2015-04-21, 13:44
Medlem
"Undrar om det är samma folk bakom studerrevox.se?"

Ser onekligen riktigt skumt ut....

Endast 2 sätt att kontakta företaget

1) info@studersweden.se
2) 0706-684580

Hittar ingen som helst information på hemsidan om annat sätt att kontakta , och hittar ingenting som skulle tyda på "35 års erfarenhet" vad gäller det nämnda företaget.

Står en Box adress längst ner som inte heller ger något mattnyttigt , inget organisationsnummer eller liknande.

Undvik detta företag till varje pris...
Citera
2015-04-21, 18:13
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Undrar om det är samma folk bakom studerrevox.se?

Kul hemsida, den ser ut som en swipnet- eller geocities-sida från sent 90-tal.
Citera
2015-04-25, 15:12
Medlem
Det var ett djävla tjat om detta företag. Klart de är seriösa. Jag har själv med en mängd polare anlitat dem för att renovera våra bandspelare men också köpt produkter av dem. Vi är alla helnöjda och kvaliteten är superb. De är blixtsnabba på att leverera reservdelar, och även om de tog tid på sig att renovera inskickad bandspelare blev arbetet mer än perfekt utfört, till skillnad mot gamle ”gubben” Schubert 75 år, som redan då han arbetade på Elfa var urusel på att laga Revox bandspelare,

Detta med org.nr. är ju bara skitsnack, avsundsjuka etc. Det är få företag som sätter ut sina org. på sin hemsida. Går man in på världens största ljudtillverkande företag, http://www.studer.ch/en-US/support så har de inget org. utsatt. Syftet är främst av konkurrensskäl eller policy.
Han som är ägare till hemsidan studerrrevox.se eller studersweden kommer ursprungligen från SVT där han via Willi Studer i Schweiz fick sin utbildning. Han slutade på SVT på 90 talet och sedan dess tillsammans med kollegor i branschen bland annat arbetat med Studer och Revox produkter, men sysslar annrs med produktutveckling inom elektronikbranschen. Tippar nog mer på närmare 40 år av samlad erfarenhet. Jag är bland de få som besökt verkstadslokalen utanför Malmö och är djupt imponerad! Inte undra på att de släpper in vilka som helst i detta mecka av elektronik och teknik.
Om jag hade så mycket grejer de har, skulle jag inte heller sätta ut min gatuadress. De har en supportperson i Stockholm som mest är ute och reser i Sverige. När vi beställde arbeten av Studerrevox.se så fick vi en leveransadress till transportbolaget Bring som tydligen sköter distributionen åt dem. All fungerade klockrent. Jag fick uppfattningen att de hade 90% av alla kunder
Utanför Sverige, så det skitsnack jag läst om på olika svenska sajter tar de nog med ro. De bryr sig inte! Alla pratar ju skit om alla oftast utan veta ett skit om vad de skriver om.

Tack för ordet
Citera
2015-04-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knatte200
Text......
Det är få företag som sätter ut sina org. på sin hemsida. Går man in på världens största ljudtillverkande företag, http://www.studer.ch/en-US/support så har de inget org. utsatt.
Text.....

Ren och skär bullshit...

Han hit och han dit....

Du namndroppar inte ägaren eller något liknande , hemsidan är katastrof , när det gäller namndroppa...

http://www.studer.ch/team-studer

Där har du hela ledningsgruppen i företaget och en väsentlig skillnad gentemot Studerrevox hemsida

http://www.studer.ch/en/support

Adress till företaget , också en väsentlig skillnad gentemot Studerrevox hemsida

http://www.studer.ch/studer-customer-service-contacts

Kundservice i företaget , också en väsentlig skillnad gentemot Studerrevox hemsida

Det roliga är att du endast har 2 inlägg på flashback...

Det första om Revoxservice , och nu om Studerrevox.

Alltså kan vi konstatera att det är samma buffel och båg lirare som kör Studerrevox som körde revoxservice

Revoxservice Bluff
Studerrevox Bluff
Senast redigerad av Pellets 2015-04-25 kl. 20:53. Anledning: Missade
Citera
2015-04-26, 09:45
Medlem
JapanKinas avatar
Citat:

[..]
Det du skriver verkar vara ett uppdiktat hat mot Studerrevox.se och tycker du bör uppsöka vård.
Som du skriver utvisar du alla symptom på en psykopat . Ingen med normal intelligens som du tycks sakna, läser din skitsmörja.

Har du läkarlegitimation så att du kan ställa diagnoser över Internet? Det är du, "nöjd kund", som återkommer till tråden och på något sätt försöker att skydda företaget trots att du inte har något att vinna på det. Du ordfäktas med andra skribenter som om Studerrevox vore ditt eget företag.

Citat:
Antagligen heter du eller sympatiserar med klåparen från Elfa Radio vid tidpunkten, eller också är du Schubert! Själv, en djävla klåpare, som förstört åtskilliga bandspelare
genom åren. Jag skulle inte för allt smör i Småland anlita honom inte ens om jag fick betalt.

Här är det andra gången som du ger dig på en större konkurrent till Studerrevox, "Elfa Radio". Varför skulle en konsument hacka på en konkurrent vid upprepade tillfällen samtidigt som h*n försvarar ett konkurrerande företag? Många av oss rävar från Företagsskvaller känner igen mönstret allt för tydligt.

Citat:
Jag skiter i om Studerrevox saknar org.nr på sin hemsida lika lite som jag inte bryr mig om Studer Harman i England eller andra gör det. Du har inte en aning om vilka du skriver om. Det finns och kommer aldrig finnas någon negativ kritik om Studerrevox kring deras arbeten och tjänster, och hittar du något så upp till bevis.

Det var du som hänvisade till Studer Harman i England, har du så kort minne? Låt mig hjälpa dig..
Citat:
Går man in på världens största ljudtillverkande företag, http://www.studer.ch/en-US/support så har de inget org. utsatt. Syftet är främst av konkurrensskäl eller policy.

Dina så kallade skäl är humbug. I Sverige gäller e-handelslagen. Igen, låt mig hjälpa dig att förstå:

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Karpe Jurist - Avdelningen för konsumentskydd, Konsumentverket KO
Organisationsnummer ska anges på webbplatser som tillhandahåller så kallade informationssamhällets tjänster, exempelvis försäljning av varor eller tjänster.

I den så kallade e-handelslagen finns informationskrav som bland annat syftar till att göra det möjligt att identifiera den som ligger bakom webbplatsen. Ett av informationskraven är att organisationsnummer ska anges. Det finns inget undantag för enskilda firmor.

Saken är glasklar. Du sitter ilsket och försöker skydda ett företag som aktivt försöker dölja sin verksamhet genom att bryta mot e-handelslagen.

PS. Passade på att skicka in en anmälan till Konsumentverket då Studerrevox.se brister i informationsupplysningen, ett åtagande som är reglerat i svensk lagstiftning. DS

Vill även passa på att upplysa Studerrevox ägare att jag genuint hoppas att verksamheten kan utvecklas åt rätt håll. Håller man sig till sanningen, skaffar en ordentligt webbdesign och satsar på verksamheten så tror jag absolut att det finns potential att utveckla en verksamhet. Det finns även bra gratiskurser hos AMS och Skatteverket om man vill lära sig mer om eget företagande.
Citera
2015-04-26, 10:44
Medlem
Hej,
Jag har faktiskt utbildning att ställa diagnos i detta fall. Jag är realist och står för rättvisa i vårt samhälle. Enligt bifogade länkar av föregående talare framgår att Studer i Switzerland inte på någon sida uppvisar sitt org. Man har bilder på sig själva men det är allt. Beträffande Studerrevox hemsida tycker jag det är ett mästerverk. Den är enkel och överskådlig. Enligt skattelagstiftningen finns ingen skyldighet för företagare att uppvisa sitt organisationsnummer på sin hemsida om det är ett svenskt bolag. Är bolaget registrerat i annat land finns inte heller denna skyldighet. Som framgår på Studerrevox hemsida är bolaget registrerat som LTD bolag och styrs efter engelska lagar. Jag fick kvitto på mina affärer med Studerrevox där allt framstår som klockrent. Eftersom bolaget uppenbarligen styrs efter engelsk lagstiftning har man ingen skyldighet att registrera på annat sätt. KO gäller för svenska bolag, men har inget inflytande på utlänska bolag enligt EU direktivet. I övrigt är alla affärer mellan köpare och leverantör en sak dem i mellan. Studerrevox redovisar skatter och avgifter också enligt EU direktiv, jag har kontrollerat. Vad jag sagt här tidigare håller jag fast vid. Studerrevox.se är ett synnerligen professionellt företag och skulle inte byta ut deras kunnande mot andra klåparen Schubert jag här redovisat. Flashback är som jag också tidigare framfört ett skumraskställe med en skum ägare och de som kommenterat mina synpunkter är inte mindre skumma. Låt köpare själva avgöra Studerrevox kvalitet. Det har jag gjort och är 110% nöjd.
Tack
Citera
2015-04-26, 11:35
Medlem
Citat:
Hej,
Jag har faktiskt utbildning att ställa diagnos i detta fall. Jag är realist och står för rättvisa i vårt samhälle. Enligt bifogade länkar av föregående talare framgår att Studer i Switzerland inte på någon sida uppvisar sitt org. Man har bilder på sig själva men det är allt. Beträffande Studerrevox hemsida tycker jag det är ett mästerverk. Den är enkel och överskådlig. Enligt skattelagstiftningen finns ingen skyldighet för företagare att uppvisa sitt organisationsnummer på sin hemsida om det är ett svenskt bolag. Är bolaget registrerat i annat land finns inte heller denna skyldighet. Som framgår på Studerrevox hemsida är bolaget registrerat som LTD bolag och styrs efter engelska lagar.

Stort fel (Och tack till JapanKina)

Samtliga Ltd bolag inom sverige har ett svenskt organisationsnummer p.g.a. svenska lagar.
Skyldigheten kvarstår genom att dom är verksamma i Sverige.....

Så länge inget org nummer och ordentlig kontaktinformation har kommit upp på hemsidan så är detta en stor fet bluff

Citat:
Jag fick kvitto på mina affärer med Studerrevox där allt framstår som klockrent. Eftersom bolaget uppenbarligen styrs efter engelsk lagstiftning har man ingen skyldighet att registrera på annat sätt. KO gäller för svenska bolag, men har inget inflytande på utlänska bolag enligt EU direktivet. I övrigt är alla affärer mellan köpare och leverantör en sak dem i mellan. Studerrevox redovisar skatter och avgifter också enligt EU direktiv, jag har kontrollerat. Vad jag sagt här tidigare håller jag fast vid. Studerrevox.se är ett synnerligen professionellt företag och skulle inte byta ut deras kunnande mot andra klåparen Schubert jag här redovisat. Flashback är som jag också tidigare framfört ett skumraskställe med en skum ägare och de som kommenterat mina synpunkter är inte mindre skumma. Låt köpare själva avgöra Studerrevox kvalitet. Det har jag gjort och är 110% nöjd.
Tack

Kvitto? Engelsk lagstiftning? Har du rökt på?
Är företaget verksamt i Sverige gäller svensk lagstiftning.

Den enda som kommer med påstående är du , om företaget betalt skatt och avgifter så finns det det organisationsnummer och det är ingen svårighet att redovisa detta på hemsidan.

Detta är ett skumrask försök och humbug företag och kommer att förbli så tills det blir synligt med ordentliga kontaktuppgifter.

M.a.o.

Namn
Adress
Telefon (Inte kontant kort..)
Organisationsnummer

Att svamla om "Hemligt" , "Undvika stöld" är ren och skär bullshit....
Citera
2015-04-26, 11:44
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Beträffande Studerrevox hemsida tycker jag det är ett mästerverk. Den är enkel och överskådlig.

Stort skratt på den. Märkligast är bilden på deras "professionella avdelning". Ser ut som om de scannat ett blekt foto från 1940-talet.

Knatte, om det nu är ett engelskt bolag bakom, hur kommer det sig att de inte lyckas skriva begriplig engelska? Hur går det till när de ska prata med sina engelska kollegor?
Citat:
The picture shows our professional department. This is also done product development outside Revox and Studer tape recorder. We are unable to visit from individuals.

Jag skulle aldrig handla med ett "bolag" med sådan kontaktinformation. Det är ju iofs möjligt att det inte är en bluff, kanske bara en väldigt paranoid person bakom. Men det lär ju inte göra det lättare vid eventuell reklamation.

Sajten http://www.revoxservice.se/ är för övrigt nere.
Senast redigerad av Takpapp 2015-04-26 kl. 11:50.
Citera
2015-04-26, 15:11
Bannlyst
Nog för att detta företag verkar som en bluff. Dock undrar jag över vad de har att vinna på sin bluff? Snor de alla inskickade revoxar eller vad?

Annars så kan jag bara tillföra att Obskyr-fi världen är fylld med märkliga reparatörer. Jag har samlat märklig hi-fi i 25 år och kan intyga att reparationsställen som är välorganiserade och har snygg maskinpark suger späck genom trädgårdsslang.
Min reparatör under de senaste 15 åren har ingen firma, ingen ordning alls, och är grymt asocial. Han hälsar med "hnnngnhhh" innan han river sönder prylen man kommer med. Dock så får man tillbaka sakerna i toppskick och han är den enda förutom Nelson Pass som vet hur en Aleph-brygga egentligen fungerar.

Frågan om obskyr-fi reparatörer är inte om de har firma, frågan är om din skit funkar efter du har varit till dem.
Citera
2015-04-26, 18:50
Medlem
Hej,
Jag lägger inte ner med tid i detta forum med Studerrevox. Jag är nöjd och vi som handlat av företaget kommer handla åter. Hur de designar sin hemsida är upp till dem. Jag tycker som jag redovisat och de flesta jag känner att hemsidan är färgglad och lätt att hitta delar och tjänster i.
Det är ju ingen hemsida där köparen själv via snabbkassa kan köpa, och det är ju uppenbart inte heller meningen. Jag hittade efter mycket strul med letning att bolaget är ett inregistrerat bolag i England, har ett ldt bevis, men skatteverket i England har sekretess så man kan inte utläsa allt.
Jag tror uppriktigt att ägarna på Studerrevox skrattar åt era fantasier, och att de kör sitt race som man gjort under många år. Med 80 procent av sina kunder utanför Sverige och hela världsmarknaden i Renoveringsteknik på Studers maskiner kan de när som helst avsluta sin svenska del. Men det är synd om främst äldre person och Studios som sitter med trasiga maskiner som aldrig, om de lägger ner, kommer få se sina Revox och Studer maskiner renoverade. Men det är ändå ett intressant forum när över 2000 har läst om detta företag sedan år 2014 kan inte vara ett helt ointressant företag. Ja det är rätt revoxservice och nuvarande Studerrevox har aldrig varit samma företag. Han som körde revoxservice var en privatperson som ibland annonserade på Blocket enbart med reservdelar. Men det var olönsamt berättar en kompis till mig som kände honom så han la ner hemsidan. Så ni som är tveksamma eller okunniga som skrivet eller läst på detta forum. Kontakta dem som säljer SUF bolag. Det har jag gjort. Mycket intressant på http://www.panlegis.se/kort-om-suf/. Nu förstår jag varför man inte behöver eller vill redovisa sitt orgnr. De är mycket smartare än vad jag trodde! De betalar skatter och avgift, helt klart, men i England, och får billigare skatter om de inte omsätter över 700.000 kronor. Låga avgifter för dem ger bättre lönsamhet vilket gör de kan hålla bra priser på vad de utför. Starta SUF bolag ni som författat dessa inlägg, i stället för att kritisera andra. Men då blir det förstås andra som kan kritisera er, och då är det inte lika roligt!
Mors!
Citera
2015-04-26, 18:58
Bannlyst
knatte200

Enligt svensk lag är utländskt företag som bedriver verksamhet i Sverige skattskyldigt i Sverige.
Därför måste ett sådant företag registrera filial i Sverige.
Så enkelt är det.

Sedan så är du ju en idiot om du inte tror att vi på FB fattar att en nyreggad person som "försvarar" ett blufföretag och som har alla sina kommenterade i tråden är en person som arbetar för eller äger företaget. Vi har sett detta så många gånger att det är skrattretande.
Citera
2015-04-26, 20:16
Medlem
Citat:
Text.....
Kontakta dem som säljer SUF bolag. Det har jag gjort. Mycket intressant på http://www.panlegis.se/kort-om-suf/. Nu förstår jag varför man inte behöver eller vill redovisa sitt orgnr. De är mycket smartare än vad jag trodde! De betalar skatter och avgift, helt klart, men i England, och får billigare skatter om de inte omsätter över 700.000 kronor. Låga avgifter för dem ger bättre lönsamhet vilket gör de kan hålla bra priser på vad de utför. Starta SUF bolag ni som författat dessa inlägg, i stället för att kritisera andra. Men då blir det förstås andra som kan kritisera er, och då är det inte lika roligt!
Mors!

Nu gjorde du bort dig fullständigt...

Följande är kopierat från den sida och länk som du så gladeligen skrev i ditt inlägg , observera det fetmarkerade..

"SUF® är en trygg företagsform som friar dig från personligt ansvar. Med ett SUF® genom PANLEGIS får du ett aktiebolag registrerat både i Sverige och i England. Företaget är ett engelskt aktiebolag, och i Sverige är du genom etableringsfriheten inom EU garanterad samma rättigheter som ett vanligt svenskt AB. I Likabehandling med ett AB får du bland annat skattefördelar, ansvarsbegränsning och ökade sociala rättigheter, och du slipper med ett SUF® att binda upp minst 50 000 kr i aktiekapital.

Registreringen görs genom att det först etableras ett engelskt aktiebolag (Ltd) i England och efter det registreras en svensk filial av detta företag."

Som du ser så blir det fortfarande ett Svenskt AB registrerat (i.e. filial) och med detta även Svenskt organisationsnummer.

M.a.o. du bet dig ordentligt i svansen med din patetiska länk och
Revoxxservice bluff
Studerrevox bluff

När detta bluff företag fullständigt redovisar Org nummer m.m. som efterfrågats kommer jag att börja funder på om dom inte är en bluff , fram tills dess är det en bluff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in