2014-01-14, 18:34
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crewiz
De flesta är jätteschyssta, sköter sitt och är en tillgång för landet. Det är den högljudda babbeminoriteten som får alla att se hemska ut.
För 20 år sedan var det ju mycket snack om juggeparasiterna, hur dom förstör allt och vandaliserar, vilket var sant till en viss grad, många ungdomar gjorde ju sånt.
Men majoriteten var ju inte alls så, utan var schyssta människor som nästan ingen har problem med nu. Om flashback hade funnits på 70 eller 80 talet hade det säkert varit massor med snack om hur chilenare störtar landet och att sverige inte skulle existera på 2000 talet eftersom chilenare förstör exakt allting, men om vi kollar igenom fb idag så är det som att chilenare inte ens existerar.

Dom flesta chilenare åkte ju hem igen såfort dom bara kunde så det är väl inte så konstigt att man inte hör mycket av dom nu?
Citera
2014-01-14, 19:02
Medlem
frihetskrigares avatar
Men en invandrare jag känner i skolan är adopterad och är hur trevlig som helst. Därmed måste vi ta in hundratusentals vilda invandrare som knappt vet hur man beter sig i ett samhälle.
Citera
2014-01-14, 19:08
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crewiz
De flesta är jätteschyssta, sköter sitt och är en tillgång för landet. Det är den högljudda babbeminoriteten som får alla att se hemska ut.
För 20 år sedan var det ju mycket snack om juggeparasiterna, hur dom förstör allt och vandaliserar, vilket var sant till en viss grad, många ungdomar gjorde ju sånt.
Men majoriteten var ju inte alls så, utan var schyssta människor som nästan ingen har problem med nu. Om flashback hade funnits på 70 eller 80 talet hade det säkert varit massor med snack om hur chilenare störtar landet och att sverige inte skulle existera på 2000 talet eftersom chilenare förstör exakt allting, men om vi kollar igenom fb idag så är det som att chilenare inte ens existerar.

Fast balkanfolket var vita med en hyfsad utbildning och är vana att kliva upp på morgonen och göra rätt för sig. Dom var kristna och de som var muslimer var sekulära och tvingade inte på kärringen ett huckle och kunde äta fläsk.

Ändå så var dom något av en problemgrupp. Tänk dagens analfabets negrer och fundamentalistska araber, Jag byter gärna tillbaka till juggarna.
Citera
2014-01-14, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Dom flesta chilenare åkte ju hem igen såfort dom bara kunde så det är väl inte så konstigt att man inte hör mycket av dom nu?

Källa på det? sökte upp lite snabbt för att se om detta stämde, skulle inte bli överasskad om det gjorde, men på denna
publikation, om du ser på diagram 8.12 så ser det ut som om du har fel, invandringen verkar vara MYCKET större än utvandringen, så de flesta chilenare verkar inte ha åkt hem så fort de kom hit. Sen räknas ju peruaner och colombianer med, men dessa hör vi ju inte mycket ifrån heller.

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Fast balkanfolket var vita med en hyfsad utbildning och är vana att kliva upp på morgonen och göra rätt för sig. Dom var kristna och de som var muslimer var sekulära och tvingade inte på kärringen ett huckle och kunde äta fläsk.

Ändå så var dom något av en problemgrupp. Tänk dagens analfabets negrer och fundamentalistska araber, Jag byter gärna tillbaka till juggarna.

Det är sant att balkanfolket var mer utbildade, att du sen försöker pracka på din personliga fobi för mörk hud och koppla in det till huruvida invandring är bra eller inte behöver vi inte prata mer om, det är ju något man inte kan styra över, folk har ibland mörkare och ljusare hy och så är det.

Min poäng är att om vi då tittar på balkangruppen så sågs ju dom som en problemgrupp i början och fick ta ganska mycket skit, även fast dom var utbildade, det sket de flesta människor i. De var ändå en problemgrupp i början, alltså en högljudd puckad minoritet som får resten av juggarna att se dåliga ut. Tror samma sak gäller nu också, har träffat på muslimer som har ganska starka åsikter som jag inte tycker om, men aldrig träffat på någon som prackat dessa på mig, mina vänner eller familj.
Sen finns det såklart de puckon som ballar ur och är skadade i skallen pga av sin religion eller uppväxt, men tycker inte man ska dra alla över en kam på grund av den lilla majoriteten.

Sydamerikaner var ju inte jätte utbildade när de kom till sverige, ändå är de inget problem idag verkar det som.

Kommer flashbackare(eller liknande) om 20 år ha samma problem med invandringen som dom har idag? Det tror jag inte, iallafall inte om man tittar på historian, då kommer det vara en annan grupp som är ogillad. De som idag gärna vill byta tillbaka till juggarna skulle säkert velat byta från juggarna till något annat för 20 år sedan.
Citera
2014-01-15, 13:04
Medlem
ja vet inte vad man ska säga om invandring. Dom sänder till sverige hela tiden invandrare. Vi betalar så SJUKT mycket pengar till dom. Dom får jobb, boeende, gratis sjukvård, iaf jävligt billig, gör dom något brott så åker dom inte på samma straff som vi svenskar. för att just dom är invandrare. Jag tycker att om en invandrare gör begår ett brott ska dom utvisas eller få ett straff som är minns dubbelt så högt som normalt. Man hör om våldtäckter, mord, osv och i FLÄSTA fallen är det invandrare som gör dessa brott. visst, jag säger ingenting om dom som är i sverige som sköter sig, jobbar osv men i det stora hela är jag imot detta. Dom förökar sig också, en kommer hit, ligger med en svensk tjej, får en unge, som blir svensk medborgare, som i sin tid leder till att hela familjen flyttar in till sverige. Får både jobb och boeende utan problem. själv har jag varit arbetslös i 2 år, jag söker jobb, bor i en andrahandslägen het på 30 km/m. Jag blir bara så jävla förbannad och undrar vart är vårat sverige på väg ?
Senast redigerad av stew3n 2014-01-15 kl. 13:09.
Citera
2014-01-15, 13:32
Bannlyst
Ju mindre svennar i en areal desto bättre, enligt mina erfarenheter iallafall. För er som går på argument som att invandrare bara förstör tralallala, så är mitt svar att det är en reaktion på missförhållanden och utanförskap. Lösningen på alla problem i samhället är som sagt; mindre svennar!
Citera
2014-01-15, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Ju mindre svennar i en areal desto bättre, enligt mina erfarenheter iallafall. För er som går på argument som att invandrare bara förstör tralallala, så är mitt svar att det är en reaktion på missförhållanden och utanförskap. Lösningen på alla problem i samhället är som sagt; mindre svennar!

Givetvis. Utrota svensken och hela välrdens problem är lösta. Det var vi som fuckade up Afrika. Det var vi som mördade miljontals i Ryssland och det var vi som planterade Pol Pot i Kambodja. Sen var det egentligen svenskar som mördade hundratals miljoner hinuister i Indien.

Tittar man på världens länder är vi extremt innovativa och effektiva rent ekonomiskt. Men nu när vi tar in 116 000 analfabeter årligen, så lär vi dala rejält.
Citera
2014-01-15, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rackham.den.Rode
Givetvis. Utrota svensken och hela välrdens problem är lösta. Det var vi som fuckade up Afrika. Det var vi som mördade miljontals i Ryssland och det var vi som planterade Pol Pot i Kambodja. Sen var det egentligen svenskar som mördade hundratals miljoner hinuister i Indien.

Tittar man på världens länder är vi extremt innovativa och effektiva rent ekonomiskt. Men nu när vi tar in 116 000 analfabeter årligen, så lär vi dala rejält.

Det har inte alltid varit så. Sverigeland har fått uppleva flera djupa kriser under lång tid, vilket bl.a. orsakat utvandring till Amerika. Jag tror att i och med att "ni" inte upplevt större konflikter/krig på lång tid har ni utnyttjat andra länders konflikter, så som andra världskriget, och på så sätt upplevt ekonomiska fördelar. Om jag inte har fel för mig upplevde Sverigeland stor exportefterfrågan tiden efter WW2 fram till 70-80-talet. Trots detta har ni inte kommit långt. Tyskland mfl har sprungit iväg från er ordentligt trots deras delaktighet i flera stora krig. Men i dagens globaliserade värld så hamnar Sverige i efterkälken, konkurrensen från andra länder är hård. Orsaken är inte invandringen, orsaken är som sagt svennarna. Ett nytt samhällssystem som tar tillvara alla medborgares förmåga är lösningen. Dagens samhällssystem diskriminerar folk med annan ursprung, vilket man offentligt försöker visa att så är inte fallet. Men bakom kulisserna ser man annat.

Ökad invandring, behöver ökas betydligt över dagens nivåer, gör så att vi snabbare når en samhällsrevolution.
Senast redigerad av Kalambolle 2014-01-15 kl. 18:27.
Citera
2014-01-15, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Det har inte alltid varit så. Sverigeland har fått uppleva flera djupa kriser under lång tid, vilket bl.a. orsakat utvandring till Amerika. Jag tror att i och med att "ni" inte upplevt större konflikter/krig på lång tid har ni utnyttjat andra länders konflikter, så som andra världskriget, och på så sätt upplevt ekonomiska fördelar. Om jag inte har fel för mig upplevde Sverigeland stor exportefterfrågan tiden efter WW2 fram till 70-80-talet. Trots detta har ni inte kommit långt. Tyskland mfl har sprungit iväg från er ordentligt trots deras delaktighet i flera stora krig. Men i dagens globaliserade värld så hamnar Sverige i efterkälken, konkurrensen från andra länder är hård. Orsaken är inte invandringen, orsaken är som sagt svennarna. Ett nytt samhällssystem som tar tillvara alla medborgares förmåga är lösningen. Dagens samhällssystem diskriminerar folk med annan ursprung, vilket man offentligt försöker visa att så är inte fallet. Men bakom kulisserna ser man annat.

Ökad invandring, behöver ökas betydligt över dagens nivåer, gör så att vi snabbare når en samhällsrevolution.

Såklart. Svensken, som har byggt landet i flera generationer är problemet och vi borde importera 40 miljoner analfabetiska negrer. Sen är landet räddat!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in