2014-02-03, 18:36
Medlem
Minimois avatar
Återigen, det är trådstartaren som har skrivit fel i rubriken. Åklagare och tingsrätt är klara med att mordförsöket skedde 20/1, det är för det datumet som den misstänkte skytten EJ sitter häktad.
Citera
2014-02-03, 18:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Rubrik justerad.
/Moderator
Citera
2014-02-04, 17:36
Medlem
Stayrudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.I.F
Det var det här jag tänkte på, DÖ är väl HÖ's storebror om jag förstått allt rätt, måste ju innebära att dem varit ute på rånturne' innan dem började panga på varann, och undrar hur DÖ kunde vara med och skjuta på sin lillebrors homie eller är det jag som missuppfattat....virrigt värre...undrar med vart HÖ höll hus när allt det här hände för han verkar ju inte vara inblandad

Tror snarare att EJ och EEB var "homies" från början, tror inte HÖ hade något större samband med EJ. Tror för övrigt att DÖ är oskyldig, han var på fel plats vid fel tillfälle.
Citera
2014-02-05, 16:56
Medlem
Sitter dem fortfarande häktade eller har de släppts ut?

De har tydligen suttit på samma behandlingshem EJ och EEB och lärt känna varandra den vägen, det kan ju aldrig vara bra att skaffa nya vänner den vägen....menar 2 fel blir ju aldrig 1 rätt
Citera
2014-02-08, 10:29
Medlem
Bjorkahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assbazz
Harris Österdahl är golare. Han golade till polisen 2011 gällande narkotikabrott på två killar. Golpapprena skickas på PM till den som vill, kommer också lägga upp en länk till domen senare ikväll

EJ är också golare. Varje brott han blir utsatt för eller varje brott han är delaktig i så golar han. Du kan räkna med att han golar på folk här med. Norrbottens farligaste? Den killen är bara farlig med en tabbe i handen...
Citera
2014-02-08, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorkah
EJ är också golare. Varje brott han blir utsatt för eller varje brott han är delaktig i så golar han. Du kan räkna med att han golar på folk här med. Norrbottens farligaste? Den killen är bara farlig med en tabbe i handen...

Kanske han är, har ingen aning. Minns också att det va nånting gällande Harris Österdahl på häktet, han blev tvingad av dom andra som satt där att hålla sig på cellen eftersom han är snitch.
Citera
2014-02-08, 10:59
Medlem
Bjorkahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assbazz
Kanske han är, har ingen aning. Minns också att det va nånting gällande Harris Österdahl på häktet, han blev tvingad av dom andra som satt där att hålla sig på cellen eftersom han är snitch.

Det låter som en härlig konstelation av återkommande golbögar här då med andra ord. Helt säker på att de kommer skylla på varandra till höger och vänster i denna utredning med. Senast EJ sköt i Luleå så försökte han lägga skulden på sin kumpan kan väl sägas..
Citera
2014-02-08, 11:04
Medlem
Dessa herrar borde kanske fundera på att byta bransch nu haha...
Citera
2014-02-16, 14:50
Medlem
De om golning finns en förklaring bakom, dom två gjorde fuling på mej wayback å fick tbx inte mer än rätt, å de om att ja ska ha sutti på min cell hahah "assbazz" möt mej å han som sa de t dej så ska vi se om de stämmer eller ej du kan ja skriva de på denna tråd isåfall om de nu stämmer, hahaha ni e roliga på Flashback ni vet inte ett shiit, samma gäller ang min bror å våran vän eeb lägg ner allt de ända ni vet e att dom e häktade å. Eeb e skjuten, de e de, ni vet inte ett piss mer, ta reda på fakta först sen skriv, du "Assbass" för denna tråds skull möt mej me din vän som sa till dig ja satt på min cell så upp följer vi dehär gladeligen, har Inge att dölja för någon, så ska vi se Assbass om inte ja rövknullar dej på plats å din vän, hahaha snälla assbazz för denna tråd styr upp möte så ska vi se 😉 / Harris Österdahl å en sak till vill ni mej eller min klick nått ring oss möts oss vi kör över er gärna, sitt inte bakom datan å fjanta er frånt oss istället ska vi se hur de går, misslyckande horbarn!
Citera
2014-02-16, 16:40
Medlem
Stayrudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harakatt
De om golning finns en förklaring bakom, dom två gjorde fuling på mej wayback å fick tbx inte mer än rätt, å de om att ja ska ha sutti på min cell hahah "assbazz" möt mej å han som sa de t dej så ska vi se om de stämmer eller ej du kan ja skriva de på denna tråd isåfall om de nu stämmer, hahaha ni e roliga på Flashback ni vet inte ett shiit, samma gäller ang min bror å våran vän eeb lägg ner allt de ända ni vet e att dom e häktade å. Eeb e skjuten, de e de, ni vet inte ett piss mer, ta reda på fakta först sen skriv, du "Assbass" för denna tråds skull möt mej me din vän som sa till dig ja satt på min cell så upp följer vi dehär gladeligen, har Inge att dölja för någon, så ska vi se Assbass om inte ja rövknullar dej på plats å din vän, hahaha snälla assbazz för denna tråd styr upp möte så ska vi se 😉 / Harris Österdahl å en sak till vill ni mej eller min klick nått ring oss möts oss vi kör över er gärna, sitt inte bakom datan å fjanta er frånt oss istället ska vi se hur de går, misslyckande horbarn!

Haha stackars pojk vad du skriver illa, det är inte konstigt att du inte kan erhålla ett lagligt arbete.
Citera
2014-02-17, 21:56
Medlem
Vad gäller E.J som sitter häktad, tänkte jag skulle delge er lite information.
Han är tidigare straffad för ett flertal brott i Luleå samt Boden.

Skjutningen på Skurholmen i Luleå rubricerades som övergrepp i rättssak och härrörde en anmälan om misshandel mot honom på grund av ett bråk på Nya Läroverket i Luleå sommaren 2010.
Länk till artikeln om skottlossningen (NSD)
Länk till artikeln på Kuriren
Tråd på FB

Skottlossningen följdes upp ett år senare av ytterligare flera fall av övergrepp i rättssak varpå han dömdes skyldig. (Jag vet inte om det finns någon tråd om det på FB)

Efter detta så dömdes E.J och hans far J.J för en misshandel som ägde rum i Boden, där en man blev knivskuren och fick föras till sjukhus.
Artikel på NSD
Tråd på FB

Artikeln om mordbranden är redan länkad i tidigare inlägg och E.J har även förekommit i en hel del andra utredningar runtom i länet.
EDIT: Artikeln om branden

Att han anses som en av länets farligaste personer fanns det även artiklar om på både NSD och Kuriren men jag kan inte hitta igen dom.
EDIT: Kurirens artikel
EDIT: Såg nu att du redan länkat till NSD
Citat:
Ursprungligen postat av colapop123
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/lule...k-8222041.aspx

Här är ett (Enligt Kuriren) utdrag från E.J's belastningsregister för er som inte kan läsa artiklarna:
Citat:
FAKTA

Fakta/19-åringens belastningsregister

2010-05-05: Snatteri. Beslut: Åtalsunderlåtelse.

2010-06-11: Stöld, försök till stöld, misshandel. Dom: Skyddstillsyn

2010-08-27: Misshandel, olaga hot, övergrepp i rättssak vid två tillfällen, narkotikabrott, grovt vapenbrott. Dom: Sluten ungdomsvård i åtta månader.

2011-09-30: Övergrepp i rättssak: Dom: Skyddstillsyn.

2012-07-26: Grov misshandel. Dom: Sluten ungdomsvård i tio månader.

2013-08-29: Stöld, narkotikabrott vid två tillfällen. Dom: Skyddstillsyn med särskild behandlingsplan.
Senast redigerad av gällivareragnar 2014-02-17 kl. 22:32. Anledning: Ytterligare information
Citera
2014-03-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harakatt

Men snälla, jag vet och nej.. jag skriver inte här men det blev ju lite fel för er den här kvällen och natten. Försök se det som att ni ska lägga ner alla olagliga prylar ni gjort och tänk på era föräldrar.
Nästa gång kanske någon av er dör.

Istället för att hetsa upp dig över vad någon skriver att du gjorde i cellen..
Det är ju precis vad den vill, provoceras..
Skit i sånt och gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in