jag återvänt och jäklar vad spelet har utvecklats.
Jag får stor stryk mot hur jag spelade innan.
Taktiskt och strategiskt är det i stort helt nytt.
Focus är också helt nytt.
AI är roligare att möta.
Massa nya outcomes beroende på dina val mot innan.
Blir förvånad varje gång jag kör ett nytt game. Och varje game får en helt annan prägel än föregående.
Sjukt imponerad av spelet
1. Lite tråkigt att de har tagit dem 10 år att komma hit.
2. Fortfarande problem med en efterbliven AI och som skickar deathstars till flottor mot dig.
3. Det finns dock gott om många mods så som the Great War, Road to 56 o.s.v.
4. Hade dock föredragit att de börjar på en HOI V med betydligt större världskarta och mer egenskaper, alternativt att de utvecklar ett mer avancerat Kalla Kriget -45-91 scenario med fler kalla kriget funktioner, d.v.s. politiska och civila aspekter.