• 1
  • 2
2014-01-21, 05:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Såg att ambulansen hade en blåljuspolisbil bakom sig när den körde in mot sjukhuset. Samtidigt hade man ställt upp en piketbuss och spärrat av akutentrén med polisband och några biffiga poliser.

Dax att bygga en egen akutentré för skottskadade så att vanligt folk kan komma in på akuten som det var förr i tiden?

Video:

http://topnews.se/69000-3440-ung-man...ering-i-malmo/

Det var exakt det jag menade när jag skrev att jag hoppades att det inte skulle bli kaoz på SUS.

Spännande Nya Sverige.
Citera
2014-01-21, 21:13
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Spännande nya Sverige fick kalla in polisen för att försvara vårt statliga sjukhus. Det luktar upplopp på mas/sus. Negerstaden Malmö leverar åter igen!
Citera
2017-02-11, 10:33
Moderator
Mappings avatar
Jag vet att detta är en gammal tråd men är nyfiken om någon vet något om gärningsman eller offer? Sydsvenskan har nyss publicerat en artikel där den hänvisas till att samma vapen använts i detta fall och i några till i Malmö. Lite ny info:

"Strax före klockan 19 måndagen den 20 januari 2014 träffas två män på parkeringen på Gånglåtsvägen. De ska tala ut. Den yngre av männen var tidigare ihop med den äldres fru. Det kan den äldre inte riktigt smälta.
Han är 27 år gammal med ett decenniums kriminalitet bakom sig. Mitt i samtalet tappar han tålamodet.
Tre skott från hans vapen knäcker underbenet på den yngre mannen, även han i tjugoårsåldern, även han kriminell. En kula fastnar i foten.

En grovkalibrig pistolkula fastnar i foten vid skottlossningen på Gånglåtsvägen 2014.
Bild: Polisen
27-åringen grips efter en vecka. För ovanlighets skull i gängsammanhang pekar offret ut skytten. Det var ett brott mot den undre världens interna regler av 27-åringen att skjuta honom, menar han. Därför kan han vittna. Men när 27-åringen grips har hunnit göra sig av med pistolen. Enligt Sydsvenskans och HDs uppgifter ger han den vidare till kriminella i Göteborg. Men den dyker upp någon annanstans nästa gång."

http://www.sydsvenskan.se/2017-02-11...r-vapnet-borta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in