2024-08-09, 01:39
Medlem
Vem är det som har köpt upp släktforskarsajten Ancestry? Det är ju knappt så att det fungerar längre.
Det skulle vara bra om något svenskt bolag kunde starta upp en konkurrerande verksamhet.
Citera
2024-08-09, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Vem är det som har köpt upp släktforskarsajten Ancestry? Det är ju knappt så att det fungerar längre.
Det skulle vara bra om något svenskt bolag kunde starta upp en konkurrerande verksamhet.

Blackstone

https://www.reuters.com/article/world/uk/blackstone-to-acquire-ancestrycom-for-47-billion-idUSKCN2512EG/
Citera
2024-08-09, 22:50
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
många i nordeuropa använder myheritage
Citera
2024-08-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
många i nordeuropa använder myheritage
Sorry, jag hatar MyHeritage mer än Ancestry! Numera anser jag att det behövs en helsvensk site för DNA-släktforskning så att man slipper girigbukarna.
Jag betalar gärna för ett medlemskap men jag vill inte betala ett abonnemang, som sedan kräver diverse tilläggs betalningar för att man skall kunna läsa ut resultaten. Det är mycket fräcka affärsmetoder i denna bransch.
Citera
2024-08-10, 10:07
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Sorry, jag hatar MyHeritage mer än Ancestry! Numera anser jag att det behövs en helsvensk site för DNA-släktforskning så att man slipper girigbukarna.
Jag betalar gärna för ett medlemskap men jag vill inte betala ett abonnemang, som sedan kräver diverse tilläggs betalningar för att man skall kunna läsa ut resultaten. Det är mycket fräcka affärsmetoder i denna bransch.
Jo, jag har märkt detta. Jag var dock bara intresserad av det initiala resultatet, en helhetsbild och är inte släktforskare så mig gjorde det inget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in