Vad gäller E.J som sitter häktad, tänkte jag skulle delge er lite information.
Han är tidigare straffad för ett flertal brott i Luleå samt Boden.
Skjutningen på Skurholmen i Luleå rubricerades som övergrepp i rättssak och härrörde en anmälan om misshandel mot honom på grund av ett bråk på Nya Läroverket i Luleå sommaren 2010.
Länk till artikeln om skottlossningen (NSD)
Länk till artikeln på Kuriren
Tråd på FB
Skottlossningen följdes upp ett år senare av ytterligare flera fall av övergrepp i rättssak varpå han dömdes skyldig. (Jag vet inte om det finns någon tråd om det på FB)
Efter detta så dömdes E.J och hans far J.J för en misshandel som ägde rum i Boden, där en man blev knivskuren och fick föras till sjukhus.
Artikel på NSD
Tråd på FB
Artikeln om mordbranden är redan länkad i tidigare inlägg och E.J har även förekommit i en hel del andra utredningar runtom i länet.
EDIT: Artikeln om branden
Att han anses som en av länets farligaste personer fanns det även artiklar om på både NSD och Kuriren men jag kan inte hitta igen dom.
EDIT: Kurirens artikel
EDIT: Såg nu att du redan länkat till NSD
Citat:
Ursprungligen postat av
colapop123
Här är ett (Enligt Kuriren) utdrag från E.J's belastningsregister för er som inte kan läsa artiklarna:
Citat:
FAKTA
Fakta/19-åringens belastningsregister
2010-05-05: Snatteri. Beslut: Åtalsunderlåtelse.
2010-06-11: Stöld, försök till stöld, misshandel. Dom: Skyddstillsyn
2010-08-27: Misshandel, olaga hot, övergrepp i rättssak vid två tillfällen, narkotikabrott, grovt vapenbrott. Dom: Sluten ungdomsvård i åtta månader.
2011-09-30: Övergrepp i rättssak: Dom: Skyddstillsyn.
2012-07-26: Grov misshandel. Dom: Sluten ungdomsvård i tio månader.
2013-08-29: Stöld, narkotikabrott vid två tillfällen. Dom: Skyddstillsyn med särskild behandlingsplan.