2014-01-14, 17:06
Medlem
Skandalfs avatar
Hej kära Flashback.

Som många andra nuförtiden så vill jag hålla min hälsa på topp och ett bra ställe att börja är ju såklart dieten. Tyvärr så är nästan alla dieter och diskussionerna därom sjukt tråkiga, vilket medför att jag tappar intresset och skiter i det.

Efter en fruktansvärt tråkig diskussion på jobbet idag om Kesella, Kvarg och Bulgur så fick jag en idé. Idén går ut på att under 2014 bara äta saker som låter bra som verb. Jag behöver nu er hjälp med att hitta saker som låter aptitliga efter att ha verbifierats, samt identifiera saker jag ska hålla mig borta ifrån.

Hittils har jag kommit fram till att jag ska hålla mig borta från att:

Korva
Snigla
Kvarga
Kräma
Såsa

Däremot kommer jag ofta att:

Glassa
Chilla
Laxa
Kötta
Omeletta

Vad tror ni om min diet och vad bör jag lägga till på respektive lista?
Citera
2014-01-14, 17:15
Medlem
Skandalfs avatar
Proteinbiten blir ganska svår men går att lösa. Kötta är ok men jag tänker knappast Böna. Samtidigt kan jag ju inte Fläska (Grisa), Nöta eller Korva. Får nog hålla mig till att Älga och Vildsvina.
Citera
2014-01-14, 17:17
Medlem
thedanishguys avatar
Du skulle ju kunna maska, det gillar jag iaf.
Citera
2014-01-14, 17:29
Medlem
Kapten Kagges avatar
Tja, denna diet är nog ungefär lika vetenskaplig som alla andra trendiga dieter.
Citera
2014-01-14, 18:36
Medlem
Skandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Tja, denna diet är nog ungefär lika vetenskaplig som alla andra trendiga dieter.

Det tror jag med. Håller på och förhandlar med Buffé och Allt om Mat för en intervju just nu. Gissar på omslaget, samt dagliga artiklar i kvällstidningarna.
Citera
2014-01-14, 22:08
Medlem
MissPears avatar
Kalcium är stärker ju skelettet, så du kanske borde satsa på att mjölk(a) och fil(a) också? Att ägg(a) och fisk(a) ibland kanske också kan vara något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in