Citat:
Ursprungligen postat av
ArttuWiskarin
Asså kommer det någonsin något hoi5 någon gång? De släpper fjuttiga sketna DLC:s till hoi4 om och om igen men det behövs fan en complete overhaul/nytt årtionde.
Tycker de borde göra typ 1966-1981 - kalla kriget liksom - och utöka med alla nya framtida vapen som fanns då
Tyvärr, de kommer att släppa nya trailers och hints i oktober om nästa DLC. Av det intryck jag får så handlade den teaser de visade tidigare i somras om die glocke, d.v.s. det tyska atomvapenprogrammet.
Huruvida DET stämmer är osäkert, men det verkar som om det bara blir ytterligare en DLC av mindre sort. Huruvida de gör något radikalt annorlunda som berör spelmekaniken vet jag ej.
Det JAG hade velat se vore förbättring av marina spelfrågor för det är för klumpigt. Varje gång jag spelar försöker vara lite militärtaktiskt "korrekt" och historisk medan AI: tar 50 skepp av varje typ och sätter en death star som seglar över hela havet och dödar allt i sin väg.
Eller den bristande betydelsen som terrängen har för AI:n. AI:n kan sätta 10 pansardivisioner av medium typ mitt i öknen UTAN logistiska problem medan jag själv inte ens kan sätta 2-3 divisioner utan att mina trupper svälter ihjäl. Paradox:s AI är stendum och de löser problemet genom att ge den alla fördelar varvid det inte längre är särdeles kul att spela.
Ska man dock göra som en del av er föreslår, att föra spelet till kalla kriget, så får vi inte längre ett spel av begränsade 10 år utan snarare 50 år vilket gör det svårare och Paradox lär ju aldrig skapa en bättre AI eller göra spelet snyggare, för det finns ju trots allt moddare som har lyckats betydligt bättre både med karta, teknik och fokus i spelet som gör det betydligt roligare. Vanillaspelet rör jag inte med en tång ens. Magna Europa som mod är vad HOI 5 bör bli, en karta som är 3-4 gånger större.